POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: sir
2011-06-22, 15:05
Olej do syrenki
Autor Wiadomość
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2017-12-19, 20:27   

Mamy koniec 2017 roku. Ostatni post prawie 4 lata temu. Myślę, że warto wskrzesic temat, bo po takim czasie niektórzy z nas nakręcili trochę km i mogą się wypowiedzieć.
Ja osobiście do moich motocykli leję Orlenowski 2T i jestem bardzo zadowolony.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Mariusz 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 2133
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2017-12-20, 16:11   

Ja tylko 2T z orlenu
_________________
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
 
MIMBRO 


Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 188
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2017-12-20, 21:35   

Potwierdzam orlenowski 2T czerwony jest ok
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3988
Skąd: Winda
Wysłany: 2017-12-20, 21:59   

MIXOL jest ze mną, zalezy gdzie kupię, bo rózne kupowałem, do tego jakaś zielony lub czerwony na moyey bo w miarę tani mają :)
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2555
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-21, 08:50   

teraz mam przerwę w śmiganiu dwutaktem na co dzień, ale lałem mixol. Po pierwsze dwa razy tańszy na hurtowni, po drugie dostępny w bańkach 5 litrów. Ważna rzecz przy intensywnej eksploatacji, żeby się butelki nie walały po bagażniku.

Przy dawaniu w palnik silnik się nie nagaruje.
_________________
PIASKOWANIE swoje usługi poleca FAWORMET
 
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1635
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-12-21, 21:50   

A z ciekawości zapytam, używa ktoś syntetycznych olejów do profesjonalnych silników 2T takich jak np. Ipone Samurai lub Motul 800?
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
suchy 
Student



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1369
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-22, 07:40   

Ja kiedyś lałem do innego 2T i się nie opłaca. Nie zmienia to nic. Jak masz np złej jakości tłoki to syntetyk nic nie pomoże, kasa w kibel.
_________________
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2555
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-22, 14:35   

Nie wiem ile musiałby kosztować remont silnika, żeby się opłacało lać co innego jak mixol . Znam takich co śmiga ją na przechodzonym 4t i nie robią remontów co 50 tysięcy :P
_________________
PIASKOWANIE swoje usługi poleca FAWORMET
 
 
Właściciel 103 
Właściciel 103

Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Wymysłowo
Wysłany: 2018-03-14, 11:36   

Ostatnio odebrałem z remontu mojego s150 (nowy wał, tłoki i blok, wszystko z epoki) i mechanik kazał mi stosować olej Quaker State 2t (teraz Midland 2t). Jest to olej syntetyczny, dosyć drogi- 25 zł/litr i trudno dostępny, ale tworzy film dzięki czemu silnik nie startuje "na sucho"- od razu jest smarowany i przy dzisiejszych suchych benzynach lepiej zabezpiecza łożyska. Mechanik ten naprawia dwusuwy od lat 70., obecnie głownie strażackie motopompy. I to na nich obserwował zachowania różnych olei lanych przez strażaków (nawet Mixol z lat 80.- silnik padł po paru miesiącach), a są one o wiele bardziej obciążone niż silniki Syrenek. Według tego mechanika najlepszy jest właśnie Quaker State, dalej czerwony Stihl. Mixol w połączeniu z współczesnymi benzynami nie jest w stanie dobrze nasmarować łożysk. Ponad to mówił, że żadna mieszanka nie wytrzyma dłużej niż 3 miesiące nim się rozwarstwi.
_________________
http://zabytkowe.tuchola....syrena.103.html
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7014
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2018-11-12, 21:29   

coś w tym może być.... dla tego trzeba jeżdzić :)
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1348
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-11-12, 22:11   

A ja na to, że to bajki z mchu i paproci.
Lata temu jeździłem jawą TS na 2T z orlenu - wtedy to była nowość. Na świeżutko po złożeniu silnika z nowych części. Przy chciał, że po 10 tyś km padła skrzynia. Silnik więc na stół. Po rozebraniu wał, skrzynia korbowa były błyszczące Jak nowe a w dotyku tłuste, jakby pociągnięte olejem za pomocą pędzla....
W suchy start dwusuwa na orlenowym 2T nie uwierzę.
Odnośnie rozwarstwiania się oleju. Zawsze zimuję skarpetę z paliwem z zbiorniku. Zawsze wiosną odpalam i wyjeżdżam z garażu, bez pierdzielenia. Raczej na samym oleju by pracować nie chciała.
Zdarzylo mi się odpalić skarpetę moją po 5 latach postoju. Z paliwa w zbiorniku oczywiście i co? I nic. Pracowała jakby nie wiedziała że stała tyle czasu
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2018-11-13, 08:05   

Kozichwost napisał/a:
A ja na to, że to bajki z mchu i paproci.
Lata temu jeździłem jawą TS na 2T z orlenu - wtedy to była nowość. Na świeżutko po złożeniu silnika z nowych części. Przy chciał, że po 10 tyś km padła skrzynia. Silnik więc na stół. Po rozebraniu wał, skrzynia korbowa były błyszczące Jak nowe a w dotyku tłuste, jakby pociągnięte olejem za pomocą pędzla....
W suchy start dwusuwa na orlenowym 2T nie uwierzę.
Odnośnie rozwarstwiania się oleju. Zawsze zimuję skarpetę z paliwem z zbiorniku. Zawsze wiosną odpalam i wyjeżdżam z garażu, bez pierdzielenia. Raczej na samym oleju by pracować nie chciała.
Zdarzylo mi się odpalić skarpetę moją po 5 latach postoju. Z paliwa w zbiorniku oczywiście i co? I nic. Pracowała jakby nie wiedziała że stała tyle czasu


Potwierdzam słowa Kozichwosta.
Przeprowadziłem remont generalny (już straciłem rachubę) wielu silników 2T (były m.in.: WSK 125, WSK 175, Jawa 250, MZ TS 250/1, MZ Trophy, MZ ETZ150, Simson S50, VESPA A.M.C
A., piły spalinowe, podkaszarki i wiele innych). Mam 4 motocykle zabytkowe 2T i oczywiście Syreny. Do wszystkich leję orlenowską "malinkę". Kilka razy po przejechaniu około 500 km prosiłem właścicieli, żeby przyjechali na "przegląd" (ściągnięcie cylindra celem sprawdzenia docierania).
Wnioski: olej Orlen 2T ma bardzo dobre właściwości smarne i świetnie wytrąca się z mieszanki.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1348
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-11-13, 09:32   

Piszesz kolego o piłach spalinowych i podkaszarkach. Przy profesjonalnym użytkowaniu tych sprzętów - normalnie 7-15 z przerwą na śniadanie itp olej ten w tych wysilonych silnikach kręcących po 12,5 tyś się nie sprawdza. Diabelnie łatwo o zatarcie. Tutaj - a akurat z pracy tych sprzętów żyję stanowczostanowczorlenowski olej odradzam. Tylko zielony husqvarny, bądź czerwony stihl
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2018-11-13, 10:35   

Pisałem, że robiłem remonty podkaszarek i pił, ale nie pisałem, że do takich sprzętów leję malinkę.
Orlen leję (tak jak zaznaczył wcześniej) do moich 4 motocykli i Syreny.

Nie wiem jak sprawdza się olej Stihla, ale Husqvarny jest ok.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1348
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-11-13, 10:49   

W Syrenie też nie wiem jak się sprawdza olej do pił spalinowych, bo wg mnie to przerost formy nad treścią. W Jawie sprawdzał się tak samo jak orlenowski a kosztował dużo więcej, więc wiadomo. Ja wszystkim co mam w dwusuwie jeżdżę na orlenie, czyli komarkami w czasach kiedy nimi jeździłem, jawą czy syrenką. Do takich konstrukcyjnie silników jest aż za dobry.
Mnie nie rażą butelki w bagażniku. Zawsze Wożę dwa litry. Jak tankuję tk tyle, żeby wlać całą butelkę oleju, a pustą wyrzucam do kosza na stacji. Przyjeżdżam do domu, uzupełniam o kolejną pełną
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY