POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: sir
2011-06-22, 15:05
Olej do syrenki
Autor Wiadomość
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-27, 12:38   

taeda napisał/a:
To znaczy, że bzdura bo przejechane 80 tys km ?.


kolega Michalalex jak zrozumiałem miał na myśli przejechanie 80 tys km dwusuwem bez szlifu-czy jak na pisał "na szlifie" w każdym razie nie na kilku silnikach.... o_O w dodatku na tym oleju.
Samo przejechanie takiego przebiegu bez szlifu jest niewykonalne dla 2 t.

Przy obecnych przebiegach pasjonatów chyba nie ma znaczenia co kto wlewa.
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-08-27, 16:49   

Mikrusiarz napisał/a:
Przy obecnych przebiegach pasjonatów chyba nie ma znaczenia co kto wlewa.

Ma znaczenie bo można zatrzeć sobie silnik już po paru km.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-08-27, 19:44   

To w takim razie mam pytanie, ile kilometrów można przejechać na Luksie bez remontu, ile kilometrów można przejechać na Mixolu bez remontu?

Na 2T to chyba jeszcze nikt nie jeździł od remontu do remontu?
Czytałem wiele artykułów na temat olejów, ale do czterosuwów. Są specjalne oleje do klasyków. Chodzi o to, że z wykorzystaniem najnowszych technologii, pozwalających na idealne smarowanie silnika tworzy się olej, który nie ma rozmaitych dodatków myjących itp., które dodaje się do olejów przeznaczonych do współczesnych silników. Te właśnie dodatki szkodzą starym silnikom, a nie to, że olej jest współczesny, syntetyczny. Jeżeli ma lepsze właściwości smarne to oczywiście lepiej. I tu pojawia się moje pytanie, czy przypadkiem w 2T i olejach do kosiarek nie ma czegoś takiego? Nie wątpię, że to lepiej smaruje, itd, ale czy nie ma tam przypadkiem niespodzianki, która może powodować zwiększone zużycie silnika? Bo według mnie to, że wypłukuje nagar jest trochę niepokojące, skoro silnik był konstruowany z myślą o tym, że właśnie będzie pokryty nagarem.

Z tego poradnika wynika prosta kalkulacja - jeżeli Lux 10 jest najtańszy i jednocześnie sprawdzony, lepszy od Mixolu to warto go lać. 2T jest znacznie droższy i niesprawdzony. Jeżeli można zrobić na nim większy przebieg, to pytanie podstawowe o ile większy to będzie przebieg? Bo używanie drogiego oleju może kilkukrotnie przewyższyć koszt remontu. Na dodatek nie jest pewne, czy 2T jest lepszy. Stąd pytanie...
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-27, 20:17   

Gieroy napisał/a:
Mikrusiarz napisał/a:
Przy obecnych przebiegach pasjonatów chyba nie ma znaczenia co kto wlewa.

Ma znaczenie bo można zatrzeć sobie silnik już po paru km.


Nie sądzę aby zatrzeć silnik Mixolem, semisyntetykiem czy Luxem 10.

W dawnych czasach zabrakło mi paliwa i w pobliskim sklepie kupiłem rozpuszczalnik nitro i na tym wynalazku bez oleju dojechałem 5km. Było to wariactwo...ale i czasy były chore....
 
BodzioBoston 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: szczecin
Wysłany: 2013-08-27, 20:26   

A umnie sprawa wyglada nastepująco. Jeżdżę cały cza na mixolu i mam zrobione jakieś 15tys. Poprzedni własciciel zrobił ok 5 tys. i nie robił żadnej kapitalki, a kupił bostona od Pana który jeżdził nią codziennie. Tak więc na pewno mam przejechane 20 tys. bez remontu na mixolu. I o ile poprzedni właściciel jeżdził max 60km/h to ja nie mam oporów przed osiąganiem większych prędkości. Jeżdżę 80 100 a jak góra stroma to i 140 też polece. J w upały też jeżdżę i załadowany na maxa lub przeładowany (do tony ładunku). I Boston nie narzeka pali na dotyk, chyba że stoi parę dni to pokręcic trochę musze. I nie czuje zeby mu jakoś koni ubyło czy silnik się konczył. Więc moja opinia jest tak, że mixol jest ok, na luksie to mój tata jeździł i mówił tylko, że szkoda że nie miesza się jak mixol. A malinka czy współczesne inne oleje do 2T są mi całkiem obce jeśli chodzi o silnik syrenki, ale nie ukrywam, ze z ciekawości pojeżdzł bym na takowym
_________________
WSK 175 '73
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-27, 20:27   

[quote="michalalex"]To w takim razie mam pytanie, ile kilometrów można przejechać na Luksie bez remontu, ile kilometrów można przejechać na Mixolu bez remontu?

michalalex napisał/a:
[b]Bo według mnie to, że wypłukuje nagar jest trochę niepokojące, skoro silnik był konstruowany z myślą o tym, że właśnie będzie pokryty nagarem.


Przecież nagar jest efektem ubocznym i niepożądanym, nagar osadza się nie tylko na denkach tłoków.
Nie znano kiedyś specyfików rozpuszczających nagar. Teraz są i dlaczego nie korzystać z nowych technologii.

michalalex napisał/a:
[b]Z tego poradnika wynika prosta kalkulacja - jeżeli Lux 10 jest najtańszy i jednocześnie sprawdzony, lepszy od Mixolu to warto go lać.


Niby dlaczego lepszy, słabo jest mieszalny z benzyną.

michalalex napisał/a:
[b]Jeżeli można zrobić na nim większy przebieg, to pytanie podstawowe o ile większy to będzie przebieg?


Planujesz, robić duże przebiegi?


Podobne porównanie można napisać na temat Selektolu a obecnych olejach 4T.

W każdym razie testowałem malinkę w Mikrusie jeżdżąc po Tatrach w tym kilkukilometrowe strome podjazdy, pierwszy bieg obroty maksymalne, temp otoczenia ~22 st. -nie zatarł się, oraz w Syrenie upał 30 st C, woda powyżej 100 st, trasa 300 km nie zatarła się.

O zacierających się Mikrusach jeżdżących na Lux 10 ewentualnie Extra można poczytać i posłuchać opowieści.
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-08-27, 21:20   

Jest mnóstwo sprzecznych informacji i dlatego chcę z tym jakoś dojść do ładu. Opinię o luksie czerpię z poradnika KIEROWCY, czyli głównie z postów Taedy oraz z dwóch postów kolegów w tym wątków, którzy również pisali o właściwościach tego oleju.
O tych właściwościach myjących, które niby szkodzą wyczytałem w artykule z Classic Auto, ale to dotyczy czterosuwów. Z kolei w dodatku o olejach do Auto Świata pada teza, że oleje syntetyczne śmiało można stosować do starych silników, ale chodzi o samochody w miarę współczesne. Mam jeszcze inne artykuły o olejach, mniej więcej w podobnym tonie. Problem w tym, że są one zawsze sponsorowane przez producentów i być może robią wodę z mózgu.
Na pewno kupię sobie jeden litr Lux 10 i zobaczę, ale domyślam się, że różnica jest dopiero przy długich przebiegach.
Nie wiem, czy będę robił długie przebiegi, ale chciałbym zalewać możliwie najlepszy olej, zawsze jeździ się tu i tam. Na jakieś rycynowe, które i tak nie są sprawdzone w Syrenie, nie mam pieniędzy, ale próbuję ustalić Lux, Mixol, czy 2T. Pewnie i tak się to nie uda, ale do tej pory w wątkach o oleju przeważały posty teoretyczne, a mało kto pisał ile sam przejechał na takim, a takim oleju. Jak już, były to nieduże przebiegi. Teraz minęło kilka lat od założenia wątku i może chociaż wyjdą jakieś nowe spostrzeżenia.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-27, 21:29   

To co wyczytałem, to jest problem z stosowaniem nowych olejów do starych aut ze względu na specyfiki które maja złe oddziaływanie na mosiądz. Sprawa głównie dotyczy skrzyń biegów zabytkowych aut gdzie np. mosiężne są synchronizatory. Nie powinno się zalewać skrzyń olejami syntetycznymi lub mineralnymi klasy GL5 lub GL4
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-08-27, 21:39   

Mikrusiarz napisał/a:
Nie powinno się zalewać skrzyń olejami syntetycznymi lub mineralnymi klasy GL5 lub GL4

I znowu mi to robi wodę z mózgu, bo na forum czytałem, że GL5 niszczy, ale GL4 jest już dobre. A specjalnie kupiłem sobie olej Elf, polecany przez Taedę GL4.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Lesiu 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 2616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-27, 21:49   

Ja obecnie jeżdżę na oleju ELF 80W90 GL4 zalecanego przez Taeda i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Przejechałem w tym sezonie na nim już 3000km i nie mam żadnych zastrzeżeń.
_________________
Moje sprzęty :

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=10170
http://syrena.gminanekla....pic.php?t=13432

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16604

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16392
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-27, 22:04   

Zacytuję ze strony trochę informacji, może to uporządkuje Twoją wiedzę Michalalex http://autokult.pl/2011/0...dniowym-czesc-2

"Klasyfikacje API:

GL-1 – oleje nie zawierające dodatków uszlachetniających. Mogą zawierać jednak środki przeciwkorozyjne i przeciwutleniające. Stosowane w przekładniach ślimakowych, stożkowych w lekkich warunkach pracy. Zazwyczaj mogą być zastępowane zwykłym olejem silnikowym.

GL-2 – oleje z dodatkami przeciwkorozyjnymi, przeciwutleniającymi i zapobiegającymi pienieniu, do pracy w nieco cięższych warunkach niż ma to miejsce w przypadku olejów klasy GL-1.

GL-3 – oleje z takimi samymi dodatkami jak GL-2, ale zawierające jeszcze dodatki typu EP, które poprawiają właściwości smarne, odporność na naciski, zatarcie, zużycie. Stosowane w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości w przekładniach walcowych oraz stożkowych, np. w przekładniach tylnego mostu starszych konstrukcji.

GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.

GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych."
--------------------

Tak więc GL4 i GL5 maja dodatki uszlachetniające, ten drugi ma 2x więcej.
Hipol MF jest kasy GL3 i raczej ten typ polecam do Syreny lub LUX10 który aktualnie stosuję.

Warto poczytać także tu http://www.chem-oil.pl/encyklopedia
Ogólna wiedza o dodatkach i nie tylko.
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3990
Skąd: Winda
Wysłany: 2013-08-27, 22:19   

skrzynię zalałem gl4 i nie narzekam, ale za małoz robiłem km, z tyłu na hipolu gl4 jest informacja że stosowany specjalnie do autosanów wieć i syrena też się nada ;)
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-27, 22:26   

W 2010 przez pomyłkę zalałem skrzynię GL5 i też nie zaobserwowałem nieprawidłowości (przejechane 4 tys km). Trudno ocenić efekt po takich przebiegach. Jednak eksperci nie polecają do mosiądzu.
W Mikrusie testowałem w skrzyni olej GL5 syntetyczny jednak mocno pienił się. Najlepszym okazał się LUX10. Tu warunki pracy są nietypowe, tak jak w motocyklu, skrzynia w jednym karterze z silnikiem efektem wyższa temperatura pracy.
Ostatnio zmieniony przez Mikrusiarz 2013-08-27, 22:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lesiu 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 2616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-27, 22:29   

Mikrusiarz napisał/a:
W 2010 przez pomyłkę zalałem skrzynię GL5 i też nie zaobserwowałem nieprawidłowości (przejechane 4 tys km). Trudno ocenić efekt po takich przebiegach.


Też tak myślę. Ja przez jakiś czas na poprzedniej skrzyni miałem zalany olej 80W140 GL4 i 85W90 GL5 i też jeździła jak obecnie.
_________________
Moje sprzęty :

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=10170
http://syrena.gminanekla....pic.php?t=13432

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16604

http://syrena.gminanekla....pic.php?t=16392
 
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1606
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-08-28, 03:36   

Koledzy - to co tutaj piszecie o olejach silnikowych to raczej takie gdybania bez praktycznego zastosowania. A jest tak z paru powodów:
Dawniejsze oleje Lux i Mixol to tylko mają nazwy podobne ze współczesnym luxem i Mixolem. Właściwości mają całkiem inne.
Dawniej był ołów w benzynie. Wiadomo, że ołów oprócz tego, ze doskonale truje ludzi to również bardzo dobrze smarował łożyska w dwusuwach. Teraz ołowiu nie ma.
Z tych dwu powodów całe doświadczenia z dawnych lat wogóle nie mają zastosowania współcześnie.

A co do syrenek latających na współczesnych olejach i bezołowiowej benzynie to nikt nie ma dostatecznie dużych przebiegów w różnych warunkach żeby coś konkretnego powiedzieć. To są wszystko takie wyrywkowe, przypadkowe doświadczenia i obserwacje.

Ja np. zatarłem już 2 wały (stopy korbowodow) przy jezdzie po autostradzie z równymi obrotami ok 3,5-4 tys. A gdy jeżdżę wolniej, na zmiennych obrotach to już przejechałem kilkanaście tysiecy i nic. I jaki z tego wniosek - a nijaki. Może winny był olej a może słaba chłodnica a może to, że mam filterek przed gaźnikiem i mi ogranicza dopływ benzyny na wys. obrotach a może jeszcze coś innego? Podejrzewam olej ale oczywiście pewności nigdy nie będe miał.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY