POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: arturo
2011-03-02, 20:00
spalanie paliwa
Autor Wiadomość
arti 08 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 63
Skąd: Halinów
Wysłany: 2006-12-31, 18:04   spalanie paliwa

jaka jest norma spalania paliwa , teraz eksplatowanych syrenach.moja spala ok. 20l na 100km. czy jest to normalne , jaka jest tego przyczyna. :fire
 
weteran 
młody syreniarz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 211
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2006-12-31, 18:21   

zła regulacja gaźnika ,źle ustawiony zapłon ,nieszczelny układ paliwowy, zapchany filtr powietrza a tak według mnie syrena powinna spalać około 10 litrów paliwa (mieszanki) :ok3 pozdrawiam
_________________
Samochody dzielą się na dwie grupy , na syreny i na reszte świata!!!
WSK 125 M06B3 1985
Fiat Cinquecento 1995
sprawny silnik S-31
Syrena 105 z 1973
 
 
dzido111 
dzido111



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 131
Skąd: Wa-wa / Piastów
Wysłany: 2006-12-31, 18:23   

to chyba dużo, zużycie uzależnione jest od wielu czynników

np.
Styl jazdy
Wyłączone wolne koło
opory toczenia
stan układu hamulcowego (czy coś nie blokuje)
stan silnika i jego regulacja
i wiele wiele innych
_________________
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
 
 
Jacek B. 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 673
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-12-31, 20:22   

1. Pchnij Syrenę na luzie (opory toczenia).
2. Popatrz czy gdzieś nie kapie mocno (nie wiem za jaki okres to spalanie bo jakby był wyciek to im dłużej stoi tym powinna więcej palić).
3. Zatkany filtr powietrza lub nie przymknięte ssanie powoduje większe spalanie.
4. Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry.
5. Regulacja silnika.
Styl jazdy i wolne koło nie powinny 2-krotnie zwiększyć spalania.
_________________
--o00o----'(_)'----o00o--
 
 
szczurpreriowy 
OSIEDLOWY KASANOWA



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 1291
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-12-31, 21:22   

To Syrena i swoje musi zużyć,
nawet jak wszystko jest cacy.
_________________
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
 
 
la2women 
młody syreniarz
I'm back door man



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 273
Skąd: koszęcin
Wysłany: 2006-12-31, 23:00   

norma to około 10 litrów .........nie ma czarów i nie będzie paliła jak maluch ,natomiast to faktycznie za dużo
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-01, 13:21   

Myślę,że kol. "arti" źle policzył---bo wogóle nie policzył ile ona spala. Po prostu dużo i tyle.
Najprawdopodobniejsze jest wykapywanie z rurki paliwowej pod samochodem, ale nawet nie musi być widać wielkiej plamy na ziemi. Spód ramy może być mokry i odparowywać.
Filtr powietrza--owszem, trzeba popatrzyć. Sprawdzić czy nie wyleciała śrubka z gaźnika trzymająca główny rozpylacz::To jest pod filtrem już ZA kolankiem--ale z tyłu gaźnika (łeb wsadzamy z tyłu za filtr==to jest śrubka bez łba - tylko na srubokręt.....taki kawałek gwintu z nacięciem na śrubokręt,).
Gdy samochód się rozgrzeje trochę i idzie bez ssania, należy zatkać palcem dyszę ssania(powietrza) -tę z boku po prawej, taka duża ze 4 milimetry średnicy dziurka.
Jeśli zmienią się obroty to znaczy że zawór ssania słabo trzyma (nie da to spalania 20/100 ale o 1 litr dowala niestety).
Reszta--jak koledzy mówią.......Ogromne zużycie paliwa pochodzić może też od pęknięcia pierścienia w jednym z cylindrów, ale wtedy samochód dymi nawet na gorąco.No i kto wie--może pękła membrana pompy i wkapuje do karteru a samochód jakoś to przepala==zużycie paliwa zależy wtedy nie od gaźnika ale od wielkości dziury w membranie.Gdy dziura niewielka to innych objawów alarmowych może nie być.......
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2007-01-02, 09:50   

zmienic filtr-całe 8.5 zł plus membrana w pompie paliwa - jesli nowy typ to jakies 5zł
moze zalewa zawor iglicowy przy plywaku?
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Lajkonik 
Kaprysia 105



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 499
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 2007-01-02, 10:02   

U mnie pojawia się plama pod silnikiem. Jest tłusta więc najprawdopodobniej jest to mieszanka. Jaki jest najlepszy sposób żeby powstrzymać to kapanie ? Jakiś kranik na rurce czy co ?
_________________
1975-FSM Syrena 105
1976-Polski Fiat 126p
1979-Polski Fiat 126p
1983-FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984-Predom Prespol N-250c
1990-ZSD Nysa M-522
1993-Polski Fiat 126p FL
1997-Fiat 126 elx Maluch
1997-Fiat 126 elx Maluch
1998-Fiat 126 Town
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2007-01-02, 10:11   

ponoc troche tasmy teflon na ta srube regulacyjna z dolu gaznika.

ja tam lubie jak kapie-lubie ten zapach w garazu :>
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Sikor 
Eisenacher



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 1583
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2007-01-02, 14:57   

Lajkonik napisał/a:
U mnie pojawia się plama pod silnikiem. Jest tłusta więc najprawdopodobniej jest to mieszanka. Jaki jest najlepszy sposób żeby powstrzymać to kapanie ? Jakiś kranik na rurce czy co ?

Najprościej to wymienić zaworki w pompie. A inne rozwiązanie, to zwykły elektorzawór np taki: http://allegro.pl/item152..._cena_f_ra.html
Można go podłączyć pod zasilanie cewek, albo pod osobny przełacznik, który można ukryć i wykorzystać jako dodatkowe zabezpiecznienie przed kradzieżą.
_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
 
 
Jacek B. 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 673
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-02, 16:50   

Zależy skąd Ci cieknie Lajkonik, z samego silnika może? Tam od dołu pod każdym cylindrem jest śrubka, może też cieknąć np. przez przednie uszczelnienie wału, ale to musiałby być silnik zalewany.
_________________
--o00o----'(_)'----o00o--
 
 
Speedmen 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 321
Skąd: Galicja
Wysłany: 2007-01-06, 08:58   

taeda napisał/a:
No i kto wie--może pękła membrana pompy i wkapuje do karteru a samochód jakoś to przepala==zużycie paliwa zależy wtedy nie od gaźnika ale od wielkości dziury w membranie.Gdy dziura niewielka to innych objawów alarmowych może nie być.......

Widać,że kol.Taeda naprawdę zna się na Syrenach.
Chcę tylko dodać,że przy pęknięciu membrany regularnie zarzuca świecę na pierwszym cylindrze.
Jeździłem kiedyś na dwugardzielowym gażniku W-b,kolektor prawie pasuje.Po drobnych regulacjach spalanie było rzędu 8 l.Na Jikowie ciężko było zejść poniżej 10.Dobrze spisywał się też gaźnik od F125.
 
Kangur 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 303
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-03-05, 23:36   

Jacek B. napisał/a:
...3. Zatkany filtr powietrza lub nie przymknięte ssanie powoduje większe spalanie...

Ech, te dziadki.. czego to nie wymyślą.. :roll:
Przyszedł czas na odmalowanie i filtra powietrza, otwieram a tu taki widok :shock:
Głowę daję, że setka paliła jak smok.. no z taką "troskliwością"...




:???:
Ale to chyba zrozumiałe.. w 1978 roku, 39 letni ojciec i głowa rodziny , powiedzmy, taki przysłowiowy "przeciętny zjadacz chleba" wchodzi w posiadanie samochodu!
No rewelacja, co prawda już pełnoletniej Syrenki, ale zawsze to auto :faja
A o auto dbać trzeba.. to w końcu debiut w rodzinie :) a i sąsiedzi nie mają..
:wink:
_________________
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7042
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2019-03-05, 23:59   

takich samorodków jest sporo... np zmniejszanie dysz w gażnikach w maluchu....
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY