Docisk Wartburga do syreny?
Na pierwszej stronie tego wątku dałeś zdjęcie docisku wb.Jest to docisk starszego typu bez kołnierza.Dałem ci odpowiedź ale noch einmal.Ma trzy przetłoczenia. Pasuje na koło zam. Syreny, ale częściej nie pasuje i trzeba to podpiłować(te przetłoczenia) żeby było dobrze(1mm albo więcej).Gieroy pisze:Jeszcze jedno pytanie - jak docisk warba jest centrowany w kole zamachowym? Czy tak samo jak syrenowski tymi trzema wytłoczeniami i czy w takim razie średnice zgadzają się?
Dociski nowsze są dwa razy cięższe i nie maja centrowania.Ostrej jazdy na nowym sprzęgle życzę.
Jak coś pisze to nikt tego nie czyta uważnie. Zebrać powierzchnię na ktorej przylega docisk na kole o 1,5mm i założyuc wartburgowski docisk bez kołnierza. Docisku sie nie centruje sam sie centruje na szesciu srubach mocujacych... Centruje sie tarcze sprzegla...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Czy moglibyście koledzy osiągnąć porozumienie w sprawie który jest cięższy a który lżejszy? Bo zdania są podzielone.
Rozumiem że starszy jest z kominkiem (ale go łatwo usunąć) a nowszy nie ma komina (jak na zdjęciu z 1 strony). Teraz tylko który jest cięższy a który lżejszy?
Rozumiem że starszy jest z kominkiem (ale go łatwo usunąć) a nowszy nie ma komina (jak na zdjęciu z 1 strony). Teraz tylko który jest cięższy a który lżejszy?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Niech się wypowie Sikor, miał w rękach oba typy, ale różnica masy to chyba tylko waga kominka. Jeśli jest to jakakolwiek różnica w masie, to niewielka, a jeżeli rozpatrujemy to tak jak powinniśmy, tzn pod względem momentu bezwładności mas wirujących, to jest to różnica absolutnie znikoma.
353W '88, 2107 '87
Montaż tego najstarszego docisku nie ma sensu,byłaby to zamiana siekierki na kijek.W nazwach i typach jest totalne zamieszanie.Chyba je powiększę,bo zamieszczam zdjęcie docisku Wb firmy LoCk,który jest wyższy, cięższy, i ma solidny pierścień gr.ok.6 mm zamiast kołnierza.Mam oryginalny katalog Wb z roku 1976 ,jak się dorobię skanera to zamieszczę odpowiedni rysunek.Pozdr.JaNN pisze:Speedman, ale to stary typ posiada kołnierz, a nowy nie. Jeszcze starszy typ ma 6 sprężyn śrubowych zamiast jednej talerzowej, ale po co taki montować. Nie mam nigdzie blisko książki, więc nazw poszczeglnych sprzęgieł nie przytoczę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fabrycznie montowanych sprzęgieł było cztery rodzaje. Se sprężynami śrubowymi (coś w podobie syreny), za słoneczkiem i kominkiem, identyczne jak to z kominkiem tylko bez niego i w ostatnich egzemplarzach ze słoneczkiem wzmacniane. Wagowo najcieższe było to ostatnie ale róznica nie byłą duża. Co od wpływy wagi kominka na silnik to jest znikome, bo ta dodatkowa masa jest blisko wałka sprzęgłowego i nie rzutuje na cieżar kompletnego zamachu.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
i pod oba modele staczamy docisk? w tym momencie zaczyna sie to troche komplikowac. temu pytamSikor pisze:identyczne jak to z kominkiem tylko bez niego i w ostatnich egzemplarzach ze słoneczkiem wzmacniane
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Oba modele były zamienne w wartburgu. PRawdopodobnie tak samo się to ma w syrenie. Ja zakładałem tylko te nie wzmacniane, więc że pod ten trzeba stoczyć jestem pewien.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef