Opony w syrenie

(rama, zawieszenia, koła)
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Opony w syrenie

Post autor: Arek Elblag »

Witam. Pytanie dotyczace opon w syrenie. pytanie do użytkowników syren którzy dość dużo jeżdżą swoimi piescidelkami. Mianowicie będąc na zlocie w Ustroniu zauważyłem że duża grupa osób ma opony współczesne tzn WERDESTEIN. Nie którzy jeżdżą na oponach D90 typowo syrenowskich, a zaś niektórzy na wyzalazkach o odpowiednim rozmiarze.
Pytanie niby proste ale chciałbym poznać wasze zdanie i spostrzeżenia na temat tego, jakie macie opony i PRZEDE WSZYSTKIM JAKIE STOSUJE CIE CIŚNIENIE POWIETRZA. Inż GLINKA zaleca ciśnienie 1.6 atm ale to tyczy się opon diagonalnych. Wiec jak to jest w przypadku innych opon?
W sumie czeka mnie wymiana opon bo moje Michelin to już 18 lat mają a ja jeżdżę na nich 12 lat. Po zrobieniu 1600 km po zlocie guma i ogólny stan opon się pogarsza w szybkim tempie. Mam mozliwosc kupienia WERDESTEIN w bardzo przyzwoitej cenie bo po 65 € co znaczy ponad 80 zł mniej na sztuce niż na sklepie internetowym z oponami. Dużo. Jedynie zakup to jedno a drugie jak utrzymać je w kondycji przez kolejne lata.
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Jakie? Przede wszystkim nowe. Dlaczego? Już sam się przekonałeś.
Jeśli oglądałeś i moją Syrenę to widziałeś Toyo. One podobnie jak Vredestein produkowane są w poszukiwanym przez nas rozmiarze. Cena? zależy od wiatru i stanu magazynowego sprzedawcy. Raz jedna firma, innym razem druga tańsza.
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Post autor: Arek Elblag »

Zgadzam się z Tobą że nowe. I nie neguje zakupu nowych verdestein w tej cenie. Na komplecie oszczędza na dzień dzisiejszy 392 zł. Jeżdżę na starych Michelin i wiem jak się one zachowują teraz gdy na nich jeżdżę. Jak miałem D90 to mam porównanie do obecnego stanu rzeczy. Zapewne komfort na nowych jest większy ale ciekawi mnie jak pompujesz te nowe opony. Jaka wartość. W dużej mierze ciśnienie w oponach jest znaczące na ich zużycie jak i komfort podróżowania.
Chcę uniknąć rozmowy w fachura z zakładu wulkanizatorskiego że "panie pompuj na 2 i będzie dobrze "
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Opony to bezpieczeństwo.
Ale pytanie o ciśnienie jest dobre.
Ile?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja wypowiem się typowo teoretycznie.
Ciśnienie 1,6 MPa Glinka zaleca również do syreny 105, czyli do opon D90 pospolitych rekordów. O ile dobrze pamiętam opony te są oponami Radialnymi podobnie jak współczesne. Dla tego ja stosował bym ciśnienie zalecane przez Glinkę. Ewentualnie podniósł to ciśnienie do 1,8 MPa jeśli nowe opony wyraźnie by siedziały.

W końcu ciśnienie podawane przez producenta nie bardzo jest dobierane co do opony tylko do masy samochodu w przeliczeniu na powierzchnię styku z nawierzchnią.

Kończąc moją wypowiedź najlepszym wyznacznikiem prawidłowego ciśnienia będzie sam samochód. Wszystko wyjdzie jak zmierzymy głębokość bieżnika na nowej oponie. Po przejeżdżeniu sezonu na założonym przez nas ciśnieniu, ponownie zmierzymy głębokość bieżnika. Jeśli okaże się, że opony mocniej zużyły się środkiem niż po bokach to znaczy, że ciśnienie w oponach było za duże. Jeśli sytuacja będzie odwrotna i opona mocniej będzie zużyta po bokach niż w środku to ciśnienie było za małe.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jak kupujecie opony Vredestein czy Toyo to jaki rozmiar, tak jak oryginalne 155, czy trochę szersze 165? Niektórzy mówią, że 165 lepiej trzymają się drogi, ale czy różnica jest zauważalna?
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

michalalex, ja mam 165/80 lub 165/85 nigdy nie mogę spamiętać,, firmy hankook, powiedziałem handlarzom od nowych opon stanowcze nie bo za komplet nowych opon kupiłem spokojnie 4 używki jak nowe, i zostało jeszcze na poprawienie hamulców, silnika, przeglad i oc na rok a na studenta to wiele :D. Są to jakieś 10latki, z dobrym bieznikiem, powiem ze skubana przy stówie się trzyma dobrze :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Marku to bardzo złudne.
10 letnia opona jest spękana i twarda. Będzie coraz słabiej trzymała się drogi.
Co nowe to nowe.
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Nie do końca zgodzę się, ze słowami "co nowe to nowe". Miałem w swoim poprzednim aucie założone opony z 1996 i 1995r. Autem na tych oponach jeździłem w 2014 i 2015r. Jak łatwo policzyć opony miały blisko 20lat. Jak je zakupiłem miały jeszcze włoski. Po kuracji odmładzającej, czyli wielokrotnym napuszczeniu środkami do konserwacji gumy wróciły do swojej fabrycznej miękkości. Dodam że miałem je założone na 220KM mecedesie. Opony te trzymały lepiej niż wcześniejsze 3 latnie falkeny.

Podobną sytuację miałem na obecnym audi. Zakupiłem ją z kompletem zimowych opon klasy premium DUNLOP Winter Sport. W momencie zakupu auta opony miały 2 lata a na śniegu ślizgały się nie wiele mniej niż opony letnie w zimie. Zmieniłem je na pierwsze lepsze jakie miałem pod ręką. Padło na zużyte do 4mm dębice frigo, która w momencie zakładania miała 10lat i przejeździłem na tych 10 letnich zimówkach cały sezon zimowy pewniej i bezpieczniej niż na w/w Dunlopach.

Tak, że według mnie wiek opony jest drugorzędną sprawą. O ile przed montażem te wiekowe opony sprawdzimy czy są w dobrej kondycji.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Opona oponie nie równa ! Bardzo dużo zależy od firmy ! :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Frigo, jeszcze lepsze były stomile/kormorany winter, Polonez wyjeżdżał zewszad dokad wjechałem, miały ponad 13 lat , i dopiero w zeszłym roku wyrzuciłem bo skubane popekaly i były krzywo zniszczone przez poprzedniego wlasciciela
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Wy tu się obywatele przejmujecie takimi pierdołami jak ciśnienie powietrza w oponach? Napompować kompresorem na cepeenie do powiedzmy 2, żeby flaka nie było i tyle.
Opony kupujemy używki 15 (teraz popularny rozmiar, coraz trudniej 13-stki znaleźć) ile to u oponiarza kosztuje? 60 zł z nowym wentylkiem i instalacją?
Tyle co te Syreny jeżdżą dookoła komina z zawrotnymi prędkościami 80...
Już nie bądźmy tacy pedantyczni.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

KIEROWCA, Tyz prowda !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Dać Mu piwa 😅
motomania na luzie
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Post autor: Arek Elblag »

Kolego kierowca.
Może masz rację z tymi uzwanymi oponami po 60 zł, pod warunkiem że stan opon jest jeszcze relatywnie dobry i samochodem bedziesz wyjeżdżał tylko przed garaz.
W momencie kiedy jedziesz w trasę i wieziesz swoją rodzinę autem w które wkładasz dużo serca będziesz oszczędzać na oponach?
Podam Tobie przykład właśnie ze zlotu w Ustroniu. Każdy kto przyjechał z rodziną a frekwencja takich załóg dominowała, syreny te miały właśnie nowe opony. O czymś to musi świadczyć.
Ja na starych Michelin też objezdzilem kilka zlotów i tras ale coraz bardziej zasmuca mnie fakt że komfortu z takiej jazdy już nie ma.
Konsekwencji z tytułu wystrzalu opony bądź co kolwiek może się z nimi stać nie chce czynić na sobie i swojej syrenie.
ODPOWIEDZ