FILTRY
FILTRY
Czy ktos moze mi poradzic, gdzie zamontowac FILTR PALIWA Na wylocie ze zbiornika czy przy wlocie do pompy Jestem po wymianie przewodow paliwowych i pompy a takze gruntownie oczyscilem gaznik i zalezy mi na utrzymaniu ich w czystosci
Druga sprawa to filtr powietrza, pasuje moze do Syrenki 105LUX jakis filterek niskooporowy od jakiegos nowoczesnego pojazdu
Widzialem jeden dziadek na osiedlu mial w starej, zdezelowanej 104 filtr powietrza olejowy identyczny jak w ksiazce Glinki- lepszy jest taki filtr, czy papierowy
I tutaj pytanie do wlascicieli starszych 104: Ktory z nich stawia mniejsze opory ssania
Pozdrawiam
Druga sprawa to filtr powietrza, pasuje moze do Syrenki 105LUX jakis filterek niskooporowy od jakiegos nowoczesnego pojazdu
Widzialem jeden dziadek na osiedlu mial w starej, zdezelowanej 104 filtr powietrza olejowy identyczny jak w ksiazce Glinki- lepszy jest taki filtr, czy papierowy
I tutaj pytanie do wlascicieli starszych 104: Ktory z nich stawia mniejsze opory ssania
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Hej!!!
Filtr za pompa paliwa - jakos tak zaraz za jej wylotem - OK - wiem, ze syf bedzie sie gromadzil w pompie - ale tak po prostu jest najlepiej - a na syf jest osadnik...
Aha - i kierunek przeplywu przez filtr - jak zalozysz odwrotnie - zrobi sie "kwiatek" - ladny - ale przeszkadza w przeplywie .
Filtr za pompa paliwa - jakos tak zaraz za jej wylotem - OK - wiem, ze syf bedzie sie gromadzil w pompie - ale tak po prostu jest najlepiej - a na syf jest osadnik...
Aha - i kierunek przeplywu przez filtr - jak zalozysz odwrotnie - zrobi sie "kwiatek" - ladny - ale przeszkadza w przeplywie .
Przyszedl szarlatan szuja...
filtry
Ja u siebie mam zamontowany filtr paliwa zaraz za zbirnikiem paliwa i syernka dobrze chodzi. Gaźnik jest czyściuteńki pompa paliwa zresztą też (szklana) , a co do filtra powietrza to mam włożony filtr ze Skody i nie nażekam na niego Pozdro
Wlasnie ta stronka mnie zainspirowala
Pozdro
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Jak nie chcesz robić samodzielnie tylko pytasz z czego pasuje to zamów sobie taki filterek - podejrzewam, że jest nawet w ofercie K&N.
Cena to już inna bajka.
Cena to już inna bajka.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
filtry
Filtr paliwa raczej przed pompą z uwagi na więcej miejsca.
Filtry powietrza mokre (to nie jest typowy "olejowy" jak napisałeś ani olejowo siatkowo odśrodkowy nazwijmy go siatkowy mokry------------------------ma sprawność 65 % a papierowy ma 95%. Tak mówia źródła, ale moim zdaniem są jednakowe.
Podobno pasuje od Skody 100S.
Pamiętajmy, że filtr papierowy można uprać w proszku E------tzn. wsadzamy go do wiadra gdzie jest duże stężenie proszku E z ciepłą wodą na około godzinę( wcale sie nie rozpadnie). Teraz wyjmujemy go i prysznicem w wannie podajemy wodę do środka zapierając jeden koniec o dno wanny. Uzyskujemy wypłukanie syfów z proszkiem.
Teraz na kaloryfer i jutro jest jak nowy.
Ogólnie uważam, ze powinno sie dorobić filtr siatkowy mokry np. z druciaków (pomagamy se żywicą klejąc stare krążki miękkie z przylgniami czyli góra i dół). Filtr taki raz w roku zwilżamy 50% roztworem oleju w benzynie /lux lub mixol/. Takze raz w roku go myjemy w czystej benzynie.I jest spokój--nie uganiasz się za starymi papierowymi filtrami.
Filtry powietrza mokre (to nie jest typowy "olejowy" jak napisałeś ani olejowo siatkowo odśrodkowy nazwijmy go siatkowy mokry------------------------ma sprawność 65 % a papierowy ma 95%. Tak mówia źródła, ale moim zdaniem są jednakowe.
Podobno pasuje od Skody 100S.
Pamiętajmy, że filtr papierowy można uprać w proszku E------tzn. wsadzamy go do wiadra gdzie jest duże stężenie proszku E z ciepłą wodą na około godzinę( wcale sie nie rozpadnie). Teraz wyjmujemy go i prysznicem w wannie podajemy wodę do środka zapierając jeden koniec o dno wanny. Uzyskujemy wypłukanie syfów z proszkiem.
Teraz na kaloryfer i jutro jest jak nowy.
Ogólnie uważam, ze powinno sie dorobić filtr siatkowy mokry np. z druciaków (pomagamy se żywicą klejąc stare krążki miękkie z przylgniami czyli góra i dół). Filtr taki raz w roku zwilżamy 50% roztworem oleju w benzynie /lux lub mixol/. Takze raz w roku go myjemy w czystej benzynie.I jest spokój--nie uganiasz się za starymi papierowymi filtrami.
Hej!!!
Co do umiejscowienia filtra paliwa - coz, po prostu tak zakladam - bo uwazam ze tak jest najlepiej - pompa nie ma dodatkowego oporu przy zasysaniu - i tyle...
Co do filtrow powietrza - moja skromna opinia jest nastepujaca - nie ma sensu cokolwiek kombinowac - jest dobry wklad FILTRON'u - za 10pln - wiec po co te wszystkie rzezby
Z calym szacunkiem dla Frankiego - to co opisal - to po prostu nieporozumienie - jak mu nie zalezy na poprawnym wychwytywaniu syfu przez filtr - to po kiego grzyba go wogole zakladal
Znowu sie klaniaja zjawiska falowe - po to panowie inzynierowie zaprojektowali dolot i wylot - zeby silnik pracowal poprawnie i osiagal maxymalny moment obrotowy w okreslonym przedziale obrotow - wszelkie kombinacje garazowe sie w dwusowach calkowicie nie sprawdzaja - i powoduja najczesciej zaklocenia w pracy silnika, wieksze zuzycie paliwa i mniejsza moc.
Jezeli ktos nie wierzy - niech sobie wyszuka w necie fotki prawdziwego sportowego wydechu chocby do Traba - jest mocno skomplikowany - i tutaj sa rownie wazne objetosci komor rozpreznych i ich rozlozenie w wydechu (odleglosci pomiedzy komorami + calkowita dlugosc ukladu).
Naprawde - warto zadac sobie troszke trudu i poczytac "Silniki dwusuwowe" + chocby materialy inz. Pachonia i innych starszych tunerow.
Prostota dwusowow sie niestety konczy jezeli chodzi o poprawne ich przerobki - sa naprawde wymagajace
Nie chce nikogo tutaj absolutnie obrazic - ale naprawde - jak czytam o "zaawansowanych przerobkach" u niektorych - to mi sie noz w kieszeni otwiera - samochody przerabiam juz od 10 lat - i sie cos tam wiem
Reasumujac - nie warto absolutnie ani grzebac w wydechu ani z filtrami - strata czasu
Mozna zrobic 3 rzeczy - planowanie glowicy (rozsadne!!!), wyrownanie dolotu + wladowac wielkiego elektronika w zaplon - autko zyska na dynamice i mniej spali
Leb mnie boli - ide spac.
Co do umiejscowienia filtra paliwa - coz, po prostu tak zakladam - bo uwazam ze tak jest najlepiej - pompa nie ma dodatkowego oporu przy zasysaniu - i tyle...
Co do filtrow powietrza - moja skromna opinia jest nastepujaca - nie ma sensu cokolwiek kombinowac - jest dobry wklad FILTRON'u - za 10pln - wiec po co te wszystkie rzezby
Z calym szacunkiem dla Frankiego - to co opisal - to po prostu nieporozumienie - jak mu nie zalezy na poprawnym wychwytywaniu syfu przez filtr - to po kiego grzyba go wogole zakladal
Znowu sie klaniaja zjawiska falowe - po to panowie inzynierowie zaprojektowali dolot i wylot - zeby silnik pracowal poprawnie i osiagal maxymalny moment obrotowy w okreslonym przedziale obrotow - wszelkie kombinacje garazowe sie w dwusowach calkowicie nie sprawdzaja - i powoduja najczesciej zaklocenia w pracy silnika, wieksze zuzycie paliwa i mniejsza moc.
Jezeli ktos nie wierzy - niech sobie wyszuka w necie fotki prawdziwego sportowego wydechu chocby do Traba - jest mocno skomplikowany - i tutaj sa rownie wazne objetosci komor rozpreznych i ich rozlozenie w wydechu (odleglosci pomiedzy komorami + calkowita dlugosc ukladu).
Naprawde - warto zadac sobie troszke trudu i poczytac "Silniki dwusuwowe" + chocby materialy inz. Pachonia i innych starszych tunerow.
Prostota dwusowow sie niestety konczy jezeli chodzi o poprawne ich przerobki - sa naprawde wymagajace
Nie chce nikogo tutaj absolutnie obrazic - ale naprawde - jak czytam o "zaawansowanych przerobkach" u niektorych - to mi sie noz w kieszeni otwiera - samochody przerabiam juz od 10 lat - i sie cos tam wiem
Reasumujac - nie warto absolutnie ani grzebac w wydechu ani z filtrami - strata czasu
Mozna zrobic 3 rzeczy - planowanie glowicy (rozsadne!!!), wyrownanie dolotu + wladowac wielkiego elektronika w zaplon - autko zyska na dynamice i mniej spali
Leb mnie boli - ide spac.
Przyszedl szarlatan szuja...
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Podpisuje się pod tym w 100%J pisze:Hej!!!
Co do filtrow powietrza - moja skromna opinia jest nastepujaca - nie ma sensu cokolwiek kombinowac - jest dobry wklad FILTRON'u - za 10pln - wiec po co te wszystkie rzezby
Z tym nie mogę się zgodzić do końca, ostatnimi czasy kosztem zaniedbania Syrenki poświęciłem się trochę motorkom WSK. Znane mi są opisy prób przeprowadzanych przez wiarygodnych ludzi polegających na strojeniu wydechów w garażowych warunkach (lub wstawianie wydechów rozrysowanych i wyliczonych przez T.Sałka w ŚM).Znowu sie klaniaja zjawiska falowe - po to panowie inzynierowie zaprojektowali dolot i wylot - zeby silnik pracowal poprawnie i osiagal maxymalny moment obrotowy w okreslonym przedziale obrotow - wszelkie kombinacje garazowe sie w dwusowach calkowicie nie sprawdzaja - i powoduja najczesciej zaklocenia w pracy silnika, wieksze zuzycie paliwa i mniejsza moc.
Moim zdaniem przy odrobinie szczęścia można nieznacznie polepszyć osiągi poprzez mniej więcej taki algorytm:
- zakładamy stary wydech (ale w miarę dobrym stanie)
- ucinamy kawałek wydechu, wsiadamy na motor i pełny gaz na określonym odcinku pomiarowym, zapisujemy prędkość,
- ucinamy kawałek dalej i zaś rozpędzamy się, zapisujemy prędkość
- jak zacznie spadać to wracamy do stanu w którym było najlepiej poprzez przycięcie nowej rury i założenie jej na gotowo
- próbujemy jesszcze pobawić się zapłonem w podobny sposób.
To jest dobre w motorku WSK czy Jawa czy MZ ale w Syrenie chyba faktycznie byłoby ciężko - nieco inna budowa układu wydechowego.
Jednak żeby odczuć zdecydowany przypływ mocy potrzebne jest wiele zabiegów, a nie tylko zmiana wydechu czy splanowanie głowicy. Dopiero przeprowadzone razem taki czynności jak wcześniej wspomniane + korekta okien cylindra i czasów ich otwierania, wypełnienie wału itp. da jakiś zdecydowany efekt.
Mnie bardzo brakuje i wiele już razy o tym napisałem na różnych forach: jeśli ktoś wstawił elektroniczny zapłon stykowy (bo bezstykowy z czujnikiem Halla a do tego z mapą zapłonu to już chyba marzenie ściętej głowy ) to niech napisze, porobi zdjęcia jak to wygląda zamontowane, czy moduły się grzeją, czy są niezawodne, niech zrobi małą próbe szybkościowo - przyspierszeniową, porówna zużycie paliwa itp. Dla kogoś takiego Wielki Szacunek. Cały czas wszędzie wszycy się przechwalają że coś takiego to dobre, fajne, 10% mocy daje i inne rzeczy wypisują a ja nie widziałem żadnych konkretów jak to działa w praktyce.Mozna zrobic 3 rzeczy - planowanie glowicy (rozsadne!!!), wyrownanie dolotu + wladowac wielkiego elektronika w zaplon - autko zyska na dynamice i mniej spali
Z całym szacunkiem dla Ciebie - piszesz że śmieszy Cię to co Franki robi z wydechem i dolotem, że niejeden klucz w rękach trzymałeś itp. a sam napisałeś że el.zapłon dużo daje - a zamontowałeś taki zapłon u siebie w Syrenie?
Franki coś robi, próbuje, działa i opisuje to ze swojego punktu widzenia na swojej stronie i za to dla niego duże brawa.
Proszę żebyś napisał czy montowałeś taki zapłon i jeśli tak to opisz swoje doświadczenia, myślę że to wniesie o wiele więcej w dyskusji niż wszystkie nasze wcześniejsze wypowiedzi w tym moja niniejsza.
Pozdrawiam!
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
No tak, tylko, ze ja pisalem o FILTRACH SPORTOWYCH OD CZEGOS NOWOCZESNEGO...
Interesuje mnie chociaz minimalna poprawa parametrow silnika poprzez zastosowanie wlasnie tuningowego filtra...
Interesuje mnie chociaz minimalna poprawa parametrow silnika poprzez zastosowanie wlasnie tuningowego filtra...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Byłem kiedyś na stronach www pana Goduli i jego firmy tuningowej. Był tam artykuł o filtrach sportowych i test kilku samochodów na hamowni z filtrem zwykłym i stożkiem. Przyrost mocy o ile wystapił mieścił się w granicach błedu pomiaru hamowni i wynosił z reguły nie więcej niż 1KM przy silniku o mocy rzędu 80 - 100KM. Dlatego też twierdzę że stosując taki filtr zaoszczędzisz jedynie na kosztach - firma K&N daje o ile się nie mylę gwarancję na 100tys km na te filrty. Po drugie stożek trzeba umiejętnie zamontować - żeby nie zasysał podgrzanego powietrza tylko jak najzimniejsze oraz nie można nagmatwać z doprowadzeniem powietrza do filtra ale nie pamiętam szczegółów.KIEROWCA pisze:No tak, tylko, ze ja pisalem o FILTRACH SPORTOWYCH OD CZEGOS NOWOCZESNEGO...
Interesuje mnie chociaz minimalna poprawa parametrow silnika poprzez zastosowanie wlasnie tuningowego filtra...
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Hej!!!
Hmm, do Syreny nie planuje wsadzac jakiegokolwiek ustrojstwa ktore by zaklocily nabozna prostote nadana w fabryce - kupilem Syrene wlasnie po to zeby odpoczac od plastiku i przylaczen serwisowych
Wielki elektronik zalozony tymi rencami jezdzi od 3 tygodni w Trabie znajomego - i jak tylko wyrazi gotowosc - efekty znajda sie na jednej ze stronek Traba - i sobie bedzie mozna poczytac - na dzisiaj wiem tylko ze spalanie i dynamika wzrosly zauwazalnie - dalej sie okaze - w tej chwili nie mam czasu .
Generalnie Syrena nie sluzy mi do wyscigow - do tego mam cos innego - Ona ma zostac taka jaka jest - i nikomu nic do tego .
A tak wogole - jakiekolwiek przerobki przy takiej a nie innej fabrycznej jakosci wykonania elementow - ktore maja sluzyc czemus innemu niz zlikwidowaniu wlasnie niedorobek fabrycznych - nie znajduja dla mnie uzasadnienia - i tyle...
Nie mam zamiaru ciagnac bezsesownych watkow - szkoda zolci .
Hmm, do Syreny nie planuje wsadzac jakiegokolwiek ustrojstwa ktore by zaklocily nabozna prostote nadana w fabryce - kupilem Syrene wlasnie po to zeby odpoczac od plastiku i przylaczen serwisowych
Wielki elektronik zalozony tymi rencami jezdzi od 3 tygodni w Trabie znajomego - i jak tylko wyrazi gotowosc - efekty znajda sie na jednej ze stronek Traba - i sobie bedzie mozna poczytac - na dzisiaj wiem tylko ze spalanie i dynamika wzrosly zauwazalnie - dalej sie okaze - w tej chwili nie mam czasu .
Generalnie Syrena nie sluzy mi do wyscigow - do tego mam cos innego - Ona ma zostac taka jaka jest - i nikomu nic do tego .
A tak wogole - jakiekolwiek przerobki przy takiej a nie innej fabrycznej jakosci wykonania elementow - ktore maja sluzyc czemus innemu niz zlikwidowaniu wlasnie niedorobek fabrycznych - nie znajduja dla mnie uzasadnienia - i tyle...
Nie mam zamiaru ciagnac bezsesownych watkow - szkoda zolci .
Przyszedl szarlatan szuja...
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
auta wyposażone w stożkowy filtr powietrza spalają nieco więj paliwa ponieważ stożek jak wspomniał Kapitan Zbik nie lubi ciepłego powietrza musi mieć zimno, a syrena nie lubi zimnego powietrza np. zimą. Syrena na bank będzie więcej paliła. Jak mówi mój dziadek z gó..na bata nie ukręce (słysze to co 2 dni)