Przegrzewanie się, układ wydechowy - 105B
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
- Lokalizacja: Serock
Przegrzewanie się, układ wydechowy - 105B
Witam szanowne grono,
Potrzebuję Waszej pomocy. Wczoraj jechałem bostonem do Warszawy na spocik Youngtimer Warsaw i niestety płyn chłodniczy (nie woda) osiągnął ponad 100 stopni. W drodze powrotnej zatrzymałem się po 15 kilometrach na schłodzenie silnika, który zaczynał łapać wyższą temperaturę i następnie znowu to samo po ok. 10 kilometrach.
Długo wertowałem forum i na pierwszy ogień chciałbym wyczyścić układ z kamienia. Tutaj mam pytanie - jakiego sprawdzonego środka użyć (poza octem - nie wytrzymam tego smrodu). Jaki odkamieniacz się dobrze sprawdza i nie uszkadza przewodów gumowych?
Jeśli to nie pomoże to w planach jest wymiana termostatu a na końcu pompa wody - czy to słusza droga czy lepiej zająć się jeszcze jakimś elementem bądź zmienić kolejność działania.
Ponadto, niedawno wymieniałem węże gumowe i trochę spaprałem sprawę bo na dole od strony lewej (stojąc przed autem) jest połączenie węży gumowych w kształcie litery T odwróconej do góry nogami. Łącznik ten ma dwie średnice, mniejszą i większą. Niestety miałem za krótki przewód, który później dokupiłem ale po tygodniu zapomniałem gdzie była mniejsza a gdzie większa średnica, czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jak powinno być to założone?
Dla wyjaśnienia o który element dokładnie mi chodzi dołączam fotkę, na której zaznaczyłem go na czerwono.
Wrzucam też zdjęcia Bostonki, żeby się pochwalić
Dodatkowo pojawił się nowy problem, a mianowicie silnik ciężko odpala. Trzeba zakręcić czasem kilka razy a dzisiaj nie chciał wcale odpalić, dopiero po pchnięciu się udało. Na pierwszy ogień plan na świece, cewki sprawdzone, iskra jest. Brać iskrę czy ngk? Jeśli to jaki element jest następny do sprawdzenia? Nadmienię, że wymieniałem cały układ wydechowy, czy może to mieć jakiś związek z tą sprawą?
Kupiłem ten układ - https://www.olx.pl/oferta/tlumiki-tlumi ... ztfhv.html
Potrzebuję Waszej pomocy. Wczoraj jechałem bostonem do Warszawy na spocik Youngtimer Warsaw i niestety płyn chłodniczy (nie woda) osiągnął ponad 100 stopni. W drodze powrotnej zatrzymałem się po 15 kilometrach na schłodzenie silnika, który zaczynał łapać wyższą temperaturę i następnie znowu to samo po ok. 10 kilometrach.
Długo wertowałem forum i na pierwszy ogień chciałbym wyczyścić układ z kamienia. Tutaj mam pytanie - jakiego sprawdzonego środka użyć (poza octem - nie wytrzymam tego smrodu). Jaki odkamieniacz się dobrze sprawdza i nie uszkadza przewodów gumowych?
Jeśli to nie pomoże to w planach jest wymiana termostatu a na końcu pompa wody - czy to słusza droga czy lepiej zająć się jeszcze jakimś elementem bądź zmienić kolejność działania.
Ponadto, niedawno wymieniałem węże gumowe i trochę spaprałem sprawę bo na dole od strony lewej (stojąc przed autem) jest połączenie węży gumowych w kształcie litery T odwróconej do góry nogami. Łącznik ten ma dwie średnice, mniejszą i większą. Niestety miałem za krótki przewód, który później dokupiłem ale po tygodniu zapomniałem gdzie była mniejsza a gdzie większa średnica, czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jak powinno być to założone?
Dla wyjaśnienia o który element dokładnie mi chodzi dołączam fotkę, na której zaznaczyłem go na czerwono.
Wrzucam też zdjęcia Bostonki, żeby się pochwalić
Dodatkowo pojawił się nowy problem, a mianowicie silnik ciężko odpala. Trzeba zakręcić czasem kilka razy a dzisiaj nie chciał wcale odpalić, dopiero po pchnięciu się udało. Na pierwszy ogień plan na świece, cewki sprawdzone, iskra jest. Brać iskrę czy ngk? Jeśli to jaki element jest następny do sprawdzenia? Nadmienię, że wymieniałem cały układ wydechowy, czy może to mieć jakiś związek z tą sprawą?
Kupiłem ten układ - https://www.olx.pl/oferta/tlumiki-tlumi ... ztfhv.html
Nie wiem jak u Ciebie.
Napiszę jak było u mnie. Od roku 100stopni na wskaźniku cały czas. Zimno ciepło. 100st.
Silnik coraz gorzej odpala.
Wreszcie pękła gruszka.
Okazało się że silnik był tak zakamieniony że nie wylewał się płyn nawet po wykręceniu kranu z bloku.
Poszła uszczelka pod głowicą.....
Teraz po wymianie uszczelki i po wymyciu kamienia i błota i rdzy z bloku temp 80 jak ta lala.....
Napiszę jak było u mnie. Od roku 100stopni na wskaźniku cały czas. Zimno ciepło. 100st.
Silnik coraz gorzej odpala.
Wreszcie pękła gruszka.
Okazało się że silnik był tak zakamieniony że nie wylewał się płyn nawet po wykręceniu kranu z bloku.
Poszła uszczelka pod głowicą.....
Teraz po wymianie uszczelki i po wymyciu kamienia i błota i rdzy z bloku temp 80 jak ta lala.....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Najpierw radzę sprawdzić poprawność wskazań wskaźnika, bo 100 stopni na wskaźniku nie oznacza 100 w głowicy.
Świece tylko iskra - ngk mi padły bardzo szybko.
To że iskra jest na Wykręconych świecach nie daje pewności, że jest w cylindrach. Płytka z przerywaczami do wyjęcia, wymycia w benzynie, styki do wypiłowania, nawet jeśli na oko są czyste. Powtórne mycie w benzynie montaż i ustawienie zapłonu. To przeważnie pomaga na nagłe problemy z paleniem
Świece tylko iskra - ngk mi padły bardzo szybko.
To że iskra jest na Wykręconych świecach nie daje pewności, że jest w cylindrach. Płytka z przerywaczami do wyjęcia, wymycia w benzynie, styki do wypiłowania, nawet jeśli na oko są czyste. Powtórne mycie w benzynie montaż i ustawienie zapłonu. To przeważnie pomaga na nagłe problemy z paleniem
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
- Lokalizacja: Serock
Czym płukałeś układ? Wszelkiego rodzaju STP/ Liqui Moly bądź inne ustrojstwa przeznaczone do motoryzacji są skuteczne czy lepiej użyć czegoś do odkamieniania czajników itp?Mariusz pisze: Teraz po wymianie uszczelki i po wymyciu kamienia i błota i rdzy z bloku temp 80 jak ta lala.....
Ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy, kranik działa i płyn przez niego wyciekał. Więc wygląda na to, że działa, co nie oznacza, że w silniku nie ma syfu.
Co do wskazań 100 stopni to też myślałem, że wskaźnik podaje błędne wskazania. Niestety się myliłem i po wejściu na czerwone pole poczułem zapach płynu, który zaczął wylatywać wężykiem przy korku chłodnicy.Kozichwost pisze:Najpierw radzę sprawdzić poprawność wskazań wskaźnika, bo 100 stopni na wskaźniku nie oznacza 100 w głowicy.
Dzięki za informację co do kroków jakie podjąć aby usunąć problemy z nagłym odpalaniem.
Czy może to mieć też związek z wymianą całego układu wydechowego?
Kolejna, ostatnia sprawa to złącze przewodów gumowych w kształcie litery T odwróconej do góry nogami. Czy ktoś kojarzy w która stronę jest większa średnica a w która mniejsza?
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Ja blok podczas remontu odkamieniłem octem. Wiem wiem ze zapachu nie zniesiesz, ale są różnego rodzaju tabletki do odkamieniania czujników. U mnie blok czysty chłodnica czysta - warto wymyć nawet z zewnątrz - a i tak jak dostała w zeszłym roku na bielskim na przegibku zegar pokazywał 100. Zrobiłem przerwę, choć się nie gotowała. Na takie upały jak były ostatnio polecam otwartą maskę. Na prawdę dużo pomaga. Będę jeszcze testował zdjęcie przedniej kratki. W ostateczności założę dodatkowy wentylator
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
- Lokalizacja: Serock
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Wg. mnie te trzy węże są jednakowej średnicy więc trójnik też powinien mieć wszystkie 3 średnice takie same. Jak masz wątpliwości to zmierz średnice tych króćców na drugich końcach węży (jeden na chłodnicy drugi na kaloryferze) i tak obróć trójnik żeby sią zgadzały. A węże masz o różnych średnicach?Juriusz_105B pisze:Czy ktoś kojarzy w która stronę jest większa średnica a w która mniejsza?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
- Lokalizacja: Serock
-
- -#Junior
- Posty: 122
- Rejestracja: 2005-08-26, 14:40
Jeśli chodzi o trójnik na węże gumowe pofatygoj się do gazownia. Oni mają różne średnice więc coś dobierzesz.
Jeśli chodzi i siwece to tylko ISKRA z czarnym gwintem.
Jeśli płyn do płukania kamienia kotłowego to użyj co chcesz tylko nie A mocnego. A najlepszym sposobem będzie jeśli będziesz spuszczać płyn wykręć cały kranik z bloku i spuszczając płyn pomóż mu cienkim drutem. Nie wszytki brud wypłynie przez kranik. Jak go odkrecisz wyleci o wiele więcej nieczystości z kanału grzewczego. Jak tak robiłem w swojej to same błoto zeszło i grudy które przez kranik nie wyjdą
Jeśli chodzi i siwece to tylko ISKRA z czarnym gwintem.
Jeśli płyn do płukania kamienia kotłowego to użyj co chcesz tylko nie A mocnego. A najlepszym sposobem będzie jeśli będziesz spuszczać płyn wykręć cały kranik z bloku i spuszczając płyn pomóż mu cienkim drutem. Nie wszytki brud wypłynie przez kranik. Jak go odkrecisz wyleci o wiele więcej nieczystości z kanału grzewczego. Jak tak robiłem w swojej to same błoto zeszło i grudy które przez kranik nie wyjdą
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Między Falenicą a Otwockiem jest jeszcze Józefów i tam wszyscy jeżdżą na NGK.
Mnie śmieszy jak ktoś napisze „tylko czarne Iskry” tak jakby absolutnie wszystko wiedział. Ja jeżdżę od lat na białych Iskrach i jest dobrze a wcześniej jeździłem na NGK i też było dobrze.
Mnie śmieszy jak ktoś napisze „tylko czarne Iskry” tak jakby absolutnie wszystko wiedział. Ja jeżdżę od lat na białych Iskrach i jest dobrze a wcześniej jeździłem na NGK i też było dobrze.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka