Witam wszystkich. W prawdzie nie jestem posiadaczem Syrenki lecz samej skrzyni biegów która zastosowana jest w moim traktorku SAM.
Mam problem ze sprzęgłem. Dosyć ciężko sie wyciska i ma bardzo mały skok. Rozbierałem to i wszystko wygladało w miarę dobrze. Łożysko nie ma luzu, płynnie pracuje. Wyczytałem, że łapki powinny byc lekko "daszkowato" więc tak ustawiłem. Wiele to nie pomogło. Wysprzęgla ale strasznie ciężko przy nacisku.. W dodatku zauważyłem, że łapki same sie przestawiają i po czasie zaczyna szarpać bo nie równo wyciska.. czy tam powinny być jakieś nakrętki kontrujące? lub jakieś inne zabezpieczenie?
Dodam, że łapa naciskana jest cięgnem (prętem) nie jak w oryginale linką.
Pod linkiem zdjęcie skrzyni
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~v2 ... glVr0W8woV
Proszę o porady, z góry dziękuje
Problem ze sprzęgłem
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2018-01-24, 20:54
- Lokalizacja: Krosno
Re: Problem ze sprzęgłem
grzesiek_210 pisze: Mam problem ze sprzęgłem. Dosyć ciężko sie wyciska i ma bardzo mały skok. Rozbierałem to i wszystko wygladało w miarę dobrze. Łożysko nie ma luzu, płynnie pracuje. Wyczytałem, że łapki powinny byc lekko "daszkowato" więc tak ustawiłem. Wiele to nie pomogło. Wysprzęgla ale strasznie ciężko przy nacisku.. W dodatku zauważyłem, że łapki same sie przestawiają i po czasie zaczyna szarpać bo nie równo wyciska.. czy tam powinny być jakieś nakrętki kontrujące? lub jakieś inne zabezpieczenie?
Dodam, że łapa naciskana jest cięgnem (prętem) nie jak w oryginale linką.
Pod linkiem zdjęcie skrzyni
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/~v2 ... glVr0W8woV
Proszę o porady, z góry dziękuje
.....czy tam powinny być jakieś nakrętki kontrujące? lub jakieś inne zabezpieczenie?
Tak , nakrętki się zabezpiecza . Ten kołnierz nakrętki się lekko śrubokrętem zaklepuje do rowka tej śruby.
odn małego skoku pedału sprzęgła i to że ciężko pracuje dźwignia.
Masz popełnione błędy w mechanizmie.
1pręt popychający dźwignię przy skrzyni , nie ma kontry (podparcia) bezpośrednio na skrzyni (mocowanie skrzyni np na gumie może przemieszczać skrzynie względem ramy.
i u zaczyna ci brakować skoku.
2 mechanizm cięgien nie odwzorowuje w stu procentach przekładni na lince. (przesunięcie otworu o 5mm względem osi na dźwigni co naciskasz nogą może już spowodować duże zmiany na samym końcu tego mechanizmu)
3 jakkolwiek luzy na połączeniach cięgien (drutu) skracają ci skok
4 dlatego w pojazdach stosuje się linki , ew pręty , ale one mają ciągnąć
podpowiedzi
jak chcesz dalej pchać , to .... musisz wywalić drut i zastosować rurkę o większej średnicy co ci się nie będzie wyginać na boki oraz usztywnić mocowanie skrzyni do ramy na stałe i skasować jakkolwiek luzy na połączeniach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2018-01-24, 20:54
- Lokalizacja: Krosno
grzesiek_210 pisze:Dziękuję za odpowiedź i wskazówki
grzesiek_210 pisze: a może najlepiej będzie przerobić na linkę?
Będzie dość długa i będzie z dwoma zakolami,ale robota bez większego pomyślunku ( musi być dobrze nasmarowana i łagodne łuki)
Podejdzie docisk z Wartburga 353 (2T) do roku 1988, tylko łożysko wyciskowe trzeba lekko przerobić ,patrz fota zaznaczone strzałką jak .grzesiek_210 pisze: jest możliwość przerobić docisk sprzęgła na sprężynę talerzową?
Fota pożyczona od : młody94_105l
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg