Montaż układu korbowego S-31
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
- Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania
Montaż układu korbowego S-31
Witajcie
Od kilku dni usiłuję zamontować układ korbowy w silniku S-31.
Niestety pierścienie tłokowe skutecznie pokonują moje zdolności manualne.
Czy macie sprawdzone sposoby na montaż tłoków w cylindrach?
Albo może polecicie sprawdzony zakład, który podjąłby się tylko i wyłącznie osadzenia układu korbowego w kadłubie silnika?
Od kilku dni usiłuję zamontować układ korbowy w silniku S-31.
Niestety pierścienie tłokowe skutecznie pokonują moje zdolności manualne.
Czy macie sprawdzone sposoby na montaż tłoków w cylindrach?
Albo może polecicie sprawdzony zakład, który podjąłby się tylko i wyłącznie osadzenia układu korbowego w kadłubie silnika?
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Na co ci warsztat. Tam też już nie wiedzą jak to się robi.....
Zacząłem opisywać, ale opis powstawał bardzo mało przejrzysty, więc znalazłem foto. Sorki za jego jakość, ale ono ma z 12 lat.
Patrz na foto. Opaski zrób z blachy i wywierć w nich otwory, aby zamiast ściskami mógł ścisnąć je śrubkami.
Zacząłem opisywać, ale opis powstawał bardzo mało przejrzysty, więc znalazłem foto. Sorki za jego jakość, ale ono ma z 12 lat.
Patrz na foto. Opaski zrób z blachy i wywierć w nich otwory, aby zamiast ściskami mógł ścisnąć je śrubkami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
i najlepiej blok wez dogory nogami i wsadzaj wał od gory, znajdz sobie pomocnika zeby celowal, i delikatnie ew mlotkiem gumowym opukuj po kolei i beda sie ladnie zaglebiac,
a na poczatek to sprawdz czy te pierscienie sie mieszcza w otworze bo nie wiem co tam robiles z tym silnikiem
a na poczatek to sprawdz czy te pierscienie sie mieszcza w otworze bo nie wiem co tam robiles z tym silnikiem
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
- Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania
Świetny patent, jutro na pewno go wypróbuję.Kozichwost pisze:Opaski zrób z blachy i wywierć w nich otwory, aby zamiast ściskami mógł ścisnąć je śrubkami.
Dzięki serdeczne.
[ Dodano: 2019-01-08, 23:09 ]
Sprawdzałem pierścienie razem z tłokami (mam 3 szlif) bez wału korbowego i wydawało się że są odpowiednio dobrane, bo poruszały się tak nie za ciężko, nie za lekko.sereniarz(atom1) pisze:a na poczatek to sprawdz czy te pierscienie sie mieszcza w otworze bo nie wiem co tam robiles z tym silnikiem
Jak będę robić patent z opaskami to ew. puknę gdzieś młotkiem jak radzisz.
Dzięki
Re: Montaż układu korbowego S-31
Stanisław95 pisze: Czy macie sprawdzone sposoby na montaż tłoków w cylindrach?
Albo może polecicie sprawdzony zakład, który podjąłby się tylko i wyłącznie osadzenia układu korbowego w kadłubie silnika?
Drabina malarska , miotła , ścisk stolarski, linka ... patrz foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
- Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania
Re: Montaż układu korbowego S-31
Genialny pomysł, oby w połączeniu ze ściskaczem do pierścieni i młotkiem przyniósł efekty.PYJTERSON pisze:Drabina malarska , miotła , ścisk stolarski, linka ... patrz foto
Dziękuję
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
- Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania
Ja składałem silnik bez tych wszystkich (choć zmyślnych) narzędzi typu miotła, drabina, brzeszczoty, ściski.
Blok ułożony na baku (od strony sprzęgła) i ustawiłem do pionu.
Wał podobnie ułożony na boku.
I zaczynam składanie od 2 tłoka. Pierścienie zaciskam palcami. Gdy tylko pierścienie wejdą w otwor przechodzę do skrajnych tłoków.
Całość operacji zajęła mi 15 min.
Stanisław95 zamierzałeś szczeliny na zamkach pierścieni?
Blok ułożony na baku (od strony sprzęgła) i ustawiłem do pionu.
Wał podobnie ułożony na boku.
I zaczynam składanie od 2 tłoka. Pierścienie zaciskam palcami. Gdy tylko pierścienie wejdą w otwor przechodzę do skrajnych tłoków.
Całość operacji zajęła mi 15 min.
Stanisław95 zamierzałeś szczeliny na zamkach pierścieni?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
- Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania
Trzeba zmierzyć luz na zamku pierścienia włożonego luzem do cylindra (bez tłoka). Nie pamiętam luzów dla Syreny, ale myślę, że 0,1 będzie ok., jak ktoś ma pod ręką książkę, to proszę mnie poprawić.
Przy zbyt małym luzie, po nagrzaniu, może nastąpić zakleszczenie pierścienia w cylindrze. Zbyt duże luzy powodują nieprawidłowe uszczelnianie pary tłok-cylinder i w konsekwencji zbyt małą moc silnika.
Luz reguluje się spiłowująć ścianki zamka pierścienia pilnikiem. Pilnik umieszczony w imadle, pierścień delikatnie trzymamy oburącz i piłujemy (ostrożnie, pierścienie są kruche!).
Przy zbyt małym luzie, po nagrzaniu, może nastąpić zakleszczenie pierścienia w cylindrze. Zbyt duże luzy powodują nieprawidłowe uszczelnianie pary tłok-cylinder i w konsekwencji zbyt małą moc silnika.
Luz reguluje się spiłowująć ścianki zamka pierścienia pilnikiem. Pilnik umieszczony w imadle, pierścień delikatnie trzymamy oburącz i piłujemy (ostrożnie, pierścienie są kruche!).
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Powinieneś każdy pierścień włożyć w otwór i zmierzyć szczelinomierzem luz na zamku. Dla każdego otworu osobno.
Szlif był robiony pod tłoki, a mimo to każdy tłok powinien być przeznaczony dla "swojego" otwory cylindrycznego w bloku. Tłoki mają te same oznaczenia, a po dokładnym zamierzeniu ich średnice mogą być różne (baaardzo małe różnice). Jeśli dodałeś blok do dobrej szlifierni, to powinni oznaczyć tłoki - który gdzie.
[ Dodano: 2019-01-10, 18:29 ]
Aa i jeszcze zdało by się zważyć tłoki.
Szlif był robiony pod tłoki, a mimo to każdy tłok powinien być przeznaczony dla "swojego" otwory cylindrycznego w bloku. Tłoki mają te same oznaczenia, a po dokładnym zamierzeniu ich średnice mogą być różne (baaardzo małe różnice). Jeśli dodałeś blok do dobrej szlifierni, to powinni oznaczyć tłoki - który gdzie.
[ Dodano: 2019-01-10, 18:29 ]
Aa i jeszcze zdało by się zważyć tłoki.
Ostatnio zmieniony 2019-01-11, 06:57 przez czeresss, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
A u mnie bułka z masłem
Opłaca się robić starsze modele, podsuwam najpierw jeden korbowód potem drugi
(mobilizacja styczniowa nastała)
Ostatnio zmieniony 2019-01-22, 15:31 przez Kangur, łącznie zmieniany 1 raz.
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier