Docisk Wartburga do syreny?

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

ja tez poczekam. Speedmen, a mozna wiedziec skad dokladnie jestes ja tez Galicja ale to jednak dosc pojemne okreslenie
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

dzięki Speedmen, dobry z Ciebie chłop :ok3
105B
Awatar użytkownika
DAN-CTT
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 367
Rejestracja: 2005-07-05, 07:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: DAN-CTT »

Hej Panowie...przed chwilą rozpakowałem przesyłkę z dociskiem. Mam nadzieję, że jest odpowiedni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 22:12 przez DAN-CTT, łącznie zmieniany 1 raz.
CHCĘ REMONTOWAĆ WAWĘ...

...ale najpierw remont Syreny

www.klasycznie.pl
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

Dan Cit już sobie wyobrażam jaka będzie różnica w jeździe.Ciekawe czy będzie pasował. Niedługo Speedmen da znać który pasuje i co i jak :)

[ Dodano: 2007-01-12, 22:25 ]
Sorki przekręciłem DAN CTT
105B
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

To jest ten wzmacniany. Ale jest współwymienny z tym który zawsze montowałem. Masz dwa wyjścia: Podtoczysz zamach, albo skrtócisz na lince, ale to drugie może troche wpłynąć na wytrzymałość słoneczka.

Tak z ciekawości: ile dałeś za to sprzęgło?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Sikor - czy Ty się nie plączesz w zeznaniach? :grinser Toczenie zamachu i długość linki nie są zamienne.
Zamach się toczy (na powierzchni montowania, tam gdzie Ty zalecasz) żeby uzyskać odpowiednie ugięcie sprężyny czyli w efekcie prawidłowy nacisk na tarczę przy włączonym sprzęgle.
Długoćć linki dobiera się żeby mieć odpowiednie przesunięcie łożyska w kierunku sprężyny i z powrotem czyli żeby całkowicie wyłączyć i włączyć sprzęgło.
Jak Ty chcesz stosować te dwie rzeczy zamiennie?
Ostatnio zmieniony 2007-01-13, 15:21 przez Gieroy, łącznie zmieniany 1 raz.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
DAN-CTT
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 367
Rejestracja: 2005-07-05, 07:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: DAN-CTT »

W sumie 85zł (łącznie z przesyłką). Cena chyba niezła, bo widziałem też w jakimś sklepie internetowym za 130zł.
CHCĘ REMONTOWAĆ WAWĘ...

...ale najpierw remont Syreny

www.klasycznie.pl
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

Cena bardzo dobra. Węgierskie podróby sprzedawane w sklepach są znacznie droższe.
353W '88, 2107 '87
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

Sikor pisze:Jak coś pisze to nikt tego nie czyta uważnie. Zebrać powierzchnię na ktorej przylega docisk na kole o 1,5mm i założyuc wartburgowski docisk bez kołnierza. Docisku sie nie centruje sam sie centruje na szesciu srubach mocujacych... Centruje sie tarcze sprzegla...
Pycha przemawia przez Sikora.
1.docisk centruje się
2.założyłem do 5ciu Syren słoneczka Wb bez jakiegokolwiek toczenia i było OK
3.opisz no Sikor jak centrować tarczę,tylko fachowo a nie "na oko"
4.długość linki to sprawa drugorzędna nie ma nic wspólnego z toczeniem koła
5.wcześniej Sikor napisał,że nie ma różnicy w wadze docisków.Proszę bardzo:
.....słoneczko Wb ze ściągniętym kołnierzem 2,27kg
.....wzmocnione słoneczko,którego zdjęcie zamieściłem 3,26kg .50 % to nie dużo?
....docisk Syreny 2,65kg

Byłem w Krakowie,skanera nie chcą mi naprawić,namierzyłem sklep z częściami do trampka i Wb ul Skośna 57.Są tam dociski Wb,używki od 35 zł,nowe powyżej stówki,właściciel nie wysyła nic.Wynika,że DAN CTT zrobiłeś doskonały zakup.
Mam przed nosem docisk Wb,który zrobił w Syrenie parę tys.km a na ekranie pierwsze zdjęcie,które zamieściłeś,widzę drobne ale nieistotne różnice(asortyment docisków się powiększa).Na dole pierwszego zdjęcia po lewej(patrząc na ekran) jest otwór na śrubę mocującą,kawałek dalej w lewo widać jedno z trzech przetłoczeń centrujących.Co dalej.
Po pierwsze ,primo, połóż docisk na stole i zmierz jego wysokość,z dokładnością do 1mm ,można suwmiarką,jak pokazałem na zamieszczonym wcześniej zdjęciu,można inaczej.
Po drugie,primo,jak masz na wierzchu silnik albo samo koło zamachowe włóż tarczę i nowy docisk.Docisk prawdopodobnie (piszę prawdopodobnie ,bo o Syrenie na pewno można powiedzieć,że się zepsuje,ale nie wiadomo kiedy ani co) nie wejdzie od razu,trzeba podpiłować przetłoczenia,jak? to sam zobaczysz.Jak już docisk ładnie siądzie na tarczy zmierz tą niewielka odległość o którą śruby mają dociągnąć docisk do koła.
Podaj wyniki,pozdr.
A tak z ciekawości możesz zważyć swój docisk(np.w sklepie) i podać też jego wagę.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Speedmen pisze:Pycha przemawia przez Sikora.
Daruj se...
Speedmen pisze:2.założyłem do 5ciu Syren słoneczka Wb bez jakiegokolwiek toczenia i było OK
Ja zakładałem w dwóch - były toczone jest ok.
Speedmen pisze:3.opisz no Sikor jak centrować tarczę,tylko fachowo a nie "na oko"
Specjalmym przyrządem lub starym wałkiem sprzęgłowym. Nie pamiętam jak jest w syrenie ale w wartburgu na wałku sprzęgłowym na samym czybku jest bieżnia wewnrzna łożyska rolkowego którego koszyk znajduje się w wale korbowym. Jesli przed założeniem docisku teog nie wycentrujesz nie włożysz silnika. Przyznaje się, ze nei pamieta czy takie coś jest w syrenie.
Speedmen pisze:4.długość linki to sprawa drugorzędna nie ma nic wspólnego z toczeniem koła

Tu masz racje pogmatwało mi się.
Speedmen pisze:wcześniej Sikor napisał,że nie ma różnicy w wadze docisków.
Sikor pisze:Wagowo najcieższe było to ostatnie
Speedmen pisze:awałek dalej w lewo widać jedno z trzech przetłoczeń centrujących.Co dalej.
Sorry ja tam nei widzę żadnych przetłoczeń centrujacych. Możesz mi z łaski swojej wyjaśnić co to takiego i gdzie się to na zdjeciu znajduje?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Obydwaj eksperci zgadujecie czy toczyć czy nie. Nie macie danych żeby poprzeć jedno lub drugie.
Jest tak że trzeba po zamontowaniu docisku mieć siłę 6x41=246 kG działającą na tarczę. Więc żeby to osiągnąć trzeba mieć parę wymiarów zamachu, tarczy i docisku (wszystko do zmierzenia) oraz CHARAKTERYSTYKE SPREZYNY żeby wiedzieć ile ją ścisnąć. A tego nie ma chyba żaden z Was.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Gieroy pisze:Obydwaj eksperci zgadujecie czy toczyć czy nie. Nie macie danych żeby poprzeć jedno lub drugie.
Nic nie zgaduję. Danych nie mam, ale w sposób jaki opisałem zamontowane sprzęgło ma np Mateusz. Jeśli nei wierzysz to pogadaj z nim, a na pewno Ci pokaże. Nic się nie ślizga.

P.S.
Ekspert ze mnie żaden, po prostu opisuję swoje doświadczenia.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ależ ja wszystkim absolutnie wierzę!!!
Tylko chciałem napomknąć że robione to było na czuja a nie z poparciem cyfr.
Oczywiście jak tej wymaganej siły nie osiągnie się to sprzęgło będzie się ślizgać - problem oczywisty i dupa blada.
Jak się ją znacznie przekroczy to będzie to powodowało nadmierne obciążenie samej sprężyny i nadmierne naciski na okładzinę tarczy - fabryczna okładzina z przędzy azbestowej impregnowanej żywicą termoutwardzalną lubi naciski ok. 20N/mm2.
Dodatkowo jak się sprężynę zbytnio ściśnie to w chwilach wyłączania sprzęgła będzie ona też działać ze zbyt wielką siłą ale tym razem na łożysko, dźwigienkę i linkę. Więc te rzeczy mogą się szybciej zużyć albo nawet pęknąć.
Ogólnie - dobrze byłoby wstrzelić się w siłę 240-280 kG.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

Gieroy pisze:Obydwaj eksperci zgadujecie czy toczyć czy nie. Nie macie danych żeby poprzeć jedno lub drugie.
Jest tak że trzeba po zamontowaniu docisku mieć siłę 6x41=246 kG działającą na tarczę. Więc żeby to osiągnąć trzeba mieć parę wymiarów zamachu, tarczy i docisku (wszystko do zmierzenia) oraz CHARAKTERYSTYKE SPREZYNY żeby wiedzieć ile ją ścisnąć. A tego nie ma chyba żaden z Was.
Najpierw muszę przynudzić trochę na temat.Dobrze jest założyć notatnik do samochodu z następującymi rubrykami data,stan licznika,dokładny opis czynności,uwagi ,wydana kasa ,ile czasu zajęło ,można też dodać ilość wlanego paliwa.Po pewnym czasie po podsumowaniu włosy stają dęba.Skąd ja wziąłem tyle czasu i pieniędzy.Po podzieleniu nakładów przez ilość przejechanych km wychodzi amortyzacja,czasem wyższa jak samolotu.Można też wyliczyć średnie spalanie(często niższe jak samolot)
Ja znalazłem taki notatnik sprzed lat i dlatego piszę z dużą pewnością siebie.
Odp.kol.Sikorowi.
Na Wb to może się znasz ,125 i poldka też się składa na wałku sprzęgłowym,a Syrena tego NIE MA.
Odp.kol.Gieroy
1.jak zwykle enigmatycznie odpowiem ,bo taka jest Syrena,nie trzeba staczać koła,ale czasem trzeba - np.jak się założy za cienką tarczę albo trafi na dziwne koło.Dodam,że koła zamachowe jak i cała Syrena mają szeroką "granicę nadwymiarów".Różnica wagi kół zam. potrafi być większa niż 0,5kg.
2.Niemcy mieli o klasę wyższą technologię,po doświadczalnym sprawdzeniu zachowania się jednego słoneczka można to uogólnić na wszystkie i to się sprawdza.(mają taką samą charakterystykę a jej wykres do niczego nie jest mi potrzebny)
3.G.napisał"trzeba wiedzieć ile ścisnąć sprężynę" Ja wiem.
Wkładamy w koło tarczę, zakładamy podpiłowane na przetłoczeniach słoneczko(może się zdarzyć tak,że nie trzeba dopasowywać,bo to Syrena) i zaczynamy dokręcać docisk.Na początku siła nacisku "żelazka" na tarczę sprz.wynosi zero potem rośnie i po dokręceniu ma określoną wartość,czy to jest ćwierć tony czy więcej tego nie wiem.Wiem,że jest wystarczająca.
Matematycznie mówiąc siła ta jest funkcją początkowej odległości docisku(przed dokręcaniem) i na pewno nie jest to funkcja liniowa.Xem w tej funkcji jest stopniowo zmniejszająca się odległość,Ygrekiem stopniowo rosnąca siła.Wystarczy znać warunki brzegowe i nie przegiąć pały.
Dlatego też zaleciłem zmierzenie tego kol.DAN.Tarcza nie może być pofalowana,bo to zupełnie sfałszuje pomiary.Zapomniałem napisać wcześniej,żeby zmierzyć grubość tarczy,chociaż standardowo można się obejść bez tego.Jak poda wynik będziemy gadać dalej.
Powinienem ten prosty patent schować głęboko do szuflady,nie robię tego z sympatii dla Syren.Dlaczego bylejaki cienias czy poldas ma przez głupi docisk objeżdżać dobrą Syrenę?
Pozdr.
Awatar użytkownika
DAN-CTT
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 367
Rejestracja: 2005-07-05, 07:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: DAN-CTT »

Speedmen pisze:...Po pierwsze ,primo, połóż docisk na stole i zmierz jego wysokość,z dokładnością do 1mm ,można suwmiarką,jak pokazałem na zamieszczonym wcześniej zdjęciu,można inaczej...
Ten wymiar to 41mm

Tylko tyle mogę teraz zmierzyć.
CHCĘ REMONTOWAĆ WAWĘ...

...ale najpierw remont Syreny

www.klasycznie.pl
ODPOWIEDZ