POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: arturo
2011-02-11, 16:19
Elektroniczny zapłon - jazdy próbne
Autor Wiadomość
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1618
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-11-04, 23:06   Elektroniczny zapłon - jazdy próbne

Jakiś rok temu temat elektronicznego zapłonu był tu gorąco maglowany i ja zachęciłem się żeby coś takiego spróbować. Wybrałem układ najłatwiejszy (i wg. mnie najpraktyczniejszy) to znaczy fabryczny mechaniczny przerywacz, moduł GL200 i elektroniczna cewka 4226. Zainstalowałem to na początku na jeden tylko cylinder żeby zobaczyć co się będzie działo. Zmieniłem szczelinę na świecy na 0.9 mm. Dziś dopiero odbyłem jazdę próbną i muszę przyznać że jestem w szoku :zdziwko Czuje się wyraźną poprawę w mocy, samochód chodzi żwawiej na wszystkich obrotach. Zmierzyłem mu też prędkość maksymalną i zyskał jakieś dodatkowe 5 km/godz. Jak to oszacowałem ile to może być koni to mi wyszło jakieś dodatkowe 6 KM. To jest tak dużo że aż trudno uwierzyć że to prawda.
I to wszystko tylko z jednego gara. Aż się boję przerobić dwa pozostałe na elektronikę – bo będzie mi palił asfalt :grinser
Szkoda tylko że zima blisko. Zainstalować wszystko zdążę ale chyba na jazdy testowe już nie będzie okazji. Trzeba będzie czekać do wiosny. :(
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Sikor 
Eisenacher



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 1583
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2007-11-04, 23:21   

Sorry ale nie wierzę. Jak obliczyłeś moc? Te 5 kmh jak sprawdziłeś? Licznikowo czy GPS czy radar? Jak był przeprowadzany pomiar przed i po? Jeśli z trzech garów miałoby wyjść cca 18 KM, to zmiana samego tylko zapłonu oznaczałby wzrost mocy o 45% co jest najzwyczajniej w świecie niemożliwe...
_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
 
 
Tocz 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 347
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-05, 00:55   

i to właśnie powinno się wychwalać, chłop się zawziął i zrobił. ciekawe jak będzie chodził na wszystkich garach. z mocą faktycznie może źle obliczyłes, ale sprawność układu na pewno wzrosła z ta te pozytywne odczucia. na pewno tu też są ukryte rezerwy mocy. zuch chłopak :ok3

[ Dodano: 2007-11-05, 01:01 ]
a właśnie, jak sprawdziłeś tą prędkość? jestem ciekaw jak kolega Sikor.

[ Dodano: 2007-11-05, 01:05 ]
i jeszcze jedno. jaki wyszedł mniej więcej koszt takiego układu na ten jeden cylinder?
_________________
105B
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1618
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-11-05, 03:19   

Sikor napisał/a:
Sorry ale nie wierzę

Ja się nie upieram że to jest na bank 6KM czy 5 km/godz więcej.
Dopiero raz się przejechałem i odczucia były bardzo pozytywne! :D
Nie mam hamowni żeby zdjąć charakterystykę motoru przed i po zmianie. Jedynym domowym sposobem na sprawdzenie zmiany mocy jest zmierzyć prędkość max. Starałem się być dokładny – na tej samej drodze, przy takiej samej pogodzie, wiatru chyba nie było. Do tej pory maksymalnie szła tylko 110km/godz. Teraz sprawdziłem i leciała 115. Tyle było na liczniku. GPSu czy radaru nie mam.
Ten szacunek KM to ze wzoru na moc silnika.
Jest taki wzór P=(współczynnik aerodynamiczny)V^3+(opór toczenia).
Ważne jest że prędkość jest tu w trzeciej potędze. Inne rzeczy są takie same przed i po zmianie. Wzrost ze 110 na 115 to 4,5% wzrostu. Zakładając że moc przed zmianą była 40 KM to po zmianie musi być większa o 1,045^3 czyli o 14% czyli 5.6KM.
Ja sam myślę że to trochę za dużo. Jak pogoda pozwoli trzeba będzie się jeszcze kilka razy przejechać i sprawdzić. Ale pierwszy test wyszedł bardzo zadawalająco :D
Koszt to 20zł moduł + 10 zł cewka + troche drutu.

Poprawka szacunku mocy:
Teraz uważam że tochę trzeba poprawić moje obliczenia. Z początkowych 40KM jakieś 10 idzie na pokonanie oporów toczenia i 30 na pokonanie oporów aerodynamicznych. Opory toczenia prawie nie zależą od szybkości więc tu nic się nie zmieni. Ten wzrost o 14% odnosi się więc tylko do 30 KM czyli jest około 4KM. To i tak sporo ale wydaje się bardziej realistyczne
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Ostatnio zmieniony przez Gieroy 2007-11-05, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
arturromarr 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 1633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-05, 08:23   

Człowiek zrobił coś w materiale o czy inni umieli tylko wałkować na forum a wy go zaraz do parteru sprowadzacie.
Efekt może być znaczny i to bardzo w starym silniku w którym czesto naturalnie niedomaga zapłon i wiele innych rzeczy. Duży kop na świecy może wtedy zbliżyć moc do fabrycznej (która sporo od niej odbiega w starych autach). Wiec nie chodzi o to ,że zacznie zwijać asfalt ale ma prawo wyraźnie się porawić.
Czemu mówicie, że to nierealny wzrost mocy nic nie wiedząc o tym silniku, mógł przecież niedomagać na tym cylindrze i teraz po usprawnieniu zacął prawidłowo działać.
Zapłon elektroniczny nie czyni cudów, ale uelastycznia silnik i pozwala mu prawidłowo działać nawet jeśli jego stan techniczny jest kiepski.
Wiec bieź sie do roboty i nie patrz na zime, bo na śniegu teź można fajnie pośmigać

PS:
Powiedz coś więcej o tym module, od jakiego auta jest i jakie ma podłączenia (może jakiś schemat kostki daj).
 
105 


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2007-11-05, 08:40   

Takie pytanko retoryczne w sumie.
Czy rozmieszenie korbowodów jest takie jak w wartburgu 353?
czyli co 120st na wale.
Można zastosować zapłon elektroniczny z wartburga. Opiera sie na elementach optycznych i jest mniej zawodny od tych stykowych.
Dużej zmiany nie widać po zmianie z tradycyjnego. Ale auto równiej pracuje, lepiej się zbiera no i kapkę mniej pali. Wszystko jest bez zmiany przy pilnowanym tradycyjnym zapłonie. Czyli przegląd co miesiąc. Albo co 1000km.
_________________
105 zawsze do przodu bez oglądania się za siebie (i tak nic niewidać -siwo-niebieski dym)
 
Tocz 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 347
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-05, 09:13   

przecież ja go do parteru nie sprowadzam. bardzo się cieszę że to zrobił i tyle.naprawdę godne podziwu według mojej opini. jeszcze raz napiszę że na pewno wzrosła sprawność układu z tąd te pozytywne odczucia przyrostu mocy. tam na pewno też są ukryte koniki i moment obrotowy. kontynuuj Gieroy bo ciekawe jak będzie chodziła na wszystkich cylindrach z tymi układami. zimą się nie przejmuj jak pisze arturro. pewnie będzie sucha :> . i jeszcze jedno, podziwiam twoją wiedzę tych układów elektronicznych, bo dla mnie to jest czarna magia :zdziwko . pozdro dla Wszystkich :piwo:
_________________
105B
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2007-11-05, 12:50   

cewka maluch moduł polonez? z powodzeniem stosowany modul w 126p.

Gratulacje dla kolegi jesli sie to sprawdzi calosciowo to robie to u siebie. Tylkoe gdzie tak tanio ceki i moduly dorwac...
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Mateusz 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 2370
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-05, 15:31   

Idealne!
Mam nadzieję, że temat znowu ożyje, bo nie ukrywam, że z chęcia bym założył elektronika do sryty. Mam w trabancie taki wynalazek, zapłon bezdotykowy
_________________
Syrena to nie samochód.
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2007-11-05, 16:18   

czekamy na testy calosci - podoba mi sie ta przerobka w koncu dalej to jest sterowane standartowym aparatem zaplonowym - czyli dosc malo inwazyjne.
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1618
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-11-05, 16:58   

Moduł jest z poloneza ale dla wersji z mechanicznym przerywaczem. Cewka od poloneza, 126 lub żuka - wersja elektroniczna z oporem 0.8 Ohma. Rzeczy te są dostępne na złomach. Są też nowe cewki po 60-80 zł w sklepie.
Ale żeby to zrobić trzeba najpierw zamienić biegunowość na "- "na masie. Dodatkowo wywiercić dwie dziury 6mm w blasze koło prądnicy. Moduły zamontuję pionowo jeden na drugim. Szczelinę na świecach trzeba powiększyć do 1mm.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Marcin Hojan 
Marcin



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 724
Skąd: Szamocin
Wysłany: 2007-11-05, 18:34   

Swietnie, temat faktycznie był na wiosnę i upadł... Gratuluję efektu, chętnie kupie coś takiego jak będzie już gotowe ;)
_________________
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
 
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2007-11-05, 18:44   

Gieroy napisał/a:
le żeby to zrobić trzeba najpierw zamienić biegunowość na "- "na masie.


z czeo to wynika? moduł korzysta z masy auta?
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Radek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 419
Skąd: Zalesie Górne k/W-wy
Wysłany: 2007-11-05, 20:03   

jeden kolega z naszego forum posiada takowy patent,moze by coś napisał bo w sumie temat bardzo interesujący :helm
_________________
MUZEUM TECHNIKI im.Władysława Drybsa
www.radekbrzozowski.pl

lans
http://youtube.com/watch?v=6rBT5Cn7O5s
http://miasta.gazeta.pl/w...e_w_czasie.html
www.syrena104.fotosik.pl
 
 
Tocz 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 347
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-11-11, 16:29   

Gieroy, jak tam postępy nad zapłonem? bardzo trzymam kciuki aby Ci się udało. robiłeś już próby na wszystkich cylindrach? jakieś nowe spostrzeżenia? :piwo: pozdro
_________________
105B
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY