FILTRY

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

FILTRY

Post autor: KIEROWCA »

Czy ktos moze mi poradzic, gdzie zamontowac FILTR PALIWA :?: Na wylocie ze zbiornika czy przy wlocie do pompy :?: Jestem po wymianie przewodow paliwowych i pompy a takze gruntownie oczyscilem gaznik i zalezy mi na utrzymaniu ich w czystosci 8) :D

Druga sprawa to filtr powietrza, pasuje moze do Syrenki 105LUX jakis filterek niskooporowy od jakiegos nowoczesnego pojazdu :?:
Widzialem jeden dziadek na osiedlu mial w starej, zdezelowanej 104 filtr powietrza olejowy identyczny jak w ksiazce Glinki- lepszy jest taki filtr, czy papierowy :?:
I tutaj pytanie do wlascicieli starszych 104: Ktory z nich stawia mniejsze opory ssania :?:

Pozdrawiam 8)
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Hej!!!

Filtr za pompa paliwa - jakos tak zaraz za jej wylotem - OK - wiem, ze syf bedzie sie gromadzil w pompie - ale tak po prostu jest najlepiej - a na syf jest osadnik...
Aha - i kierunek przeplywu przez filtr - jak zalozysz odwrotnie - zrobi sie "kwiatek" - ladny - ale przeszkadza w przeplywie :lol: .
Przyszedl szarlatan szuja...
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

filtry

Post autor: Lajer105l »

Ja u siebie mam zamontowany filtr paliwa zaraz za zbirnikiem paliwa i syernka dobrze chodzi. Gaźnik jest czyściuteńki pompa paliwa zresztą też (szklana) 8) , a co do filtra powietrza to mam włożony filtr ze Skody i nie nażekam na niego :P Pozdro
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Zajrzyj na stronę Frankiego.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Wlasnie ta stronka mnie zainspirowala :D

Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Jak nie chcesz robić samodzielnie tylko pytasz z czego pasuje to zamów sobie taki filterek - podejrzewam, że jest nawet w ofercie K&N.

Cena to już inna bajka.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
taeda

filtry

Post autor: taeda »

Filtr paliwa raczej przed pompą z uwagi na więcej miejsca.
Filtry powietrza mokre (to nie jest typowy "olejowy" jak napisałeś ani olejowo siatkowo odśrodkowy :-) nazwijmy go siatkowy mokry------------------------ma sprawność 65 % a papierowy ma 95%. Tak mówia źródła, ale moim zdaniem są jednakowe.
Podobno pasuje od Skody 100S.
Pamiętajmy, że filtr papierowy można uprać w proszku E------tzn. wsadzamy go do wiadra gdzie jest duże stężenie proszku E z ciepłą wodą na około godzinę( wcale sie nie rozpadnie). Teraz wyjmujemy go i prysznicem w wannie podajemy wodę do środka zapierając jeden koniec o dno wanny. Uzyskujemy wypłukanie syfów z proszkiem.
Teraz na kaloryfer i jutro jest jak nowy.
Ogólnie uważam, ze powinno sie dorobić filtr siatkowy mokry np. z druciaków (pomagamy se żywicą klejąc stare krążki miękkie z przylgniami czyli góra i dół). Filtr taki raz w roku zwilżamy 50% roztworem oleju w benzynie /lux lub mixol/. Takze raz w roku go myjemy w czystej benzynie.I jest spokój--nie uganiasz się za starymi papierowymi filtrami.
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Hej!!!

Co do umiejscowienia filtra paliwa - coz, po prostu tak zakladam - bo uwazam ze tak jest najlepiej - pompa nie ma dodatkowego oporu przy zasysaniu - i tyle... 8)

Co do filtrow powietrza - moja skromna opinia jest nastepujaca - nie ma sensu cokolwiek kombinowac - jest dobry wklad FILTRON'u - za 10pln - wiec po co te wszystkie rzezby :?: :?: :?:

Z calym szacunkiem dla Frankiego - to co opisal - to po prostu nieporozumienie - jak mu nie zalezy na poprawnym wychwytywaniu syfu przez filtr - to po kiego grzyba go wogole zakladal :roll:

Znowu sie klaniaja zjawiska falowe - po to panowie inzynierowie zaprojektowali dolot i wylot - zeby silnik pracowal poprawnie i osiagal maxymalny moment obrotowy w okreslonym przedziale obrotow - wszelkie kombinacje garazowe sie w dwusowach calkowicie nie sprawdzaja - i powoduja najczesciej zaklocenia w pracy silnika, wieksze zuzycie paliwa i mniejsza moc.
Jezeli ktos nie wierzy - niech sobie wyszuka w necie fotki prawdziwego sportowego wydechu chocby do Traba - jest mocno skomplikowany - i tutaj sa rownie wazne objetosci komor rozpreznych i ich rozlozenie w wydechu (odleglosci pomiedzy komorami + calkowita dlugosc ukladu).
Naprawde - warto zadac sobie troszke trudu i poczytac "Silniki dwusuwowe" + chocby materialy inz. Pachonia i innych starszych tunerow.
Prostota dwusowow sie niestety konczy jezeli chodzi o poprawne ich przerobki - sa naprawde wymagajace :!: :!: :!:
Nie chce nikogo tutaj absolutnie obrazic - ale naprawde - jak czytam o "zaawansowanych przerobkach" u niektorych - to mi sie noz w kieszeni otwiera - samochody przerabiam juz od 10 lat - i sie cos tam wiem :)
Reasumujac - nie warto absolutnie ani grzebac w wydechu ani z filtrami - strata czasu :!:
Mozna zrobic 3 rzeczy - planowanie glowicy (rozsadne!!!), wyrownanie dolotu + wladowac wielkiego elektronika w zaplon - autko zyska na dynamice i mniej spali :D

Leb mnie boli - ide spac.
Przyszedl szarlatan szuja...
PersonaNonGrata

Post autor: PersonaNonGrata »

:o
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gość

Post autor: Gość »

No cześć Kierowco.

Na zdjęciu masz zwykły filterek do Syreny/Skody/Trabanta (ten sam filtr).

...albo nie kumam przesłania foty. :wink:
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

J pisze:Hej!!!

Co do filtrow powietrza - moja skromna opinia jest nastepujaca - nie ma sensu cokolwiek kombinowac - jest dobry wklad FILTRON'u - za 10pln - wiec po co te wszystkie rzezby :?: :?: :?:
Podpisuje się pod tym w 100%
Znowu sie klaniaja zjawiska falowe - po to panowie inzynierowie zaprojektowali dolot i wylot - zeby silnik pracowal poprawnie i osiagal maxymalny moment obrotowy w okreslonym przedziale obrotow - wszelkie kombinacje garazowe sie w dwusowach calkowicie nie sprawdzaja - i powoduja najczesciej zaklocenia w pracy silnika, wieksze zuzycie paliwa i mniejsza moc.
Z tym nie mogę się zgodzić do końca, ostatnimi czasy kosztem zaniedbania Syrenki poświęciłem się trochę motorkom WSK. Znane mi są opisy prób przeprowadzanych przez wiarygodnych ludzi polegających na strojeniu wydechów w garażowych warunkach (lub wstawianie wydechów rozrysowanych i wyliczonych przez T.Sałka w ŚM).
Moim zdaniem przy odrobinie szczęścia można nieznacznie polepszyć osiągi poprzez mniej więcej taki algorytm:
- zakładamy stary wydech (ale w miarę dobrym stanie)
- ucinamy kawałek wydechu, wsiadamy na motor i pełny gaz na określonym odcinku pomiarowym, zapisujemy prędkość,
- ucinamy kawałek dalej i zaś rozpędzamy się, zapisujemy prędkość
- jak zacznie spadać to wracamy do stanu w którym było najlepiej poprzez przycięcie nowej rury i założenie jej na gotowo
- próbujemy jesszcze pobawić się zapłonem w podobny sposób.
To jest dobre w motorku WSK czy Jawa czy MZ ale w Syrenie chyba faktycznie byłoby ciężko - nieco inna budowa układu wydechowego.

Jednak żeby odczuć zdecydowany przypływ mocy potrzebne jest wiele zabiegów, a nie tylko zmiana wydechu czy splanowanie głowicy. Dopiero przeprowadzone razem taki czynności jak wcześniej wspomniane + korekta okien cylindra i czasów ich otwierania, wypełnienie wału itp. da jakiś zdecydowany efekt.

Mozna zrobic 3 rzeczy - planowanie glowicy (rozsadne!!!), wyrownanie dolotu + wladowac wielkiego elektronika w zaplon - autko zyska na dynamice i mniej spali :D
Mnie bardzo brakuje i wiele już razy o tym napisałem na różnych forach: jeśli ktoś wstawił elektroniczny zapłon stykowy (bo bezstykowy z czujnikiem Halla a do tego z mapą zapłonu to już chyba marzenie ściętej głowy :D ) to niech napisze, porobi zdjęcia jak to wygląda zamontowane, czy moduły się grzeją, czy są niezawodne, niech zrobi małą próbe szybkościowo - przyspierszeniową, porówna zużycie paliwa itp. Dla kogoś takiego Wielki Szacunek. Cały czas wszędzie wszycy się przechwalają że coś takiego to dobre, fajne, 10% mocy daje i inne rzeczy wypisują a ja nie widziałem żadnych konkretów jak to działa w praktyce.
Z całym szacunkiem dla Ciebie - piszesz że śmieszy Cię to co Franki robi z wydechem i dolotem, że niejeden klucz w rękach trzymałeś itp. a sam napisałeś że el.zapłon dużo daje - a zamontowałeś taki zapłon u siebie w Syrenie?
Franki coś robi, próbuje, działa i opisuje to ze swojego punktu widzenia na swojej stronie i za to dla niego duże brawa.
Proszę żebyś napisał czy montowałeś taki zapłon i jeśli tak to opisz swoje doświadczenia, myślę że to wniesie o wiele więcej w dyskusji niż wszystkie nasze wcześniejsze wypowiedzi w tym moja niniejsza.
Pozdrawiam!
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

No tak, tylko, ze ja pisalem o FILTRACH SPORTOWYCH OD CZEGOS NOWOCZESNEGO... :o
Interesuje mnie chociaz minimalna poprawa parametrow silnika poprzez zastosowanie wlasnie tuningowego filtra...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

KIEROWCA pisze:No tak, tylko, ze ja pisalem o FILTRACH SPORTOWYCH OD CZEGOS NOWOCZESNEGO... :o
Interesuje mnie chociaz minimalna poprawa parametrow silnika poprzez zastosowanie wlasnie tuningowego filtra...
Byłem kiedyś na stronach www pana Goduli i jego firmy tuningowej. Był tam artykuł o filtrach sportowych i test kilku samochodów na hamowni z filtrem zwykłym i stożkiem. Przyrost mocy o ile wystapił mieścił się w granicach błedu pomiaru hamowni i wynosił z reguły nie więcej niż 1KM przy silniku o mocy rzędu 80 - 100KM. Dlatego też twierdzę że stosując taki filtr zaoszczędzisz jedynie na kosztach - firma K&N daje o ile się nie mylę gwarancję na 100tys km na te filrty. Po drugie stożek trzeba umiejętnie zamontować - żeby nie zasysał podgrzanego powietrza tylko jak najzimniejsze oraz nie można nagmatwać z doprowadzeniem powietrza do filtra ale nie pamiętam szczegółów.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Hej!!!

Hmm, do Syreny nie planuje wsadzac jakiegokolwiek ustrojstwa ktore by zaklocily nabozna prostote nadana w fabryce - kupilem Syrene wlasnie po to zeby odpoczac od plastiku i przylaczen serwisowych :!: :evil: :!:
Wielki elektronik zalozony tymi rencami jezdzi od 3 tygodni w Trabie znajomego - i jak tylko wyrazi gotowosc - efekty znajda sie na jednej ze stronek Traba - i sobie bedzie mozna poczytac - na dzisiaj wiem tylko ze spalanie i dynamika wzrosly zauwazalnie - dalej sie okaze - w tej chwili nie mam czasu :( .
Generalnie Syrena nie sluzy mi do wyscigow :wink: - do tego mam cos innego - Ona ma zostac taka jaka jest - i nikomu nic do tego :!: :!: :!: .
A tak wogole - jakiekolwiek przerobki przy takiej a nie innej fabrycznej jakosci wykonania elementow - ktore maja sluzyc czemus innemu niz zlikwidowaniu wlasnie niedorobek fabrycznych - nie znajduja dla mnie uzasadnienia - i tyle...
Nie mam zamiaru ciagnac bezsesownych watkow - szkoda zolci :D .
Przyszedl szarlatan szuja...
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

auta wyposażone w stożkowy filtr powietrza spalają nieco więj paliwa ponieważ stożek jak wspomniał Kapitan Zbik nie lubi ciepłego powietrza musi mieć zimno, a syrena nie lubi zimnego powietrza np. zimą. Syrena na bank będzie więcej paliła. Jak mówi mój dziadek z gó..na bata nie ukręce (słysze to co 2 dni) :wink:
ODPOWIEDZ