Docisk Wartburga do syreny?

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Docisk Wartburga do syreny?

Post autor: marcys »

Witajcie, w kilku miejscach spotkalem sie z info ze mozna zastosowac docisk sloneczkowy sprzegla z warczyburga zdajsie 353 ale sprostujcie bo pamiec zawodna. Czy to prawda, co jeszcze trzeba zmienic/przerobic aby zastapic docisk syrenowski?
Ostatnio zmieniony 2011-02-11, 16:04 przez marcys, łącznie zmieniany 1 raz.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Prawda. Mateusz na takim śmiga. Trzeba stczyć trochę koło zamachowe i zdaje się sam pierścień dociskowy, rozstaw śrub jest identyczny; szczególy dam wieczorem.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Sikor - wieczór przeszedł i nic ?
Czy taki docisk pasuje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Re: Docisk Wartburga do syreny?

Post autor: Speedmen »

marcys pisze:Witajcie, w kilku miejscach spotkalem sie z info ze mozna zastosowac docisk sloneczkowy sprzegla z warczyburga zdajsie 353 ale sprostujcie bo pamiec zawodna. Czy to prawda, co jeszcze trzeba zmienic/przerobic aby zastapic docisk syrenowski?
"Normalne" auta przejeżdżają na tarczy sprz. do 100 tys.km.Fabryczna Syrena góra 20 000.Sprężyny docisku są za słabe i łapki z reguły źle wyregulowane.Przy takim docisku tarcza ślizga się bez przerwy.Są różne słoneczka do Warczyburga,z kołnierzem i bez.Z takiego z kołnierzem wystarczy usunąć ten kołnierz i powinien pasować-linkę trzeba skrócić dając np przeciętą nakrętkę.Powinien pasować ale nie musi,bo każda Syrena to indywidualność.Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.
Syrena z takim dociskiem,silnikiem o kompresji powyżej 6 atm.i dobrze wyregulowanymi platynkami robi wstyd ze startu spod świateł większości "porządnych"a na pewno drogich wózków.
I jaszcze jedno.Na obrzeżu docisku w-b występują 3 przetłoczenia(w górę) obok otworów na śruby mocujące, trzeba to zeszlifować.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Coraz ciekawiej sie to zapowiada - w mojej sie strasznie slizga sprzegło - nawet 90 nie osiaga silnik sie kreci jak szalony ale nie jedzie.

Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Speedmen pisze:Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.
Kolega ironizuje świadomie, czy tak mu tylko wyszło?
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

marcys pisze:Coraz ciekawiej sie to zapowiada - w mojej sie strasznie slizga sprzegło - nawet 90 nie osiaga silnik sie kreci jak szalony ale nie jedzie.

Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
Ja mam założone wartburgowskie i sobie chwalę. Narazie bez kłopotów
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Gieroy pisze:Sikor - wieczór przeszedł i nic ?
Czy taki docisk pasuje?
Sorry troche byłe mzaganiany, jutro dam dokładne wymiary. Dokłądnie taki. Tego z tulejką nie polecam, bo nowego pewno nie kupicie, a używany bedzie miał wyrobione słoneczko pod tą tulejką.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Niektórzy wspominali że pasuje docisk warba ale tylko z jakimś "kominkiem" - co to ten kominek?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

JaNN pisze:
Speedmen pisze:Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.
Kolega ironizuje świadomie, czy tak mu tylko wyszło?
Żadna ironia gołe fakty.Mam materiały,że inż.Bluemke zaprojektował w 1934r trzycylindrowy silnik do motopompy.Mam książkę z przekrojem i parametrami tego silnika.
Autor mgr inż.Fryderyk Blumke(przez u umlaut)
Tytuł:Autopompy i motopompy pożarnicze.
Warszawa Państwowe Wydawnictwa Techniczne 1953r
Nakład 7120egz.
Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Stron 174
Tablic 20
Rysunków 74
Nie do sprzedania.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Speedmen pisze:Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Szczególnie opinia porucznika Uswiecewa mi zaimponowała :helm
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

marcys pisze:Coraz ciekawiej sie to zapowiada - w mojej sie strasznie slizga sprzegło - nawet 90 nie osiaga silnik sie kreci jak szalony ale nie jedzie.

Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
Jak jeszcze tarczy nie spaliłeś to i tak się do niczego nie nadaje.Jest dużo różnych typów słoneczek wb,wszystkie pasują po mniejszych lub większych przeróbkach.Ja bym wypruł silnik S. i przymierzył słoneczko , dzień roboty i co za jazda potem.Przy grubej tarczy raczej(bo z Syreną nigdy nic nie wie się na pewno) toczenie niepotrzebne.Skutecznej pracy i efektów życzę.

[ Dodano: 2007-01-03, 23:29 ]
Gieroy pisze:
Speedmen pisze:Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Szczególnie opinia porucznika Uswiecewa mi zaimponowała :helm
Gówno na tym się pewnie znał,ale nawet książki techniczne musiały przejść przez cenzurę.Byliśmy pod okupacja ZSRR.A kapusie do dziś nie są ujawnieni.
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Speedmen pisze:Żadna ironia gołe fakty.Mam materiały,że inż.Bluemke zaprojektował w 1934r trzycylindrowy silnik do motopompy.Mam książkę z przekrojem i parametrami tego silnika.
Autor mgr inż.Fryderyk Blumke(przez u umlaut)
Tytuł:Autopompy i motopompy pożarnicze.
Warszawa Państwowe Wydawnictwa Techniczne 1953r
Nakład 7120egz.
Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Stron 174
Tablic 20
Rysunków 74
Nie do sprzedania.Pozdrawiam.
Tylko że ja nie wiem, skąd wziąłeś te lata 60. Trzycylindrowy dwusuw Wartburga to w prostej linii wersja rozwojowa silnika z DKW F91 z 1953 roku. Akurat DKW siedziało w dość zaawansowanych technicznie dwusuwach od końca lat 20. Nie przeczę jednak, że w historii dwusuwowej myśli technicznej są białe plamy. Czy byłbyś skłonny udostępnić chociaż skany stron tej książki dotyczących konstrukcji inż. Bluemkego?
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Mateusz pisze:Ja mam założone wartburgowskie i sobie chwalę. Narazie bez kłopotów
Takie jak na zdjeciu? 353 nowy typ? ta tulejka opisywana w tym watku to to samo co kominek? (czyli "stary typ"?)
Speedmen pisze:ak jeszcze tarczy nie spaliłeś to i tak się do niczego nie nadaje.
wiem wiem, zabieram sie za wymianie niedlugo temu szukam dokladnej informacji jaki docisk najlepiej pasuje.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Witam

Ciesze sie poryszyliscie temat sprzegla bo od jakiegos czasu myslalem o podmienieniu go na nowszy typ. Zastanawialem sie co sie da przerobic a tu okazyje sie ze rozwiazanie jest takie proste.

Czy tarcze tez przekladaliscie od Wartka czy sa klopoty lub nie trzeba ?

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ