Piasta tył
Piasta tył
Witojcie.
Panowie czy ktoś wymieniał łożyska z tyłu?
Dałem nowe. Nowy smar.
Ocynkowałem tą osłonkę metalową. I iiiii
Piasta nie chce wejść do końca....
Brakuje jakby 5mm.
Ma ktoś zdjęcia z rozbiórki? Jak to ma wejść na miejsce?
Albo czy piasta jest prawa, lewa?
Panowie czy ktoś wymieniał łożyska z tyłu?
Dałem nowe. Nowy smar.
Ocynkowałem tą osłonkę metalową. I iiiii
Piasta nie chce wejść do końca....
Brakuje jakby 5mm.
Ma ktoś zdjęcia z rozbiórki? Jak to ma wejść na miejsce?
Albo czy piasta jest prawa, lewa?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Miałem to samo u siebie. W moim przypadku to były łożyska. A konkretniej dokładność wykonania z tamtych lat a obecnych.
Moja propozycja ściągnij obie piasty i spróbuj zamienić miejscami. Jeśli to nie pomorze to wyciągnij wszystkie wewnętrzne bieżnie z wszystkich łożysk. Przymierz każdą w odpowiednie miejsce na czopach. Jeśli przesuwają się luźno w miejscu gdzie powinny siąść po zmontowaniu piast do kupy to zostawiasz to łożysko w spokoju. Jeśli któreś Ci się zablokuje - to weź papier ścierny o gradacji 600-800 i zabiel płaszczyznę gdzie powinno siąść dane łożysko. Przetrzyj szmatką i przymierz łożysko. Jeśli dalej się blokuje to czynność z papierem powtórz do momentu, aż łożysko będzie się przesuwało na czopie bez zacięć. Jak dopasujesz oba łożyska z jednej strony złóż piastę do kupy i załóż na czop. Wyreguluj napięcie łożysk, załóż dekielek.
Moja propozycja ściągnij obie piasty i spróbuj zamienić miejscami. Jeśli to nie pomorze to wyciągnij wszystkie wewnętrzne bieżnie z wszystkich łożysk. Przymierz każdą w odpowiednie miejsce na czopach. Jeśli przesuwają się luźno w miejscu gdzie powinny siąść po zmontowaniu piast do kupy to zostawiasz to łożysko w spokoju. Jeśli któreś Ci się zablokuje - to weź papier ścierny o gradacji 600-800 i zabiel płaszczyznę gdzie powinno siąść dane łożysko. Przetrzyj szmatką i przymierz łożysko. Jeśli dalej się blokuje to czynność z papierem powtórz do momentu, aż łożysko będzie się przesuwało na czopie bez zacięć. Jak dopasujesz oba łożyska z jednej strony złóż piastę do kupy i załóż na czop. Wyreguluj napięcie łożysk, załóż dekielek.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Tak celowałem w łożyska...
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
I jak działałeś coś w temacie? Czy u Ciebie też okazały się łożyska?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Kozichwost - Tu nikt nie mówi o modyfikowaniu. Tu piszemy o delikatnym zabieleniu powierzchni zgodnie ze sztuką mechaniki. Tak żeby wszystko chodziło w palcach a nie młotkiem.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
SUPER.DAWID, Nie wiem, czy to jest dobry pomysł ?! Zlikwidowanie wszelkich zadziorów i uszkodzeń to rozumiem, ale zabielenie całości ??? A za chwile sie okaże, że łożysko zamiast pracować na swojej bieżni, - zaczyna być lużne na zewnątrz ! - i co wtedy ???
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Wtedy zgodnie ze sztuką wymiana elementu na nowy, ale osobiście jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło a łożysk w przednich piastach w maluchu wymieniłem setki jak nie tysiące razy i niejednokrotnie w tych samych samochodach. Jeśli szkoda wymieniać można pobawić się punktakiem ale jest to rozwiązanie godne PRL-u gdzie nic nie było do dostania i nie wiele można było dorobić. Na pewno w miejscach takich jak tylna piasta w syrenie czy przednia w maluchu nie może być takie łożysko montowane młotkiem, bo uniemożliwia to prawidłową regulację napięcia łożysk. Inna sprawa, że zabielenie powierzchni papierem 800 lub drobniejszym zbierze ile materiału? Obstawiam, że setną może tysięczną część mm na średnicy. Więc nie ma tragedii. Przy ilości jazdy jaką robią nawet najbardziej ujeżdżane syreny na tym forum czopy spokojnie wytrzymają do śmierci większości z nas o ile nie wszystkich.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
SUPER.DAWID pisze:piszemy o delikatnym zabieleniu powierzchni zgodnie ze sztuką mechaniki
Ręczne poprawianie łożysk papierem ściernym to może być dopuszczalne tylko w jakimś ludowym rękodziele artystycznym ale napewno nie przy profesjonalnej pracy w mechanice.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Gieroy - wydaje mi się, że nie przeczytałeś mojej wypowiedzi dokładnie. Nie poprawienie łożyska tylko zabielenie czopa piasty. Tak na marginesie życzę Ci powodzenia jak zbierzesz papierem ściernym o gradacji 800 chociaż 0,01mm z wewnętrznej albo zewnętrznej bieżni łożyska.
Yanosik - gdzie doszukałeś się informacji o dwóch rozmiarach piast? Na pewno w jednej tylnej piaście są dwa różne łożyska. Ale z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że nie o to Ci chodzi.
Yanosik - gdzie doszukałeś się informacji o dwóch rozmiarach piast? Na pewno w jednej tylnej piaście są dwa różne łożyska. Ale z twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że nie o to Ci chodzi.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
To prawda, niedokładnie przeczytałem bo zmyliło mnie to, że piszesz że to wina łożysk. Potem inni powtarzali też coś o łożyskach. A tu problem jest ze średnicą w piaście albo na czopie. Wszystkie łożyska są cacy.SUPER.DAWID pisze:Czy u Ciebie też okazały się łożyska?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
PotwierdzamYanosik pisze:A łożyska masz dobre? O ile pamiętam były 2 rodzaje łożysk piast tylnych. I nie wiem czy były zamienne. Jeśli nie, to były też 2 rodzaje piast.
dla przykładu foto
kto zgadnie w jakiej Syrenie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg