Bij zabij, ale nie. Chociaż niedługo będę wyciagał silnik to pomierzę.Ciekaw jestem ile trzeba ścisnąć docisk w Warbie - może Sikor pamiętasz?
Docisk Wartburga do syreny?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Witam dzisiaj zamontowałęm docisk od wartbugra bez kominka przedstawiony wcześniej pzrezemnie na zdjęciach. Pasował idealnie. Chodzi super nie ztaczałem koła pasowego. Serdecznie polecam zakup wszystkim tego docisku. Budka na nowolipkach w Warszawie cena 139pln.
pozdrawiam
pozdrawiam
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
A jak Lajer pisze, że jeździ na tym od półtora roku, to nikt go nie słucha ........
To pisze jeszcze raz..... nic nie trzeba, skracać, staczać ani NIC
Poprostu wziąść i odkręcić stary dociski przykręcić nowy ...... i tyle....... no może jeszcze trzeba będzie linke wyregulować ......
Pozdro
To pisze jeszcze raz..... nic nie trzeba, skracać, staczać ani NIC
Poprostu wziąść i odkręcić stary dociski przykręcić nowy ...... i tyle....... no może jeszcze trzeba będzie linke wyregulować ......
Pozdro
Szukam Syrenki na sprzedaż
15 chyba, 100 metrów od Jana Pawła.Gieroy pisze:Który to numer Nowolipek?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Dokładnie tak jak Lajer mówi wszystko idealnie pasuje w końcu spokój ze sprzęgłem
Nie wiem jak inne dociski od wartburga ale ten z nowolipek idealnie pasuje (parę metrów od Jana Pawła skręt w prawo jadąc od strony centrum taka budka ala budka z piwem z częściami do wartburga i trabanta )
A przy okazji zamontowałem silnik po renocie od dziadka (chodzi jak zegarek )
A jutro montuje zapłon elektroniczny zobaczymy jaka iskra będzie.
Zdam jutro wieczorem relacje jak poszło
pozdrawiam
Nie wiem jak inne dociski od wartburga ale ten z nowolipek idealnie pasuje (parę metrów od Jana Pawła skręt w prawo jadąc od strony centrum taka budka ala budka z piwem z częściami do wartburga i trabanta )
A przy okazji zamontowałem silnik po renocie od dziadka (chodzi jak zegarek )
A jutro montuje zapłon elektroniczny zobaczymy jaka iskra będzie.
Zdam jutro wieczorem relacje jak poszło
pozdrawiam
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
A jaki ten zapłon montujesz ?? Jakaś własna własna konstrukcja czy z jakiegoś innego wózka ?? Ja się teraz akurat tez w to aktualnie zagłębiam no i tworze elektroniczny zapłon. Już jestem po symulacjach i zaprojektowałem płytkę. Niedługo będe trawił no i składał. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Powinno byc nieźle. Mam taką nadzieje Pozdrawiam i czekam na informację co i jak. Powodzenia
Zobaczymy jak długo Ci tarcza wytrzyma.dzido111 pisze:Dokładnie tak jak Lajer mówi wszystko idealnie pasuje w końcu spokój ze sprzęgłem
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Ja pisałem,że raczej nie trzeba staczać.Sikor pisze:
Przylgnię docisku na kole zamachowym trzeba zebrac 1,5~2 mm i mozna montowac taki docisk jak na zdjeciu.
[ Dodano: 2007-02-01, 11:11 ]
dzido111 pisze:Witam dzisiaj zamontowałęm docisk od wartbugra bez kominka przedstawiony wcześniej pzrezemnie na zdjęciach. Pasował idealnie. Chodzi super nie ztaczałem koła pasowego. Serdecznie polecam zakup wszystkim tego docisku.
Dzido nie staczał i pasuje.
Dzido czy zmierzyłeś tą odległość,która decyduje o sile docisku?
Pozdr.
Pasować pasuje, tylko ja się pytam, ile szybciej się tarcza zużyje. Poślizgnięcia sprzęgła mogą być niewyczuwalne, ale są...Speedmen pisze: Dzido nie staczał i pasuje.
Napisz jeszcze raz bo może jeszcze nie wszyscy wiedząSpeedmen pisze:Ja pisałem,że raczej nie trzeba staczać.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Sikor nie bądź niepotrzebnie złośliwy,ja nie chcę udowadniać,że jestem wszechwiedzący ,bo to bzdura.Z sympatii dla Syren jeno to czynię.Toczyć czy nie toczyć ? oto jet pytanie i jak na razie bez precyzyjnej odpowiedzi.Wszystko zależy od tej małej odległości ,która wywołuje siłę tarcia a ludziom nie chce się tego zmierzyć, albo zmierzyli i utajnili tą informację. Czekam na te wyniki i nie chcę wcześniej niczego sugerować.Pozdr.Sikor pisze: Napisz jeszcze raz bo może jeszcze nie wszyscy wiedzą
Teraz ja powtórzę to co już napisałem. Z pomiarów które zrobił DANN oraz z głębokości koła zamachowego i grubości tarczy syrenowskiej wynika że docisk 353 będzie w syrenie ściśnięty 4,5 mm. Ale co z tego wynika? Ano niewiele bo nie wiemy jakiej to odpowiada sile nie znając charakterystyki sprężyny. Jedynym rozsądnym podejściem byłoby dowiedzieć się ile jest ściskany docisk w warbie i zrobić to samo w syrenie bo motory są bardzo podobne w tych dwu bolidach a rozmiar sprzęgieł jest identyczny.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Przyznaję się nie pomierzyłem sprzęgła bo po pierwszych przymiarkach stwierdziłem że musi pasować
Panowie a propo linki sprzęgła na razie ją wyregulowałem bez przeróbek i mam jeszcze regulację w obie strony. Wiadomo docisk trochę siądzie i wtedy raz jeszcze będe musiał regulować. Tak reszta jest napradę poprawna chodzi cicho i lekko napradę jestem zadowolony.
Wczoraj jeszcze zamontowałem 3 modóły elektroniczne zapłonowe eliminujace kondensatory. Nie myślałem że w syrenie moge mieć tak rewelacyjną iskrę
. Jak zrobię porządek z kabelkami to porobię foty i wam pokażę jak zamontowałem to ustrojstwo
pozdro
Panowie a propo linki sprzęgła na razie ją wyregulowałem bez przeróbek i mam jeszcze regulację w obie strony. Wiadomo docisk trochę siądzie i wtedy raz jeszcze będe musiał regulować. Tak reszta jest napradę poprawna chodzi cicho i lekko napradę jestem zadowolony.
Wczoraj jeszcze zamontowałem 3 modóły elektroniczne zapłonowe eliminujace kondensatory. Nie myślałem że w syrenie moge mieć tak rewelacyjną iskrę
. Jak zrobię porządek z kabelkami to porobię foty i wam pokażę jak zamontowałem to ustrojstwo
pozdro
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
Witam.
No to i ja też już mam docisk od Wartburga Wygląda tak jak na zdjęciach. Jest nowy tylko troszkę przeleżał w garażu u jednego Pana. Oznaczenia IFA. Już przykręcałem go do zamachu i rozstaw śrub pasuje jak należy. Trzeba tylko będzie trochę podpiłować trzy przetłoczenia bo się opierają o koło zamachowe. Teraz pytania:
Jak zdemontować ten kominek ? Wyciągać go na siłę czy rozciąć jakoś ?
No i najważniejsze: Czy staczać zamach czy nie ?? Doradźcie czy jest sens. Mam nową tarczę sprzęgłową.
No to i ja też już mam docisk od Wartburga Wygląda tak jak na zdjęciach. Jest nowy tylko troszkę przeleżał w garażu u jednego Pana. Oznaczenia IFA. Już przykręcałem go do zamachu i rozstaw śrub pasuje jak należy. Trzeba tylko będzie trochę podpiłować trzy przetłoczenia bo się opierają o koło zamachowe. Teraz pytania:
Jak zdemontować ten kominek ? Wyciągać go na siłę czy rozciąć jakoś ?
No i najważniejsze: Czy staczać zamach czy nie ?? Doradźcie czy jest sens. Mam nową tarczę sprzęgłową.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odwróc docisk do "góry nogami" i rozegnij zaprasowanie, powinien zejść bez problemu. Co do staczania głosy są podzielone. Jakbyś miał chwilę zmierz "głębokość" zamachu, czyli odległość od powierzchni montażowej docisku do płaszczyzny na której pracuej tarcza oraz grubość tej nowej tarczy.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef