Zapłon Elektroniczny od Wartburga w syrenie

schematy
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jesteś w stanie mi powiedzieć z jakiego wv są te Halle? Może bym je odkupił....
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Z 1,8 T tylko musze ich poszukać obecnie ja bede budował zapłon według pomysłu Rafcio82 on kiedys zrobił zapłon taki i smiga ale Kozichwost, mam dla ciebie inne rozwiazanie Jak masz troche smykałki to sobie poradzisz jest to zapłon do jawy ale troche pracy i bedzie smigał w syrenie prosze
i koszta fajne http://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezs ... a-350.html
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

O tym samym rozwiązaniu myślę od jakiegoś czasu. W opisie są błędy - taki zapłon na stały kąt wyprzedzenia, bo moduł jest tylko wyzwalaczem iskry. W golfie II był odśrodkowy przyspieszacz zapłonu. To raz, a dwa to bardzo intryguje mnie opisana możliwość zastosowania oryginalnych cewek Zapłonowych. Taki zapłon wymaga cewek niskooporowych, a takowych w wykonaniu jednobiegunowym nie widziałem. Jeśli robiłbym taki zapłon to zastosowałbym 3 czujniki, ponieważ zapłon bez możliwości osobnej regulacji każdego cylindra to nie zapłon
Franc Jozef
Posty: 14
Rejestracja: 2013-03-07, 18:50
Lokalizacja: PL

Post autor: Franc Jozef »

A cewka 4226 od Poloneza z elektronicznym zapłonem, lub cewka ze Skody Favorit? Jednobiegunowe i niskooporowe. Ori cewki raczej też by mogły zostać, w DFie z cewką BE200B (do zapłonu stykowego) z aparatem bezstykowym i modułem taka też działała - ale po podmianie na 4226 (z niską opornością) działanie zapłonu się polepszyło. Stały kąt wyprzedzenia to raczej nie problem - w ori aparacie S31 też tak jest, i działa ok.
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Tak ja mam na połce dwie od żuka/poloneza oznaczenie 4220 :ok3 ale najpierw poskladam i odpale i ustawie potem bede myslal;)

[ Dodano: 2020-01-05, 08:14 ]
kozichwost mi chodziło zeby dać 3 takie czujniki od golfa a co do cewek na podobnym zapłonie smiga jedna syrena i cewki sa oryginał i przelatała juz z 10 ty km moze wiecej :)

[ Dodano: 2020-01-05, 08:17 ]
np rozmawiałem z tym Panem halle ma z ebay na 12 v bez modułów podpiety pod ori cewki jezdzi juz około 3 lat bez problemu https://www.youtube.com/watch?v=kUUf_hwVJ-E
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Franc Jozef
Posty: 14
Rejestracja: 2013-03-07, 18:50
Lokalizacja: PL

Post autor: Franc Jozef »

RADEK1985, 4220 to jest niestety cewka o wyższej oporności, przeznaczona do układu zapłonowego z przerywaczem (odpowiednik BE200B). Lepsza od ori małogabarytowych, ale do zapłonu elektronicznego gorsza od niskooporowych. 4220 to cewka od Malucha z przerywaczem i kopułką lub DFa / PNa borewicza ze stykowym zapłonem.

Będzie to raczej działać (jw pisałem w 125p), ale 4226 przeznaczona do elektronika (PN Caro GLE) o niskiej oporności byłaby lepsza. Nie musi być też koniecznie taka, podejdą w sumie wszystkie jej zamienniki (o niskiej oporności jednobiegunowe) od aut z zapłonem elektronicznym i rozdzielaczem (kopułką i palcem) - czyli koniec lat 80. - wczesne 90., np. 115 914 010.

A na tym właśnie linku z YT się wzoruję z moim z hallami z aliexpress (wygląda na to, że to te same elementy), pytałeś może jak było z zamocowaniem tego pierścienia nakładanego na krzywkę aparatu? Trzeba było toczyć ori krzywkę, czy może krzywka Syreny jest za mała, i trzeba było wytoczyć nową oś?
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

własnie nie pytałem ok narazie zostane przy ori cewkach moze kiedys zmienie na inne np wsadze od innego auta zapytam goscia jak z tą krzywką zrobic a on halle ma jakies drogie po 30 euro za szt jesli sie nie myle :)
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Franc Jozef
Posty: 14
Rejestracja: 2013-03-07, 18:50
Lokalizacja: PL

Post autor: Franc Jozef »

Jakbyś się dowiedział, to daj znać :ok3

A te Halle z filmiku (tzn. to w sumie są nie tylko Halle, ale w tej obudowie jest też moduł - czyli taki kompletny zamiennik przerywacza do podpięcia pod cewkę) to jest coś takiego
http://pl.aliexpress.com/item/32728498807.html
https://pl.aliexpress.com/item/4000401125544.html
https://pl.aliexpress.com/item/32648052204.html
Nie wygląda znajomo :> ?

Osobiście to wziąłem te z pierwszego linku, za ok miesiąc powinny przyjść. Pierścieni z magnesami na krzywkę będzie 3szt., zatem jest z czego eksperymentować :>
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

własnie napisałem ze te halle maja moduł w sobie i sa na 12v a te od golfa np sa zasilane 5 v przez moduł :) no czekam na odpowiedz i dam ci znac jak odpisze ale z tego co na filmie widać bedziesz musiał ztoczyć delikatnie :) tak mi sie wydaje

[ Dodano: 2020-01-05, 12:58 ]
a co do cewek to kolega chyba miał założone od golf 2 mowił ze wrocił do starych bo zadnej rożnicy nie było
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Znalazłem nowe Halle od golfa po trzy dychy. Wziąłbym dwa, dodatkowo wziąłbym jeden cały używany aparat, miałbym kółko - nadajnik impulsów i trzeciego Halla z wtyczką. Jeden moduł z wtyczką z golfa mam, a dodatkowe dwa to nie problem. Mam ochotę spróbować takiego zapłonu. Przy okazji przebiegunowałbym prądnicę i uruchomił piękne radio safari 2 bez A
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Kozichwost mam jakis sterownik vw i jest tam modul na gorze daj numery z tego modułu co masz?
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Z wtyczką? Nr niewiele da, bo było kilku producentów. Moduł wzrokowo ma być taki jak w linku, wtedy będzie działał. Przerabiałem temat w motocyklowym silniku bmw z przełomu lat 80/90 do których taki moduł pasuje a czujnik Halla od golfa/polo 1,4, ale nowszego
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Dam. Ci foto jutro:)

[ Dodano: 2020-01-06, 04:38 ]
Franc Jozef pan mi napisał ze kołko wchodzi luzno dlatego jest przykrecane :ok3

[ Dodano: 2020-01-06, 10:15 ]
Kozichwost masz te foto teog modułu https://www.fotosik.pl/zdjecie/70c233546644fd13
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Franc Jozef
Posty: 14
Rejestracja: 2013-03-07, 18:50
Lokalizacja: PL

Post autor: Franc Jozef »

RADEK1985, dzięki za info :piwo:
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

proponuje nie kupowac nic na alliexpress. po pierwsze to Chiny i jak cie oszukaja to zapomnij ,ze cos wskurasz. no chyba ,ze jestes gotowy poniesc strate jakby cos bylo nie tak.
ta plytka z Wegier na niemieckim ebayu jest ok.
ODPOWIEDZ