Zalewa na ciepłym

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Zalewa na ciepłym

Post autor: Kozichwost »

Sprawa taka - Syrenka jezdzi super, zużycie paliwa dobre - na miejscu 10l/100 na trasie 8. Zimna na ssaniu odpala bardzo dobrze. Problem pojawia się gdy zgaszę na gorącym silniku na dłuższą chwilę - np tankowanie - muszę długo kręcić z gazem w podłodze nim nieśmiało odpali. Ewidentnie zalany silnik.
W sumie to się przyzwyczaiłem, ale chciałbym to wyeliminować. Mam zamontowany elektrozawór przed gaźnikiem, więc nieszczelność zaworka iglicowego mogę chyba wyeliminować
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

jeżeli masz założony alternator ze zmianą biegunowości, to musisz też obrócić o 180stopni cewki i podłączyć odwrotnie.
To co opisujesz jest typowym objawem słabej iskry spowodowanej j.w.
Była na ten temat obszerna dyskusja na forum.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej - bankowo.
Miałem dokładnie to samo.
Na zimno paliła na dotyk. Gdy ciepła po chwili postoju trzeba było kręcić około 5-10 sekund z gazem w podłodze i powoli zaczynała łapać.
W moim temacie jest nawet fotka z przyrządem jaki sobie zrobiłem do sprawdzania poziomu.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

na bank to nie cewki i zmiana bo mam altka i nic nie zmienialem a problemu nie mam :-))

tez obstawiam problemy z paliwem, choc po elekrozaworze bym odpuscil ;/
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Co do cewek ja również po przejściu na alternator nie miałem żadnych problemów, a dopiero po pewnym czasie zmieniłem kable na cewkach (po obejrzeniu filmiku "instruktażowego" sira).
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Mam prądnicę - cewki podłączone prawidłowo.
Trzeba właśnie trochę pokręcić żeby odpaliła, poziom paliwa w komorze wydaje się OK - ledwie pływak Po wciśnięciu przykryty
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ta metoda zanurzenia pływaka palcem jest niemiarodajna i o kant d..y rozbić.
Męczyłem się z ustawieniem poziomu (w tan właśnie sposób) 2 tygodnie. Za każdym razem wydawało się, że poziom jest ok.
Efekt - na ciepłym ciągły problem z odpaleniem.
Dopiero gdy zrobiłem sobie ten miernik poziomu ustawiłem idealnie w 5 minut i problemy z odpaleniem poszły w niepamięć.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Daj foto co tego filmu instruktażowego sira. Chętnie spróbuję zrobić ten przyrząd
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Nie o to chodziło. Sir zrobił filmik na którym pokazał dlaczego po zmianie biegunowości trzeba przepiąć kable na cewkach.
A zdjęcie przyrządu znajdziesz u mnie w temacie na stronie 72 http://syrena.gminanekla.pl/forum/download.php?id=31420
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Re: Zalewa na ciepłym

Post autor: PYJTERSON »

Kozichwost pisze:Sprawa taka - Syrenka jezdzi super, zużycie paliwa dobre - na miejscu 10l/100 na trasie 8. Zimna na ssaniu odpala bardzo dobrze. Problem pojawia się gdy zgaszę na gorącym silniku na dłuższą chwilę - np tankowanie - muszę długo kręcić z gazem w podłodze nim nieśmiało odpali. Ewidentnie zalany silnik.
W sumie to się przyzwyczaiłem, ale chciałbym to wyeliminować. Mam zamontowany elektrozawór przed gaźnikiem, więc nieszczelność zaworka iglicowego mogę chyba wyeliminować

Dnia 2019-07-29, 15:47 Pyjterson napisał:

1.Może tak być , ale nie musi!
Pierwsze objawy uszkodzenia membrany w pompie paliwa.
Ponieważ masz zamontowany elektrozawór benzyny, to nie masz typowych objawów jak dla Syreny,... czyli wycieku paliwa z przodu pod kołem pasowym.
Kozichwost pisze:
[ Dodano: 2019-09-05, 21:22 ]
Testy pokazały, że to nie wina gaźnika. Zdjąłem i rozebrałem pompkę paliwa, żeby sprawdzić stan membrany. Wzrokowo membrana bez uszkodzeń, a silnik upluty spod koła pasowego. Założyłem na próbę pompkę z.jakiegoś zapasowego silnika i problem usunięty.
Tak więc koledzy jeśli będziecie mieli podobny problem, proponuję profilaktycznie wymienić pompę, nawet jeśli nie widać jej uszkodzeń
Dziękuję że podzieliłeś się z nami , rozwiązanym problemem :ok3
Ostatnio zmieniony 2019-09-06, 22:35 przez PYJTERSON, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Styki mogę wykluczyć - 1,5 roku temu były piłowane i czyszczone po tym jak permanentnie rzuciła palenie. Cały czas ciężko pali na ciepłym

Membranę w pompie tez wtedy wymieniałem - Nie zrobiłem od tamtej pory 3 tyś km

Poziom paliwa w komorze obniżyłem tak, że pływak wystaje z niej ponad 2mm - bez zmian, choć lrzez chwilę wydawało mi sie, że jest dużo lepiej

Na zimnym pali na widok kluczyka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jak już wspomniałem - ustawianie poziomu paliwa "na oko" jest g..o warte.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Kozichwost pisze:Styki mogę wykluczyć - 1,5 roku temu były piłowane i czyszczone po tym jak permanentnie rzuciła palenie. Cały czas ciężko pali na ciepłym

Membranę w pompie tez wtedy wymieniałem - Nie zrobiłem od tamtej pory 3 tyś km
Z takim podejściem do diagnostyki, problemu się nie rozwiąże. A i mojego czasu szkoda.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Zanim rzuciła palenie miała tak samo. Po piłowaniu Styków i wymienia membrany zaczęła palić, ale na ciepłym pozostało bez zmian
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Powtarzam - ustaw poziom paliwa w komorze na tip top.
Jeśli potrzebujesz, mogę pożyczyć wskaźnik poziomu - pokryjesz tylko koszty przesyłki.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
ODPOWIEDZ