"Odszczurzanie" Syreny - kilka zagwozdek elektrycz
"Odszczurzanie" Syreny - kilka zagwozdek elektrycz
Cześć, zabrałem się za "odszczurzanie" swojej Syreny po wątpliwych grzybopatentach poprzedniego właściciela. Mam do Was kilka pytań, może ktoś mi pomoże i oszczędzę kilka godzin latania z miernikiem i schematami. Pacjent to FSM Syrena 105L, rocznik 1981 - generalnie szykuję ją do zaprezentowania na łamach forum, jak już nie będzie wstydu Szczegóły moich zapytań w podpisach do zdjęć. Pozdrawiam
[ Dodano: 2021-02-19, 20:50 ]
Ciąg dalszy pytań i zdjęć
[ Dodano: 2021-02-19, 20:50 ]
Ciąg dalszy pytań i zdjęć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprawdzałeś na schemacie instalacji te podłączenia ?
[ Dodano: 2021-02-19, 23:16 ]
Jak tam ,coś kupiłeś od tego gościa ? A co dalej z kapslami ?
[ Dodano: 2021-02-19, 23:16 ]
Jak tam ,coś kupiłeś od tego gościa ? A co dalej z kapslami ?
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
Jeszcze nie, na razie zamontowałem rozrusznik po regeneracji, rozebrałem drzwi po obu stronach nie działają mechanizmy szyb + mam urwany jeden gwint od ramki szyb, z którym muszę wymyślić co zrobić, poprawiłem instalację pod deską rozdzielczą (popodpinałem luźne kabelki) - wróciła kontrolka ładowania, kierunkowskazów, podpiąłem przełącznik dmuchawy, wymieniłem popalone bezpieczniki. Błotnik lewy przedni będę musiał zdjąć, bo listwa boczna dolna jest źle spasowana. Jeszcze regulowałem zamki, bo mi się drzwi nie zamykały. Jeszcze muszę sprawdzić dlaczego klaksonu nie ma. Na schemacie wszystko będę sprawdzał, ale chciałem sobie trochę ułatwić i skorzystać z Waszej wiedzy - może będzie troszkę szybciej
Babcia, nie kupiłem, bo jestem umówiony z jednym człowiekiem na parę rzeczy na giełdzie we Wrocławiu. A z kapslami się zobaczy - właśnie się dowiedziałem o jednym człowieku z mojego miasta, który ma 104-kę - może być nimi zainteresowany, to być może dojdzie do lokalnej transakcji.
Babcia, nie kupiłem, bo jestem umówiony z jednym człowiekiem na parę rzeczy na giełdzie we Wrocławiu. A z kapslami się zobaczy - właśnie się dowiedziałem o jednym człowieku z mojego miasta, który ma 104-kę - może być nimi zainteresowany, to być może dojdzie do lokalnej transakcji.
Nie jestem znawcą 105-tek ale 1. - czy coś takiego w ogóle powinno być ns prądnicy ? 2.- z tego co pamiętam to włącznik dmuchawy był na lewo od cięgiem ssania itd... 3. - na bocznych ściankach były listwy ale może w 105 było inaczej... 5.- gdzieś jest podłączenie oświetlenia tablicy 6. -nie kojarzę żeby tam coś było, w katalogu też chyba nie ma nić 7.- wydaje mi się że te kabelki nie idą od kostki tylko zasilają kostkę i dalej jest rozgałęzienie ale to trzeba sprawdzić na schemacie 8.- zamiast tych kostek powinny być okrągłe (rurkowe) wtyczki
[ Dodano: 2021-02-19, 23:34 ]
Gdyby nie doszło do tej transakcji to pamiętaj o mnie...
[ Dodano: 2021-02-19, 23:34 ]
Gdyby nie doszło do tej transakcji to pamiętaj o mnie...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Tylko u mnie oświetlenie tablicy działa, mimo tych kostek z wolnymi pinami nie rozumiem, co masz na myśli, pisząc, że kostki u Ciebie są w bagażniku - u mnie też są - no chyba że nie mówimy o tych samych. A instalacja radia skąd ma "wychodzić" - bo słyszałem wersję, że właśnie od tego kondensatora, żeby szumów nie było - aczkolwiek mogę się mylić.
1
Czarny kabel idzie od kondensatora do śrubki z tyłu prądnicy. To nie masa, to jest zacisk #16 na prądnicy. Chociaż to jest kond. przeciwzakłóceniowy to do niego nie łączy się radia (śmieszny zabobon ).
2
Przełącznik dmuchawy jest nieco na lewo na przyspawanej blaszce. Te dwie dziurki do niczego nie służą - bonus od FSM.
3
do tej kostki dochodzi wiązka z lewej strony i wychodzą kabelki do prawego światła.
4
do tej kostki dochodzi wiązka z przodu i wychodzą kabelki do lewego światla
5
j.w. strona zasilania jest OK. Kabelki od światła powinny dojść do kostki tam gdzie nic nie masz
6
tu niczego nie brakuje, odboje są na masce. Masz trzy niefabryczne dziurki.
7
patrz 8
8
to są oczywiście kabelki światel ham. przy włączniku ciśnieniowym. Normalnie bez kostek są zwykłe żeńskie wsuwki na męskie. Obydwa wg. schematu i w realu zielone.
Czarny kabel idzie od kondensatora do śrubki z tyłu prądnicy. To nie masa, to jest zacisk #16 na prądnicy. Chociaż to jest kond. przeciwzakłóceniowy to do niego nie łączy się radia (śmieszny zabobon ).
2
Przełącznik dmuchawy jest nieco na lewo na przyspawanej blaszce. Te dwie dziurki do niczego nie służą - bonus od FSM.
3
do tej kostki dochodzi wiązka z lewej strony i wychodzą kabelki do prawego światła.
4
do tej kostki dochodzi wiązka z przodu i wychodzą kabelki do lewego światla
5
j.w. strona zasilania jest OK. Kabelki od światła powinny dojść do kostki tam gdzie nic nie masz
6
tu niczego nie brakuje, odboje są na masce. Masz trzy niefabryczne dziurki.
7
patrz 8
8
to są oczywiście kabelki światel ham. przy włączniku ciśnieniowym. Normalnie bez kostek są zwykłe żeńskie wsuwki na męskie. Obydwa wg. schematu i w realu zielone.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi. Jednak jako że "jeden obraz wart jest więcej niż 1000 słów", będę wdzięczny za zdjęcia jak to powinno wyglądać w oryginale; w szczególności zależy mi na zdjęciu:
- kostek w bagażniku po obydwu stronach,
- podłączenia włącznika podciśnieniowego stopu,
- prądnicy i jej okablowania,
- włącznika dmuchawy.
Prosiłbym Was jeszcze o schemat/instrukcję podpięcia radia.
Czyli dziurki trzeba będzie zaspawać ale jak już są, to sobie wcześniej zakonserwuje profile wewnątrz środkiem.
Jeszcze jedno pytanie. U mnie jest tak zrobione, że jak się włącza światła, to jednocześnie włącza się podświetlenie zegarów (poziom paliwa, temperatura) i licznika. Jak jest w oryginale? Jak włącza się światła to podświetlają się wskaźnika paliwa i temperatury, czy one są "spięte" wraz z oświetleniem licznika, czy zupełnie niezależnie? Jako że nie mam włącznika dmuchawy, to jego funkcję aktualnie pełni włącznik podświetlenia licznika.
Poza tym, jedna kwestia - lampa sufitowa w kabinie oświetlenia wnętrza - ją włącza się tylko ręcznie, czy też powinny być "styczniki" w drzwiach? Taka jak od malucha jest identyczna jak w Syrenie 105L, czy powinna być jakaś inna?
- kostek w bagażniku po obydwu stronach,
- podłączenia włącznika podciśnieniowego stopu,
- prądnicy i jej okablowania,
- włącznika dmuchawy.
Prosiłbym Was jeszcze o schemat/instrukcję podpięcia radia.
Czyli dziurki trzeba będzie zaspawać ale jak już są, to sobie wcześniej zakonserwuje profile wewnątrz środkiem.
Jeszcze jedno pytanie. U mnie jest tak zrobione, że jak się włącza światła, to jednocześnie włącza się podświetlenie zegarów (poziom paliwa, temperatura) i licznika. Jak jest w oryginale? Jak włącza się światła to podświetlają się wskaźnika paliwa i temperatury, czy one są "spięte" wraz z oświetleniem licznika, czy zupełnie niezależnie? Jako że nie mam włącznika dmuchawy, to jego funkcję aktualnie pełni włącznik podświetlenia licznika.
Poza tym, jedna kwestia - lampa sufitowa w kabinie oświetlenia wnętrza - ją włącza się tylko ręcznie, czy też powinny być "styczniki" w drzwiach? Taka jak od malucha jest identyczna jak w Syrenie 105L, czy powinna być jakaś inna?
A nie możesz wsadzić w nie jakichś gumowych korków albo zostawić tak jak są?ratystast pisze:Czyli dziurki trzeba będzie zaspawać
To jak masz teraz jest malinowo. Oryginalnie fabrycznie jest bez sensu - przecież wyłącznik zegarów nie jest wogóle potrzebny.ratystast pisze:U mnie jest tak zrobione, że jak się włącza światła, to jednocześnie włącza się podświetlenie zegarów (poziom paliwa, temperatura) i licznika. Jak jest w oryginale? ... Jako że nie mam włącznika dmuchawy, to jego funkcję aktualnie pełni włącznik podświetlenia licznika.
Czy musisz mieć 100% fabrycznie czy dopuszczasz usprawnienia?
Foto fabrycznego wył. dmuchawy masz w temacie "halogeny"
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Jak w te dziury zmieszczą się odboje drzwi, to je tam włożę albo zostawię jak jest. Spawać specjalnie mi się nie chce, bo samochód jest po renowacji blacharsko-lakierniczej (może nie najlepszej, ale jest ).
A odnośnie podświetlenia to na pewno zastawię stan obecny, bo jest według mnie optymalny. Po prostu ciekawi mnie jak było oryginalnie
A odnośnie podświetlenia to na pewno zastawię stan obecny, bo jest według mnie optymalny. Po prostu ciekawi mnie jak było oryginalnie
Jeśli chodzi o te trzy dziurki w przednim pasie to mam dwa nowe pasy w garażu i w oby dwóch są te dziurki więc chyba tak jest w oryginale ale też chyba jak będę zakładał to wcisnę tam jakieś małe koreczki gumowe choćby po to żeby tam nie ciekła woda z maski.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
Panowie, poratujecie tymi zdjęciami? Dzisiaj okazało się, że w zakładzie naprawy alternatorów, rozruszników i prądnic, do którego oddałem wcześniej rozrusznik do regeneracji, a teraz prądnicę z regulatorem do sprawdzenia, że są one (tj. prądnica i regulator) SPRAWNE - czyli - jak przypuszczam - brak ładowania wynika z jakiegoś błędu w podpięciu instalacji.
Gieroy, w szczególności będę wdzięczny za zdjęcie tego: "Czarny kabel idzie od kondensatora do śrubki z tyłu prądnicy. To nie masa, to jest zacisk #16 na prądnicy."
Gieroy, w szczególności będę wdzięczny za zdjęcie tego: "Czarny kabel idzie od kondensatora do śrubki z tyłu prądnicy. To nie masa, to jest zacisk #16 na prądnicy."
Podłącz 3 przewody jak na obrazku - żółty, brązowy i czarny. To jest zgodne z fabrycznym schematem dla 105L. Ignoruj pomarańczowy bo to mój dodatek.
Czarny, gruby z wiązki idzie do jednego zacisku na kondensatorze. Drugi zacisk jest połączony też czarnym, grubym ze śrubką #16 z tyłu prądnicy.
Możesz też pominąć kond. i połączyć bezposrednio czarny z wiązki z prądnicą. Radio wtedy będzie trzeszczeć i źle się słucha koncertów symfonicznych.
Czarny, gruby z wiązki idzie do jednego zacisku na kondensatorze. Drugi zacisk jest połączony też czarnym, grubym ze śrubką #16 z tyłu prądnicy.
Możesz też pominąć kond. i połączyć bezposrednio czarny z wiązki z prądnicą. Radio wtedy będzie trzeszczeć i źle się słucha koncertów symfonicznych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Bez koncertów symfonicznych się nie obędę! Dzięki!
[ Dodano: 2021-03-12, 18:47 ]
Jeszcze takie szybkie pytanie, co by bez sensu osobnego wątku nie tworzyć: czy w 105L z tyłu po prawej stronie powinna być popielniczka? Czy ona była tylko w starszych modelach?
A i kupię (jeśli była) właśnie tą popielniczkę oraz gniazdo zapalniczki wraz z samą zapalniczką z Warszawy / PF 125p - co by zrobić modyfikację zgodnie z radą Glinki i w zgodzie z epoką. Nie zamierzam tam kurzyć (fuj!), tylko ładować telefon.
[ Dodano: 2021-03-12, 18:47 ]
Jeszcze takie szybkie pytanie, co by bez sensu osobnego wątku nie tworzyć: czy w 105L z tyłu po prawej stronie powinna być popielniczka? Czy ona była tylko w starszych modelach?
A i kupię (jeśli była) właśnie tą popielniczkę oraz gniazdo zapalniczki wraz z samą zapalniczką z Warszawy / PF 125p - co by zrobić modyfikację zgodnie z radą Glinki i w zgodzie z epoką. Nie zamierzam tam kurzyć (fuj!), tylko ładować telefon.