POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: sir
2011-06-22, 15:05
Olej do syrenki
Autor Wiadomość
Kozak90 
Moderator
PRL PRL PRL PRL



Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 3214
Skąd: Pieńsk
Wysłany: 2013-08-28, 09:27   

Trzeba stosować dodatek ołowiowy do bezołowiowej i nie będzie zatarć. Gieroy ma racje ,dzisiejszy MIXOL to zupełnie inna bajka jak ten 30 lat temu.

Ja dodatek kupuje na Stacji po 2zł za buteleczke. Na cały bak starcza. Kolega do 125p też używa od kilku lat i nie ma problemów z silnikiem. Te auta były do ołowiowej przyzwyczajone to lepiej tak zostawić.
_________________
www.abw.gov.pl
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-28, 10:57   

Ten najtańszy dodatek zastępujący czteroetylek ołowiu w benzynie ma na celu tylko ograniczenie spalania detonacyjnego i zapobieganie degradacji zaworów w silnikach 4T więc dla F125 ma to sens dla Syreny nie. Nie podnosi właściwości smarnych.
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4494
Skąd: PRL
Wysłany: 2013-08-28, 16:04   

Od dłuższego czasu przyglądam się dyskusji ====>Panowie, próba ze smarowaniem łańcucha to niestety ale o kant d...y. Oliwienie powoduje wręcz jeszcze szybsze przyklejanie się ziarenek piasku, przynosząc efekt przeciwny do zamierzonego. Cała istota konserwacji łańcucha polega na tym, żeby smar znajdował się wewnątrz rolek ==używamy w tym celu mieszaniny łoju i grafitu. Z braku łoju podgrzewamy zwykły smar grafitowy do stanu płynnego, maczamy łańcuch i wycieramy do sucha. To tak na marginesie.

:::Co zaś się tyczy oleju powiem tylko tyle, że w mojej rodzinie każdy sprzęt śmigał na Luxie, szczególnie motory ==ten sam olej do paliwa i do skrzyni.
Dwutaktem i tak nie da rady zrobić 200.000 km, w każdym razie nie Syreną mającą silnik wykonany z fatalnej jakości materiałów. Różne truskawki, malinki i inne cuda być może są [niewiele] lepsze tylko niech to będzie jeszcze poparte opinią jakiegoś usera, który używając tego typu oleju zrobił na silniku więcej niż 50 tys. km. Wszystkie te nowe wynalazki majął podobnie jak Mixol tendencję do przepłukiwania nagarów a więc do starych silników po innym właścicielu się nie nadajął. Po prostu nie wiedząc co tam było wcześniej zalewane nie zaryzykowałbym przejścia na Mixol.

:::Z drugiej strony wieloletnia praktyka mówi nam, że tego typu silnik na Luxie [przy delikatnym traktowaniu] robi 70 -80.000 km. Ja rozumiem, że "silnik po zdjęciu głowicy" wygląda czysto i nie ma nagaru tylko, że 1500 km nie jest wartością miarodajną w jakim stanie ten sam silnik będzie po kolejnych 30-stu tysiącach. Sory ale co z tego, że nie ma nagaru kiedy posypią się łożyska??? Wartością miarodajną [przynajmniej dla mnie] będzie zrobiony na truskawce PRZEBIEG MIĘDZYNAPRAWCZY pomiędzy szlifami.

:::Glinka też miał coś w tej sprawie do powiedzenia i może tego się trzymajmy??? [Cytat znajduje się w "małej" książce na str. 92]: :ok3
Cytat:
"W razie stosowania oleju LUX lub AK, jeśli stacja benzynowa nie dysponuje gotową mieszanką nalewaną z dystrybutora, to wymieszanie należy przeprowadzić w specjalnie do tego celu przewidzianych bańkach, jeszcze przed wlaniem do zbiornika samochodu. Przestrzega się przed dość rozpowszechnionym systemem oddzielnego wlewania oleju i paliwa i liczeniem na to, że podczas jazdy nastąpi samoczynne "w wystarczającym stopniu" wymieszanie się obu składników wskutek drgań oraz wstrząsów, wywołanych ruchem samochodu. W takim przypadku, zwłaszcza przy znacznym obciążeniu silnika, zanim dojdzie do całkowitego wymieszania może wystąpić zatarcie tłoków. Można natomiast uzupełniać zbiornik lejąc cienkim strumieniem olej i jednocześnie benzynę z końcówki dystrybutora w lejek osadzony w wlewie. Silny strumień benzyny, wypływający z końcówki dystrybutora, w tym przypadku w dostateczny sposób miesza olej z paliwem.
Myjące własności oleju "Mixol S" mogą w silnikach, które uprzednio były eksploatowane na oleju LUX lub AK, powodować wymywanie starych osadów i laków, a w rezultacie zwiększone zanieczyszczenie świec zapłonowych i układu wydechowego. Objawy takie ustępują jednak po stosunkowo krótkim okresie eksploatacji silnika na oleju Mixol S."


Pozdrawiam :piwo:
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-08-28, 17:28   

KIEROWCA napisał/a:
:::Z drugiej strony wieloletnia praktyka mówi nam, że tego typu silnik na Luxie [przy delikatnym traktowaniu] robi 70 -80.000 km.


Sorry ale ja w takie bajki nie wierzę. :zdziwko Dalej będę stosował semisyntetyk, widzę jak wygląda silnik w trakcie eksploatacji a jak kiedyś wyglądał po Luxie.
 
dsw 105 

Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 1
Skąd: DSW
Wysłany: 2013-12-06, 23:59   

a ja leję olej do klasyków: http://sklep.millersoils....c-cm-2t-1l.html + do paliwa http://sklep.millersoils....lus-250ml-.html i jest gitarka. Sprawdzony zestaw.
 
Wojt 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 02 Maj 2005
Posty: 1963
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-07, 09:52   

Ciekawa oferta. Tego dodatku do paliwa to nie ma potrzeby stosować w dwusuwie.
Olej 2T bardzo drogi.
Natomiast jest ciekawy olej przekładniowy GL4
_________________
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2013-12-07, 11:59   

2 T- 41,75zł --> wyjątkowo drogi. Zwracajcie uwagę na sklepy Kaufland, często jest tam dostępny 2T -1 litr semisynthetik za 11 zł, od jakiegoś czasu leję go.
 
Rubens 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 83
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-07, 19:43   

Też czytam i czytam i ........
Syrena Syrenie nie równa, remont remontowi też, a i kierowca kierowcy też.
Porównywanie ile km. kto na jakim oleju przejeździł nie ma sensu.

Z tego co KIEROWCA zacytował z Glinki z tego należy wyciągnąć podstawowy wniosek:
Mieszalność oleju - zakładamy że olej idealnie wymieszaliśmy z paliwem - kto z nas jeździ codziennie Syreną?
Czy olej się nie rozwarstwi po czasie?

Jak ktoś ma ochotę - proponuję zrobić test zimowy.
Do kilku butelek np. po 0,7l ( lub 0,5) proponuję zrobić mieszankę malinki, Mixola i jak mamy wenę LUX-10.
Odstawiamy na kilka miesięcy i zobaczymy czy i jak się mikstury rozwarstwią.

Jak dla mnie nie ma co kupować najdroższego i najtańszego oleju.
Jeśli olej jest dedykowany do 2T to ufajmy producentowi.

Ważniejszy jest dla mnie styl jazdy i podstawowa dbałość o zapłon i gaźnik.
Pojazdem z silnikiem 2T trzeba umieć jeździć.
Jak ktoś ma przestawiony zapłon i gaźnik + nie umie jeździć 2T - to nawet najdroższy i najlepszy olej nie pomoże.

Na koniec - staram się mieszankę trzymać w kanistrach, do baku leję po uprzednim wymiąchaniu w kanistrze, leję tyle ile planuję przejechać.
W ten sposób w baku mam zawsze dobrze wymieszaną mieszankę.
Ostatnio zmieniony przez Rubens 2013-12-07, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-12-07, 19:47   

Od dzisiaj mam zatankowaną malinkę z Orlenu, bo na stacji nie było Mixolu. Na razie wszystko w porządku, zobaczymy czy nie będzie się odklejał nagar.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1386
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2013-12-07, 20:11   

Będzie - mam nadzieję, że Syrenka i jej ogromne świece dadzą radę. W Komarze bardzo często odklejony nagar lądował mi między elektrodami - po 300 km zjawisko już nie występowało
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3990
Skąd: Winda
Wysłany: 2013-12-07, 20:38   

ja zalałem luxa, zalałem mixol, na droższym nie zamierzam,
litr mixolu 10zł, 5 mixolu niecałe 50zł cena mówi sama za siebie.
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
raining 

Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1
Skąd: Krakow i ok.
Wysłany: 2014-02-01, 20:52   

W silnikach o wysokim przebiegu znajduje się spora ilość zanieczyszczeń zgromadzona przez lata użytkowania. Nie wszystkie zostały wychwycone i przetransportowane do filtrów, zanieczyszczenie te znalazły sobie miejsce w różnych zakamarkach silnika niekiedy nawet dodatkowo uszczelniając go, dlatego użycie oleju syntetycznego, który doskonale wyczyściłby silnik jest niewskazane. MAMY w ofercie na naszym rynku oleje Castrol czy COMMA przeznaczone dla samochodów z lat 30, 40 czy 50 ubiegłego wieku. Wydatek ten może oszczędzić nam niepotrzebnych problemów z naprawą silnika i poszukiwaniem do niego niedostępnych elementów.
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-01, 21:01   

raining napisał/a:
W silnikach o wysokim przebiegu znajduje się spora ilość zanieczyszczeń zgromadzona przez lata użytkowania. Nie wszystkie zostały wychwycone i przetransportowane do filtrów,Castrol czy COMMA [/URL] .



Ten olej proponujesz do Syreny? Wiesz, że Syrena jest dwusuwem? W dodatku nie posiada filtrów oleju :oops:
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1386
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2014-02-01, 21:09   

raining napisał/a:
W MAMY w ofercie na naszym rynku oleje

Marketing??
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-01, 21:25   

Kozichwost napisał/a:
raining napisał/a:
W MAMY w ofercie na naszym rynku oleje

Marketing??


Chyba tak, tylko pomylił odbiorców ... o_O .Takie ogłoszenia to w giełdzie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY