Unifikacja cześci "ZAmienniki"

Zapytania i porady techniczne
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Unifikacja cześci "ZAmienniki"

Post autor: makscom »

Witam

Chciałbym zapoczątkować nowy temat a raczej tak jak w Kąciku dla zarejstwowanych.

Chodzi mi o przedstawienie jakie cześci do warszaw pasują z innych samochodów pokrewnych tylu syrena, Żuk, Nysa

Mowią ze warszawa to osobowa wersja żuka hehe

No ale zapraszam do podzielenia sie swymi doświadczeniami
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Draka
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 252
Rejestracja: 2006-05-16, 20:45
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Draka »

To będzie chyba temat rzeka. Z jednej strony jest takich elementów bardzo dużo, z drugiej strony ortodoksyjni warszawiarze nie pozwolą sobie na władowanie części z żuka do swojego cudeńka. Jest dużo elementów podobnych ale jednak odbiegających od pierwowzoru, np lampy tył - nysa, zestaw wskaźników czy nowsze reflektory, generalnie podejdą ale to nie to samo. Natomiast denerwuje mnie gdy ktoś mówi, że w Wawie jest silnik z Żuka, albo przednie zawieszenie jest od Nysy - są takie same ale to Zuk i Nysa maja elementy o Wawki a nie na odwrót.
M-72 - 1951, AWO 425s-1957, MB W115-1975, ex Junak M10-1962.
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Zawieszenia przednie - Warszawa/Nysa/Tarpan/Żuk - różnią się twardością sprężyn(Warszawa - najbardziej miękkie, Żuk diesel - najtwardsze) Poza tym praktycznie wszystko współzamienne (zwłaszcza sworznie).
I dla ortodoksów na tym KONIEC współzamiennych klamotów obecnych w sklepach bez problemu. :devil3

Jak się poszuka, to wieszaki i tulejki zawieszenia tył, hamulce (cylinderki, tarcze, bębny, szczęki) starego typu Żuka i Nyski - stosowane do ok 1972 roku w nich.
Cylinderki hamulcowe: Gaz 69 / wczesny UAZ 469, pompa hamulcowa - jakwyzej + wózki widłowe, takze jako pompa hamulca najazdowego do przyczep :)

A jak ktoś jest bardzo ciekaw całej reszty szczegółów, to temat został przewałkowany w każdą stronę na forum na www.lowrider.pl ---> dział FSO Warszawa
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Bryan
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-09-22, 10:16
Lokalizacja: Wrocław - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Bryan »

[quote="eMO 1966"]Zawieszenia przednie - Warszawa/Nysa/Tarpan/Żuk - różnią się twardością sprężyn(Warszawa - najbardziej miękkie, Żuk diesel - najtwardsze) Poza tym praktycznie wszystko współzamienne (zwłaszcza sworznie).
I dla ortodoksów na tym KONIEC współzamiennych klamotów obecnych w sklepach bez problemu. :devil3


i tak i nie.... przednie zawieszenie od zuka pasuje do wawy tak samo jak tylne, tzn. bez obróbki sie nie zalozy. i niechodzi mi juz tylko o twardosc sprężyn, żuki mnają drążki kierownicze mocowane na 2 wspornikach ,wawa tylko na 1 , drążki kierownicze wchodzące w sklad zawieszenia należy wówczas wyeliminować, pozatym brakuje mocowania do wspornika łączącego zawiechde z belką pod obudową sprzęgła (chyba tam przychodzi). Co do tylnego zawieszenia bebechy te same, obudowa rózni sie jedynie mocowaniami resorów. (aby podwyższyć żuka, most podwieszano pod resorami, natomiast wawa leżała na resorach. Tarcze hamulcowe ciągle dostępne ,podobnie sytuacja ma sie pozostałych elementów układu hamulcowego.

Tak wiec kwestia zamienników mysle,ze nie ma co sie jeszcze zajmować. bo czesci sa dostepne ino trzeba je poszukac../
W moich snach wciąż Warszawa.../
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Bryan :)
Zawieszenie przednie to nie układ kierowniczy, a zawieszenie tylne to resory i ich mocowanie, a nie most napędowy - przynajmniej jak dla mnie - stąd taki mój opis tematu 8)

Poza tym, jak wspomniałem - jeśli komuś zalezy, żeby Warszawa jeździła, i wszystko mu jedno, co jest pod blachami nadwozia, to bez najmniejszego problemu bierze części od Żuka, Tarpana, Lublina, UAZa, Poloneza Trucka - zawieszenia, elektryka, hamulce - i wszystko gra. Można tez przekłądać Wołge 21 i 24 nawet.

Mój post piętro wyzej prosze potraktowac jako odpowiedź o zamienniki dla tych, którzy bawią się w 100% oryginał :hihihihi:
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

Tylnie amorki pasuja z Bosto, do M20.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Do każdej Warszawy - no i chronologicznie to amortyzatory od Warszawy zostały wziete do Nysy, Żuka a dalej i doSyrenki bosto :D
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

czy ktos miałby moze wymiary ramek tych starszych do syreny 101 i do warszawy M20 ? bo ostatnio przygladałems ie takim ramka w samochodzie cieżarowym IFA. tam są takie własnie i chciałbym poznać wymiary orginalnych. bardzo bym prosił jezeli ktoś mogłby zrobić wymiary takiej ramki starszego typu, chodzi mi o taka zaookragloną.
Pozdrawiam
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
ramzeslodz
Posty: 5
Rejestracja: 2006-12-27, 12:43
Lokalizacja: łódź/bedoń

Post autor: ramzeslodz »

te ramki są inne nie podpasują do warszawy jak by co mam jedną ramke do Warszawy i komplet od Wartburga/Ify
Awatar użytkownika
tazon
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 32
Rejestracja: 2006-01-19, 20:26
Lokalizacja: Borowe

Post autor: tazon »

Mam pytanie do Warszawiarzy, czy pompa hamulcowa pasuje z Wawy do Syreny??
a to moja KABARYNA
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

tazon pisze:Mam pytanie do Warszawiarzy, czy pompa hamulcowa pasuje z Wawy do Syreny??

Jednoobwodowa <------ TAK!

[ Dodano: 2007-06-06, 10:43 ]
tarcze kotwiczne nowego typu, ( z samoregulacją )

[ Dodano: 2007-07-24, 02:13 ]
ulepszenie typu Hamulce tarczowe z przodu pasuja od pierwszych lublinów. i działa.
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
z Verwą
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2007-08-28, 11:27
Lokalizacja: wawa

Post autor: z Verwą »

z wawy do żuka pasi
-alternator
-przełączniki
-skrzynia (po małej przeróbce)
-chyba sprzęgło
-linka od gazu
105
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2007-09-19, 12:38
Lokalizacja: wrocław

Post autor: 105 »

z Verwą pisze:z wawy do żuka pasi
-alternator
-przełączniki
-skrzynia (po małej przeróbce)
-chyba sprzęgło
-linka od gazu
warszawy nie miały alternatorow, cały silnik pasuje z Żuka.
tylko coś podobno gozej z dolniakiam.
105 zawsze do przodu bez oglądania się za siebie (i tak nic niewidać -siwo-niebieski dym)
Awatar użytkownika
Jogurt
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 571
Rejestracja: 2005-02-02, 11:12
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Jogurt »

dolniak jest ten sam i w zuku i wawie
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

Jogurt pisze:dolniak jest ten sam i w zuku i wawie

żuk miał silnik zaadoptowany z warszawy dolnozaworowej :)
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
ODPOWIEDZ