wypełnianie kanałów dolotowych w bloku
wypełnianie kanałów dolotowych w bloku
Będę pozbywał się wspólnego kolektora dolotowego (w chwili obecnej nie jest istotne dlaczego).
Chcę zapewnić jednakową pojemność kanałów dolotowych w bloku, dobrą izolację poszczególnych kanałów oraz prostopadłość tych kanałów do bocznej powierzchni.
Wiadomo -- trzeba będzie kanały 1 i 3 cylindra rozszlifować na boki (na tyle na ile pozwoli grubość odlewu) i czymś wypełnić je od strony środkowego cylindra.
Jak to najlepiej zrobić? W załączniku fotka zmodyfikowanego silnika Melkusa (fotka pochodzi z zagramanicznego portalu aukcyjnego, jakiś czas temu sobie ją zarchiwizowałem), m/w o taki efekt mi chodzi. Na tej fotce widać, że wypełnione jest to chyba jakimś płynnym metalem vel metalowym klejem epoksydowym. Jak z trwałością takiego rozwiązania? Może jakieś inne pomysły? Raczej nie chce robić przykręcanej kryzy z wkładkami/wpustami jak w dobrze wszystkim znanym artykule "Od 40 KM do 80 KM z silnika Syreny i Wartburga".
Chcę zapewnić jednakową pojemność kanałów dolotowych w bloku, dobrą izolację poszczególnych kanałów oraz prostopadłość tych kanałów do bocznej powierzchni.
Wiadomo -- trzeba będzie kanały 1 i 3 cylindra rozszlifować na boki (na tyle na ile pozwoli grubość odlewu) i czymś wypełnić je od strony środkowego cylindra.
Jak to najlepiej zrobić? W załączniku fotka zmodyfikowanego silnika Melkusa (fotka pochodzi z zagramanicznego portalu aukcyjnego, jakiś czas temu sobie ją zarchiwizowałem), m/w o taki efekt mi chodzi. Na tej fotce widać, że wypełnione jest to chyba jakimś płynnym metalem vel metalowym klejem epoksydowym. Jak z trwałością takiego rozwiązania? Może jakieś inne pomysły? Raczej nie chce robić przykręcanej kryzy z wkładkami/wpustami jak w dobrze wszystkim znanym artykule "Od 40 KM do 80 KM z silnika Syreny i Wartburga".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Wszelkiego rodzaju kleje epoksydowe i masy na dłuższą metę nie zdadzą egzaminu. Przerobił te specyfiki w różnych zastosowaniach.
Tu akurat za dużo jest do wypełnienia - po prostu odpryśnie po jakimś czasie. Raczej proponowałbym dobre elektrody do żeliwa i nadlewanie. Takie moje zdanie.
Planujesz założyć 3 gaźniki - jakie jeśli można spytać?
Tu akurat za dużo jest do wypełnienia - po prostu odpryśnie po jakimś czasie. Raczej proponowałbym dobre elektrody do żeliwa i nadlewanie. Takie moje zdanie.
Planujesz założyć 3 gaźniki - jakie jeśli można spytać?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Może i nieistotne ale ciekawesir pisze:w chwili obecnej nie jest istotne dlaczego
Jak pisze czeress - napawanie - ale w przypadku żeliwa to niezbyt pewne.
Jest też taka opcja - sfrezować te kanały tak żeby miały jakiś bardziej prosty kształt czyli płaskie powierzchnie i wstawić tam i umocować dobrze dopasowane kawałki żeliwa. Potem w tych wypełnieniach wyfrezować 3 identyczne kanały dolotowe. Tylko trzeba tam się przyjrzeć jak lecą kanały wodne bo być może to nie będzie wykonalne.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Nigdy nie przerabiałem tak silnika. Ale tak jak czytam to się zastanawiam czy nie było by dobrze połączyć obu w/w metod.
Mianowicie wyobrażam to sobie, że dorabiamy dwa kliny z żeliwa, które miały by uzupełnić braki w nadlewie i osadzamy je na jakimś kleju epoksydowym czy innym ustrojstwie. Dla pewności połączenia stosujemy jakiś klin, trzpień czy zwał jak chciał. Miał by tylko zapobiec przesunięciu się dołożonego kawałka materiału. Z tego co mi wiadomo to w tych odlewach co dzielą mieszankę między cylindry nie ma kanału wodnego, więc można by tam wkomponować jakiś trzpień trzymający całość do kupy.
Mianowicie wyobrażam to sobie, że dorabiamy dwa kliny z żeliwa, które miały by uzupełnić braki w nadlewie i osadzamy je na jakimś kleju epoksydowym czy innym ustrojstwie. Dla pewności połączenia stosujemy jakiś klin, trzpień czy zwał jak chciał. Miał by tylko zapobiec przesunięciu się dołożonego kawałka materiału. Z tego co mi wiadomo to w tych odlewach co dzielą mieszankę między cylindry nie ma kanału wodnego, więc można by tam wkomponować jakiś trzpień trzymający całość do kupy.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Niestety są tam kanały wodne.SUPER.DAWID pisze:Z tego co mi wiadomo to w tych odlewach co dzielą mieszankę między cylindry nie ma kanału wodnego, więc można by tam wkomponować jakiś trzpień trzymający całość do kupy.
Ja miałem jeszcze taki pomysł, żeby w skrajnych kanałach wypiłować (/wyciąć) po dwa rowki, jeden na górze, drugi na dole i w powstałe "prowadnice" wsunąć dopasowany kawałek blachy. Pozostałą przestrzeń pomiędzy blachą a kanałem środkowego cylindra wypełnić żywicą epoksydową "płynnym metalem". Fotka poglądowa w załączniku.
Dodatkowo znalazłem kolejny przerobiony silnik do Melkusa: http://www.melkus-sportwagen.de/tl_file ... g/1_09.jpg wysłałem im zapytanie jak to wypełniają, zobaczymy czy odpiszą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
To przepraszam za wprowadzenie w błąd. w takim razie silnik który miałem w rękach musiał mieć tak zatkane kanały wodne, że nie wyczułem przelotu. Przepraszam.
[ Dodano: 2017-12-22, 06:29 ]
Ale czy na wysokości środkowych szpilek od oryginalnego kolektora (na zdjęciu wyglądają, że wypadają na garbie separatorów) nie było by wystarczająco materiału?
[ Dodano: 2017-12-22, 06:29 ]
Ale czy na wysokości środkowych szpilek od oryginalnego kolektora (na zdjęciu wyglądają, że wypadają na garbie separatorów) nie było by wystarczająco materiału?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Za co tu od razu przepraszać, bez przesady Może akurat trafił Ci się taki blok a nie inny. Ja sprawdzałem w 3 i w każdym odlew był taki jak kształt kanałów.SUPER.DAWID pisze:To przepraszam za wprowadzenie w błąd. w takim razie silnik który miałem w rękach musiał mieć tak zatkane kanały wodne, że nie wyczułem przelotu. Przepraszam.
Tam jest tyle materiału ile grubości odlewu, czyli jakieś 5-6mm. Pewnie udałoby się nawiercić i wbić jakiś trzpień, albo w ogóle na wylot przewiercić i wkleić jakiś kołek, byle by nie ciekłoSUPER.DAWID pisze: Ale czy na wysokości środkowych szpilek od oryginalnego kolektora (na zdjęciu wyglądają, że wypadają na garbie separatorów) nie było by wystarczająco materiału?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'