POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
POMOCY SKRZYNIA W PODŁODZE
Autor Wiadomość
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2018-12-13, 20:37   

Gieroy napisał/a:
Podłączę się do tematu bo to fascynujący przypadek :zdziwko
Czy jak jedzie na mimośrodowych albo kwadratowych kołach to przód unosi się i opada czy tylko buda tak się mocno trzęsie że tak to opisałeś?
A kierownica się trzęsie czy telepie? To znaczy czy ma szarpania lewo-prawo czy generalnie drgawki?
A generalnie wcześniej było OK a to wszystko pojawiło się dopiero po wymianie skrzyni?


Wcześniej to nie wiem, bo to były pierwsze jazdy po kapitalnej odbudowie. Przy pierwszej skrzyni to były dość wyraźne szarpania kierownicy w lewo i w prawo. Na tej przełożonej kierownicę wyrywa z rąk. To nie są drgawki tylko konwulsje. :/ Generalnie buda kolebie się na lewo i prawo.

[ Dodano: 2018-12-13, 20:41 ]
Kozichwost napisał/a:
Moja zipa jak jąją kupiłem jeździła na oponach, które miały bicie. Wszystkie 4 miały guzy. Telepało jak diabli. Kupiłem nowe vredestein i skończył się masaż podczas jazdy. A od kiedy przerobiłem przeguby no kierownicą nie telepie prawie w ogóle. Jak wymienię bębny hamulcowe - będzie jeździła jak współczesne auto

To fakt, że stała w jednym miejscu przez ponad rok nie ruszana, ale dlaczego przy mniejszej prędkości trzęsie gorzej. To trochę wbrew zasadom.
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-12-13, 20:56   

lewo-prawo to typowy objaw nienasmarowanych przegubów albo zbyt gęstego smaru.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
SyrHarMer 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1472
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2018-12-13, 20:58   

Wg tych wszystkich opisów obstawiam felerne opony ! Sprawdz najpierw na wyważarce co wyjdzie !
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH SYRENA 100, 101, 102

w wersji elektronicznej na płycie CD

Wydanie I stan na lipiec 1959r 338 str cena 25 zł
Wydanie II stan na styczeń 1962r 180 str cena 25 zł

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2018-12-13, 21:04   

Gieroy napisał/a:
lewo-prawo to typowy objaw nienasmarowanych przegubów albo zbyt gęstego smaru.


A co z prędkością? Przy mniejszej trzęsie bardziej. Nie żebym się upierał, ale to nie logiczne.

[ Dodano: 2018-12-13, 21:06 ]
SyrHarMer napisał/a:
Wg tych wszystkich opisów obstawiam felerne opony ! Sprawdz najpierw na wyważarce co wyjdzie !

Spoko, to da się zrobić, ale w tym przypadku również wolniej powinno oznaczać mniejsze telepanie :piwo:

[ Dodano: 2018-12-13, 21:08 ]
Gieroy, a mógłbyś rozwinąć temat nienasmarowanych przegubów?
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-12-13, 21:21   

To normalne, że przy mniejszej v telepie mocniej.
Tu nie ma co rozwijać, mają mieć dużo rzadkiego smaru i już. Smar + olej w szczelnych gumach. To jest ELEMENTARZ skarpeciarski i myślałem że każdy to wie .
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2018-12-14, 15:30   

Gieroy napisał/a:
Smar + olej w szczelnych gumach. To jest ELEMENTARZ skarpeciarski i myślałem że każdy to wie .


Zgadza się. Mieszaninę ŁT-4S3 + Mixol zrobiłem jeszcze przed założeniem osłon. Wszystko wymieszałem w proporcjach i ilościach zalecanych przez Glinkę i tym wypełniłem gumy na przegubach (po brzegi). Czy to mogło się jeszcze nie rozejść po przegubach? :(
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-12-14, 16:08   

rzuwig napisał/a:
wypełniłem gumy na przegubach (po brzegi). Czy to mogło się jeszcze nie rozejść po przegubach?

Jak tak zrobiłeś to to już działa. Czyli szarpania są od czegoś innego.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
rzuwig 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2018-12-14, 16:17   

Martwi mnie jeszcze brak biegów przy włączonym silniku. Czy to tylko kwestia regulacji, czy też jakiś inny problem. Zaczyna mi brakować pomysłów :klnie

[ Dodano: 2018-12-14, 16:18 ]
Ale głęboko wierzę w mądrość forumową :D

[ Dodano: 2019-05-15, 18:14 ]
No i znalazła się przyczyna szarpania. Zbyt mocno przegięty resor. Przeguby przy skrzyni były pod takim kątem że nie mogły zrobić obrotu i w pewnym momencie klinowały się. To tak dla informacji, bo na forum pojawiały się podobne pytania, ale wytłumaczenia nie było.
_________________
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY