Docisk Wartburga do syreny?

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Speedmen pisze:Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.
hehe, dobre. Czyli kazdy 3-cylindrowy silnik 2t to zerznieta konstrukcja syreny? Tyle, ze w latach 50-tych kiedy syrena sie rodzila w ddr mieli juz silniki 3-cylindrowe, tak jak pisal janek - wszystko sie zaczelo od DKW F8, ktore pozniej bylo IFA F8, F9 a w koncu Wartburgiem. Porownaj parametry syreny i wartburga, przebiegi, konstrukcje. Nie sadze, zeby chcieli zerznac od polakow silnik, tu bylbym akurat innego zdania - stawiajac teze ze silnik syreny to rozwojowa konstrukcja silnika wartburga wkladanego do syreny 102s - i jak to obronisz? moze to dlatego rozstaw srob pasuje, he?
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

marcys pisze:Takie jak na zdjeciu? 353 nowy typ?
Dokładnie takie. Kominek to to samo co tuleja dystansowa ew. kołnierz.
Speedmen pisze:Żadna ironia gołe fakty.Mam materiały,że inż.Bluemke zaprojektował w 1934r trzycylindrowy silnik do motopompy.Mam książkę z przekrojem i parametrami tego silnika.
No ciekawe... Skoro opierasz swoją teorię na identycznym zostawie śrub to powiedz mi od kiedy motopompy mają sprzęgła...
papieju pisze:hehe, dobre. Czyli kazdy 3-cylindrowy silnik 2t to zerznieta konstrukcja syreny? Tyle, ze w latach 50-tych kiedy syrena sie rodzila w ddr mieli juz silniki 3-cylindrowe, tak jak pisal janek - wszystko sie zaczelo od DKW F8, ktore pozniej bylo IFA F8, F9 a w koncu Wartburgiem.
Zgadza się, tyle że F8 miła dwa cylidry jak w 101.

[ Dodano: 2007-01-04, 23:29 ]
Edit:

Znalazłem:

Przylgnię docisku na kole zamachowym trzeba zebrac 1,5~2 mm i mozna montowac taki docisk jak na zdjeciu.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

arturromarr pisze:Witam

Ciesze sie poryszyliscie temat sprzegla bo od jakiegos czasu myslalem o podmienieniu go na nowszy typ. Zastanawialem sie co sie da przerobic a tu okazyje sie ze rozwiazanie jest takie proste.

Czy tarcze tez przekladaliscie od Wartka czy sa klopoty lub nie trzeba ?

Pozdrawiam
Cieszę się że moje wejście ożywiło trochę to forum pieszczochów Syren
Tarczy wb nie włożysz bo ma mniejszą średnicę i drobniejszy frez.POZDR

[ Dodano: 2007-01-05, 08:26 ]
papieju pisze:
Speedmen pisze:Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.
hehe, dobre. Czyli kazdy 3-cylindrowy silnik 2t to zerznieta konstrukcja syreny? Tyle, ze w latach 50-tych kiedy syrena sie rodzila w ddr mieli juz silniki 3-cylindrowe, tak jak pisal janek - wszystko sie zaczelo od DKW F8, ktore pozniej bylo IFA F8, F9 a w koncu Wartburgiem. Porownaj parametry syreny i wartburga, przebiegi, konstrukcje. Nie sadze, zeby chcieli zerznac od polakow silnik, tu bylbym akurat innego zdania - stawiajac teze ze silnik syreny to rozwojowa konstrukcja silnika wartburga wkladanego do syreny 102s - i jak to obronisz? moze to dlatego rozstaw srob pasuje, he?
Inż Blumke zaprojektował silnik w roku 1934 a dojcze bezczelnie go ukradli.
Rypią nas dalej bez przerwy,teraz ciągną rurę przez Bałtyk i kilka lat temu postkomuna na to się zgodziła.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Sikor pisze:Przylgnię docisku na kole zamachowym trzeba zebrac 1,5~2 mm i mozna montowac taki docisk jak na zdjeciu.
myslalem ze sie obejdzie o to.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Witam
Pewnie wiekszosc z forumowiczow podobnie jak ja nie pamieta tamtych czasow ale to i owo sie slyszalo wiec dziwie sie ze zastanawiacie sie czemu rozstawy srob sa takie same w Syrenie i Wartku. Przeciez bylismy wtedy wielkimi przjaciolmi jak dwoje braciszkow wielkiej matki Rosji. Mnie nie to nie dziwi podejrzewam ze wpolpraca inzynierow z bliskich krajow byla bardzo bliska i serdeczna, oni nie kradli rozwiazan tylko je od siebie dostawali.

Pozdrawiam
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

JaNN pisze:
Speedmen pisze:Żadna ironia gołe fakty.Mam materiały,że inż.Bluemke zaprojektował w 1934r trzycylindrowy silnik do motopompy.Mam książkę z przekrojem i parametrami tego silnika.
Autor mgr inż.Fryderyk Blumke(przez u umlaut)
Tytuł:Autopompy i motopompy pożarnicze.
Warszawa Państwowe Wydawnictwa Techniczne 1953r
Nakład 7120egz.
Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Stron 174
Tablic 20
Rysunków 74
Nie do sprzedania.Pozdrawiam.[/quote
. Czy byłbyś skłonny udostępnić chociaż skany stron tej książki dotyczących konstrukcji inż. Bluemkego?
Odpowiadam koledze Jan(kowi)
Bardzo chętnie,tylko jest mały szkopuł,jestem zielony w technice kompnet,nie mam pojęcia jak to się robi.Mam skaner i kiepski aparat w komórce i kabel do tego.Strony internetowej nie mam.
Minęło 50 lat i prawa autorskie wygasły.
Mam prośbę,żeby mi napisać KROK PO KROKU
1.jak się wysyła zdjęcia
2.jak wysyłać teksty z książki
3.jak przekopiować i wysłać tekst do innego tematu
4.jak skopiować i wysłać tekst na inne forum
5.jak zmienić swojego wcześniej wysłanego posta
6.jak zrobić sobie awatar
7.jak wysłać ciekawy filmik z kasety VHS
8.jak dopisać do np.zdjęcia mój komentarz
Jeżeli ktoś się pofatyguje i odpisze, to proszę pisać jak do idioty(np w prawym górnym rogu kliknij......ty pacanie.....a potem...)
Jeżeli pominiecie jakiś element,nawet ewidentny i banalny dla was to ja tego na pewno nie wymyślę ,a tylko spieprzę.Z góry dziękuję,jeżeli ktoś precyzyjnie odpisze, wydrukuję to sobie, oprawię w ramki,powieszę na ścianie
i bijąc czołem wyślę parę ciekawostek.POZDR.
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

No dob rze, ale tu nie chodzi o sam fakt bratniej współpracy, bo podejrzewam, że w tak cukierkowej atmosferze jak pisze Artur się to nie działo, towarzyszyło temu wiele żalu, rozczarowan i goryczy inżynierów, których praca zostałą uznana za dobro wspólne. Ale to teraz nie jest ważne. Ważne, jak to faktycznie było z tą konstrukcją. Kolego, Speedman, jak wrócę z uczelni postaram się napisać instrukcję obsługi skanera.
Ostatnio zmieniony 2007-01-05, 09:46 przez JaNN, łącznie zmieniany 2 razy.
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Inż Blumke zaprojektował silnik w roku 1934 a dojcze bezczelnie go ukradli.
Rypią nas dalej bez przerwy,teraz ciągną rurę przez Bałtyk i kilka lat temu postkomuna na to się zgodziła
A świstak siedzi i zawija...
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Speedmen pisze:ardzo chętnie,tylko jest mały szkopuł,jestem zielony w technice kompnet,nie mam pojęcia jak to się robi.Mam skaner i kiepski aparat w komórce i kabel do tego.Strony internetowej nie mam.
Nie ma sensu zaśmiecać tamtu o sprzęgle, wysyłam kilka słów na maila.
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

A ten docisk na foto to jest od 353 nowy typ ale do motoru 2-suwowego - czy tak?. To nie jest nowy typ do silnika 1.3 golf?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Gieroy pisze:353 nowy typ ale do motoru 2-suwowego -
A widziałeś niedwusuwowe 353, oprócz druciarskich wydumek?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

wiecie co? :ok2 , jakby ktoś próbował zmienić na ten docisk z W-ga i by mu się udało i działało jak należy :zdziwko , może zrobiłby szczegółowy opis ze zdjęciami , ba, nawet szkicami jak to wszystko zrobić. myślę że mielibyśmy wszyscy z tego pożytek i odwieczny problem ślizgającego się sprzęgła z bani. a gości któryby to uczynił okrzyknelibyśmy naszym sprzęgłowym GURU :ok3

[ Dodano: 2007-01-06, 00:42 ]
naprawdę byłaby to super sprawa :grinser . mój boston kiedyś pracował ciężko w ogrodnictwie z tego co się dowiedziałem i sprzęgło ma spracowane okrutnie.w bostonie byłaby to rewelka taki docisk. :helm
105B
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

[quote="Tocz"]wiecie co? :ok2 , jakby ktoś próbował zmienić na ten docisk z W-ga i by mu się udało i działało jak należy :zdziwko , może zrobiłby szczegółowy opis ze zdjęciami , ba, nawet szkicami jak to wszystko zrobić.
Założyłem 5 docisków wb do Syren ,swojej i znajomym,tu się nie ma co udawać ,to po prostu pasuje,bo jak pisałem wcześniej dojcze bezczelnie zerżnęli konstrukcję silnika Polaka inż,Blumke.Ruscy ukradli konstrukcję Forda 1924r i tak powstała Pobieda,później Wołga,GAZ,W-wa no i Syrena.I dlatego do Syreny pasują koła od w/w modeli,pasują też od bardzo starszych Fordów i od Vitary.
Zrobienie szczegółowego opisu nie jest ,wg mnie, możliwe,bo praktycznie każdy docisk był inny a wszystkie spasowały.W dwu przypadkach brakło regulacji i trzeba było skracać linkę przez założenie na koniec pancerza przeciętej nakrętki.
Jeden z tych docisków był nowy,kupiony w Krakowie przy ul Zwierzynieckiej (był też sklep przy Zawiłej) cena ok.300 zł.Miał on dziwny niski i gruby kołnierz(kominek),ten siadł razem z kołnierzem.
Nie przejmujcie się zdaniem maniaków oryginalności,po zamontowaniu słoneczka Syrena nabiera wigoru a tarcza staje się niezniszczalna.Bosto wozi tonę towaru,jak się trochę zmodyfikuje krzyżaki a homokinetyczne nie mają luzów.
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

widzisz kiedy w latach 90-93 jeżdziłem dwoma syrenami, nikt za bardzo nie myślał o takich modyfikacjach, bo części do syreny można było kupić nowe i w miarę było to dostępne.pamiętam czasy kiedy w sklepie przy polmozbycie na grunwaldzkiej w Gdańsku stały nowe błotniki, na półkach nówki przeguby a i sprzęgło nie było problemem.to bardzo przydatna modyfikacja, więc skoro mówisz że pasuje to zdobędę docisk od w-b i będę się cieszył że będę miał problem z bani. zbytnio zaawansowanym mechanikiem nie jestem, wolę robić przy blachach dlatego się pytałem co i jak bo to dla mnie złote info. w każdym bądź razie dzięki.
105B
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

[quote="Tocz"]widzisz kiedy jeżdziłem dwoma syrenami,
Dobre....i prawdziwe.
Kiedyś jak przejeżdżałem 60 000 km rocznie,też stwierdziłem,że jedna Syrena nie gwarantuje codziennej jazdy, jeździłem wtedy dwoma a w porywach trzema egzemplarzami.
W przyszłym tygodniu będę w Krakowie mogę sprawdzić czy sklepy jeszcze istnieją,czy mają dociski,czy sprzedają wysyłkowo.
Jak będziesz kupował na szrocie zwróć uwagę na:
1.czy żelazko(przylgnia) nie jest spalone-fioletowy kolor
2.czy nie ma drobnych pęknięć
3.weź go pod buta,jeżeli ważysz około 80 kg nie powinien się ugiąć,po naciśnięciu tak, im twardszy tym lepszy.
4.czy "listki" słoneczka nie są zbyt wytarte,czy są w jednej linii-niepowyginane.
5.czy żelazko nie ma zbyt głębokich rys, wżerów eksploatacyjnych.Jeżeli tak to trzeba dać do tokarza albo na magnesówkę.Fachowiec musi być dobry,bo jak skośnie przeszlifuje to sprzęgło będzie szarpać.Można to zrobić samemu,na szkło,lub coś naprawdę płaskiego dać drobny papier ścierny i w" czocie poła" zeszlifować toto,tak jak się planuje głowice.
Piszesz,że jesteś kiepskim mechanikiem a ja wierzę w to,że zrobisz to bezproblemowo.
ODPOWIEDZ