SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: Kangur »

SyrHarMer pisze: 2023-03-05, 13:16
Pytanie do starych Syreniarzy, kto takie elementy naprawiał, - mam kilka pytań z tym związanych !
Oooo i tak masz szczęście gdyż Twój pedał każdy może naprawić jeśli chce :wink: W moich obydwu nie było śladu po obudowie..

Obrazek

..dlatego dwa razy musiałem kupić nowy :?
A tani nie jest.. Znowu zaoszczędzisz Roman :)
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Grzegorz ! więc tak - moje pytania albo wątpliwości ! (Myślę, że się nie zapętlam w tłumaczeniu o co mi chodzi !)

1. Rurka fi 6 mm na zew. na której jest sprężyna rozpychająca, - a w środku ma wymiar fi 4 mm przez który przechodzi linka gazu (cięgło pedału) - fotki 1103, 1104 ---> i tu pytanie :
Zawleczki przechodzące przez rurkę trzymające podkładki i sprężynę między nimi. Środkiem przechodzi linka gazu i jak ona jest usytuowana względem tych zawleczek, - idzie bokiem zawleczek, czy środkiem przez zawleczkę, bo teoretycznie jest na drodze kolizyjnej ! Przy rozbiórce nie było nic widać, bo wszystko było zawalone syfem i rdzą !

2. Jak widzisz naprawę tego trzymania podłogi pedału gazu, - bo wg. mnie wszystko trzeba porozbierać :
odwiercić zgrzewy mocowania od pedału, odszlifować spawy punktowe zewnętrzne trzymające ośkę (umownie)
Tulejki mosiężne na tej ośce są zapieczone od syfu, nieruchome, bo osłona (mocowanie do podłogi) wskazuje na to, że powinno być na stałe z tulejkami - fotka 1108. Dokładnie tego nie widać, ale tulejki z jednej strony są zeszlifowane, co wskazuje na to, że powinny być wzajemnie nieruchome. Trzymanie podłogi po rozbiórce będzie tym samym na wierzchu zatem będzie możliwość naprawy lub zbudowania nowego tego elementu ! ---> Jak Ty to wszystko widzisz ?
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: Kangur »

SyrHarMer pisze: 2023-03-06, 22:06 ... Jak Ty to wszystko widzisz ?
Odnośnie pkt 1: wszystko masz na miejscu, to dotyczy linki gazu, która ma zgrubienie tylko z jednej strony i właśnie wsuwasz to całe ustrojstwo w pancerz, od tyłu Roman :P i blokujesz zawleczką przed podkładkę tak że całość jest elastyczna (wiadomo, niektórzy mają ciężką nogę dlatego ten patent ze sprężynką na wspomnianej przez Ciebie rurce)
Całość linki, czyli pancerz fiksujesz na uchu nadwozia, ale to za kilka lat, wróćmy do pedału.. :wink: Tak jak pisałem, zachował się w przyzwoitym stanie, i nie jest to problem dorobić co zeżarte :idea: jednak to typowa metaloplastyka czyli dość czasochłonne zajęcie.. Dlatego ja bym kupił nowy, tak jak już dwa razy kupowałem :wink: Taki pedał wymaga jedynie jednego małego manewru- nacięcie dźwigni do wersji syrenkowej (trwa to może z kwadrans) Znany Ci Sprzedawca miał tego jeszcze spore wiaderko :)

https://images91.fotosik.pl/650/a297a59f2d21ac99med.jpg

Trudno, trzeba brać póki są, mogłeś brać jak były połowę tańsze.. :wink:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: Kangur »

SyrHarMer pisze: 2023-03-06, 22:06 ... Rurka fi 6 mm na zew. na której jest sprężyna rozpychająca, - a w środku ma wymiar fi 4 mm przez który przechodzi linka gazu (cięgło pedału) - fotki 1103, 1104 --->
c.d. aaa pozwól że sprostuję Romanie bo może niezbyt jasno pisałem wyżej :wink: Chodzi o to, że ta "rurka" jest na stałe połączona z linką i tak to było w oryginale:


Obrazek

Widocznie u Ciebie już ktoś majstrował z tym na przestrzeni lat, że nie zastałeś oryginalnej linki z tym zgrubieniem na końcu :? A przez to zgrubienie przetykasz zwyczajnie zawleczki obok podkładki :) czyli bez problemu zrobisz jak należy i pomontujesz sobie :idea:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Grzechu - dzięki za dużo wiadomości ! W zasadzie już mam swój plan, ale jeszcze dzisiaj z tym się prześpię i jutro podejmę ostateczną decyzję ! :idea: :-D :!: :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Grzegorz - jeszcze jedna prośba ! Mógłbyś wymierzyć u siebie jaka potrzebna jest całkowita długość linki gazu ! Moja stara jest urwana, nie wiem czy ktoś ją już nie skracał. Ja kupiłem nową o dł. całkowitej 1,70m do ewentualnego przycięcia na odpowiednią długość, zastanawiam się czy dł. jest odpowiednia.
Fot. 1104 moja stara urwana linka z końcówką opierającą się na rurce - niejako "zakotwiona" na stałe do "rurki"
Fot. 1105 moja urwana linka za "rurką'.
Fot. 1106 nowa zakupiona linka z fabryczną końcówką ma być założona tak jak była stara ! Nie dostanę linki z inną końcówką.

Odnośnie pedału - zadecydowałem, że tak jak w piosence Budki Suflera - "ratujmy co się da"
Fot. 1109 i 1110 odszlifuję spawy punktowe do równości i delikatnie porozginam, - bez odwiercania zgrzewów punktowych przy pedale gazu. Tulejki mosiężne zrobione zostaną nowe trochę dłuższe (bez zeszlifowania z jednej strony) wciśnięte dość mocno w boki elementu do mocowania podłogi. Ten element będzie na wierzchu i - też zostanie naprawiony !
Dobrze myślę ???
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: Kangur »

..ale tu kluczowa jest długość pancerza.. linka wiadomo jest dłuższa z zapasem który potem fiksujemy przy gaźniku :idea:
U mnie obydwa pancerze mają około 134cm

A Ty Roman przecież masz tą końcówkę linki- widać na zdjęciu, wywal resztki urwanej linki, nową przeciągnij przez tą "rurkę", zalutuj całość i będzie oryginał :D

Odnośnie pedału to oczywiście można z tym robić, najbardziej czasochłonne to odtworzenie tej kopułki do połowy prawie utlenionej :? Nie widzę potrzeby dorabiania czy wymiany tulejek, tamten luz potencjalny jeśli o to Ci chodzi, to nic nie wadzi na tą ilość jazdy którą czekają nasze Syreny :wink:
Jednym słowem - dajesz do przodu! odtwórz mocowanie do podłogi, podkład, czarna farba i jedziemy dalej z tym koksem.. gruzem znaczy się :faja:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

107. Cd. pedału przyspieszenia
.........Fotki od 1112 do 1124 = 13 szt

ZAGADKA !
1112, 1113 co to jest i do czego ma posłużyć ? - kto zgadnie - (Kangur na pewno), ale Grzegorz daj szansę innym !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

A jeszcze trochę komentarza !
1114, i 1115 zeszlifowanie jednego i drugiego boku (spawów punktowych)
1116.............wyciągnięcie i wybicie zapieczonych, zasyfiałych tulejek
1117.............pedał przyspieszenia bez ośki i dzwigni
1118............przewiercona "rurka" i nowa zawleczka do rozgięcia wewnątrz "rurki" tak żeby zrobiła miejsce na linkę
1119............nowa linka w "rurce"--> nie mogę zalutować, bo nie włożę zawleczek
1120, 1121.porozbierane elementy do naprawy
1122..........kopułka otwór w niej z jednym spłaszczeniem
1123..........ośka do przeszlifowania - i dorobienia nowych grubszych i dłuższych tulejek
1124..........kopułka do naprawy
Po naprawie wszystkiego oczywiście idzie to wszystko do ocynku i na półkę - gotowe do zamontowania !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: Babcia »

Ze zdjęcia nie można ustalić wielkości tych elementów ale... Wyglądają jak obcięte kapsle na koła a mają posłużyć do naprawy ,,gitary"
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Andrzej ! -> strzał w dziesiątkę, - tak to są obcięte gładkie (bez logo) kapsle ! Gitarę co prawda mam wyremontowaną, ale bez drugiej (wierzchniej) powłoki ! Tym samym teraz temat gitary okrągłej zostanie zamknięty na 100 % :D
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

108. Zauważone niezgodności przy montażu i ich poprawki przed dalszym dokładaniem do ramy elementów po regeneracji !
.........Fotki od 1125 do 1129 = 5 szt

1125, 1126, 1127 widok z dalszej perspektywy --> jeżeli ktoś wyłapie na podstawie tych zdjęć jeszcze jakąś nieścisłość -->
proszę o komentarz !
1128, dżwignia gazu z młodszych modeli, oraz śruba z łbem mimośrodowym założona odwrotnie !
1129, dla porównania -->mocowanie resora w R-20
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Post autor: SyrHarMer »

Komentarz:
Dzwignia gazu;
No i masz absolutną rację ! Teraz to dopiero oglądam, że tak nie powinno być ! Tak było pomataczone przy skrzyni, że nie zwróciłem uwagi i wszystko poszło do ocynków ! Dzisiaj oglądam katalog części odnośnie tego ! Tu nie ma żadnych prętów metalowych, jest tylko linka, sprężyna odciągająca i mocowanie pancerza z dwóch stron ! Temat i tak wypłynąłby --> przy zakładaniu oryginalnego pedału przyspieszenia, który akurat jest na tapecie !

Śruba resoru odwrotnie; (Duży Glinka)
Śruba "30" specjalna służy do spięcia wzajemnego piór resoru oraz ze względu na mimośrodowy łeb wykorzystana jest do poprzecznego przesuwania całego resoru regulując w ten sposób symetrię pochylenia kół przednich.
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ