Czym się rózni 105 od 105L ??

(silnik, skrzynia)
Gość

Czym się rózni 105 od 105L ??

Post autor: Gość »

Mam pytanie. Czym sie rózni syrena 105 od 105 L ??
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Przede wszystkim skrzynią biegów :!: 105L ma dźwignię zmiany biegów w podłodze a 105 przy kierownicy .....
Dalej się nie orientuje ponieważ narazie posiadam tylko jeden model czyli 105L :D

pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Hamulec - 105 ręczny z przodu, 105L ręczny w podłodze. W związku z tym 105 - szerokie fortele, 105L, wąskie fotele. 105 - oświetlenie kabiny centralnie na suficie, włącznik na słupku. 105L - oświetlenie razem z lusterkiem od kaszlaka. 105 - lusterko wsteczne wewnętrzne "na patyku", nawet ładne. 105 - włącznik stopu jeszcze hydrauliczny, 105L - mechaniczny, aczkolwiek mogę się mylić. 105L to już chyba szczyt kryzysu, coraz więcej ramek bez chromu i kołpaki ktore wyglądają jak plastikowe doniczki.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Gość

Post autor: Gość »

dzięki Cinek , widać że sie na tym znasz , tyle wypisałeś .... SPOKO
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Anonymous pisze:dzięki Cinek , widać że sie na tym znasz , tyle wypisałeś .... SPOKO

Znam się o tyle, że rozbierałem dobity wrak 105. I wziąłem sobie te drobiazgi, ktore różniły ją od 105L. Utkwiło w pamięci. :wink:
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Cypek

Post autor: Cypek »

Co do róznic fotele w 105l z regulacja pionowa w 105 brak Co do lusterka i lampki oswietlenia w 105 sa juz te elementy zaadoptowane z malucha jedynie w koncowej produkcji na zeraniu syrenka 105 wyjezdzala jeszcze z lampka na podsufitce i wlaczniku na slupku
taeda

Post autor: taeda »

Syrena 105 z kwietnia 1974 (robiona już z emblematem FSM posiada lampkę na suficie z przełącznikiem na słupku.
Moim zdaniem, Syrena 105L moze mieć włącznik światła hamowania hydrauliczny.
W ramach różnic----105L ma dwuobwodowe hamulce zawsze, a zwykła 105 jednoobwodowe (zwykle :-)))))))))
Nie dam głowy czy zawsze, ale 105 ma tylne swiatła z ramkami metalowymi, a 105L podobne ale klosze szersze i bez ramek.
Wycieraczki 105L zawsze trzymają się po odstawieniu od szyby, a w 105 spadają na szybę.
Przełącznik predkości wycieraczek 105L zawsze jednoprędkościowy a w 105 dwie predkości (bocznikowanie silnika).
Umieszczenie kontrolki migaczy---inne ( w 105 na dole pod zegarami wody i paliwa).
Jest tego troche, ale pamiętajmy, że w okresach przejsciowych mogły być w tych duperelach różnice, zwłaszcza pod koniec produkjcji 105 Standard.
(przykładowo inny schemat instalacji elektrycznej---w 105--tkach były 2 schematy dla 105 i jeden dla 105L).
Np.....w 105 było lusterko dla oglądania mordy pasażera umieszczone o osłonie przed słońcem (fotel pasażera--sufit) a potem znikło........
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

taeda pisze:.......
Syrena 105L moze mieć włącznik światła hamowania hydrauliczny.
Moja 105L ma hydrauliczny. Nie wiem czy ktoś to zmieniał w każdym razie ja nie.
taeda pisze: Wycieraczki 105L zawsze trzymają się po odstawieniu od szyby, a w 105 spadają na szybę.
U mnie jedna się trzyma a druga spada :D
taeda pisze: Przełącznik predkości wycieraczek 105L zawsze jednoprędkościowy a w 105 dwie predkości (bocznikowanie silnika).
A ja zachodziłem w głowę dlaczego moja wycieraczka ma tylko jedną prędkość. Jak to możliwe - myślałem - że skoro 105 ma 2 biegi a wersja Lux nie ma? A to taki zonk o którym nie piszą w książce :/ Cóż, nadal będę polował na włącznik 2-biegowy.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Witam!
Otoz jesli chodzi o lusterko od malca to wszystkie nowsze Syreny mialy chyba od polowy lat 70 a nie tylko 105LUX :o Kolpaki 105LUX miala fabrycznie chromowane z montowanymi pod kolpaki tarczami z takich drobnych szprych, a 105 zwykla miala czesto albo czarne stozki albo kolpaki ale bez chromowanych tarcz. Niewykluczone, ze np. w poczatkch lat 80 to moglo ulec zmianie i mogly schodzic np. tez stopiatki LUX ze stozkami... Tutaj fotki Syrenki z takimi tarczami :D
Poza tym stopiatki LUX mialy czesto plastikowe korbki na drzwiach i plastikowe czarne znaczki i FSM na maske. Jesli chodzi o lampki kierunkow to byla przy liczniku z prawej strony i w nowszych 105 jak i w 105 LUX...
105LUX miala seryjnie montowane lusterko zewnetrzne na drzwiach kierowcy (przepis o obowiazkowym stosowaniu lusterka wszedl dopiero w 86 roku a wiec trzy lata po zakonczeniu produkcji Syren)
Popielniczka w 105L byla prawie zawsze czarna, kanciasta od malucha chociaz nie stanowi to reguly.
Seryjnie stosowano w stopiatce Lux opony opasane, 105 miala zwykle.

Acha, ta lampka oswietlenia wnetrza ze 104 wlaczana hebelkiem na slupku drzwiowym byla tylko w najstarszych 105 do 74 roku :lol:

Pozdrawiam i jak sobie cos jeszcze przypomne to napisze :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
taeda

Post autor: taeda »

Zaraz.......KIEROWCA.......coś ci się chyba pomerdało......
Typowa 105 miała kołpaki chromowane mocowane na takich języczkach na feldze.
Natomiast 105L nie miała już tych języczków na feldze i były tylko te paskudne ochraniacze na śrubę czarne z plastyku.
Natomiast owe nakładki "szprychowe" wkładane pod kołpaki , są wydziełkami prywaciarzy, i były masowo kupowane przez właścicieli syren (one nie były chromowane ale chyba cynkowane).
Fabryka NIGDY ich nie montowała w żadnym modelu.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

taeda pisze:Zaraz.......KIEROWCA.......coś ci się chyba pomerdało......
Typowa 105 miała kołpaki chromowane mocowane na takich języczkach na feldze.

Dokładnie...i mam dość tych sprężynek...przed chwilą skończyłem podkładowanie felg, przez te cholerne sprężynki lałem tyle podkładu ile się dało, byle woda nie miała gdzie włazić, zrobiły się potworne zacieki, będę musiał to wszystko ręcznie szlifować i mówię - SPRĘŻYNKI TO ZŁO.



.....niestety zło konieczne.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

taeda pisze:Zaraz.......KIEROWCA.......coś ci się chyba pomerdało......
Typowa 105 miała kołpaki chromowane mocowane na takich języczkach na feldze.
Natomiast 105L nie miała już tych języczków na feldze i były tylko te paskudne ochraniacze na śrubę czarne z plastyku.
Natomiast owe nakładki "szprychowe" wkładane pod kołpaki , są wydziełkami prywaciarzy, i były masowo kupowane przez właścicieli syren (one nie były chromowane ale chyba cynkowane).
Fabryka NIGDY ich nie montowała w żadnym modelu.
I tutaj sie z kolega nie zgodze- wszelkie dostepne zrodla w tym Glinka jak i Instrukcja twierdza, ze 105LUX mialy fabrycznie montowane tarcze ozdobne :!:
Sciagnij sobie np. skan mojej Instrukcji z sekcji DOWNLOAD :idea:

Pozdro 8)
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Hej!!!

"Tarcze ozdobne" - to określenie występuje powszechnie i dotyczy również czarnych "kubków" ze 105L - zwróćcie łaskawie uwagę że wiekszość materiałów na temat Syreny 105L to po prostu kolejne wydania wczesniejszych pozycji - i raczej nikomu nie przyszło do głowy żeby zmieniać takie pierdoły - które są merytorycznie poprawne - ale po prostu niedokładne - szczegóły - szczegółami - ale nie ma sensu układać nowego rozkładu strony i zmieniać cyklu wydawniczego dla takiej pierdółki...

Natomiast co do ozdobnych "słoneczek" zakładanych pod kołpak - faktycznie - występowały jako akcesoria pozafabryczne - ale nie były cynkowane - tylko anodowane albo pasywowane w zalezności od producenta - to po prostu prosty sposób poprawy jakości (tutaj i wyglądu) - i co za tym idzie - trzeba baaaaaaaardzo uważać przy ich polerowaniu - warstewka przyzwoitej jakości materiału jest minimalna - a pod tym kiepski materiał ciężki (lub wręcz niemożliwy) do wypolerowania :!: :!: :!:

Pozdrawiam.
Przyszedl szarlatan szuja...
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Bardzo podobaja mi sie rowniez takie kolpaki :D
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
J
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2005-01-21, 12:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: J »

Do "KIEROWCY" - pozwoliłem sobie usunąć zdjęcie z twojego postu - ponieważ stanowi ono moją własność i nie życzę sobie publikowania go bez mojej zgody - jest to kolejne już wykorzystanie cudzej własności z twojej strony - i dlatego wywaliłem to zdjecie - co do innych nie mam pewnosci - dlatego jeszcze są...
Nic osobistego - ale nie urwie ći człowieku dupska - jak napiszesz krótkiego maila do autora zdjecia i poprosisz o zgodę na jego publikowanie/powielanie :idea: :idea: :idea:
Ustawa o ochronie praw autorskich i własności intelektualnych mówi wyrażnie że kto świadomie dopuszcza się do wykorzystywania cudzej własnosci (...) - bez zgody autora (...) - ponosi wszelkie prawne tego skutki - z czego najnizszą karą za to jest nawiązka...
I zastanów sie człowieku - bo jest już wyrok sądu najwyższego - karzący właściciela strony za to że dopuścil do opublikowania cudzej własności intelektualnej na właśnie forum - więc może się czasem podrap po głowie - zanim może komuś zrobisz krzywdę... To że teraz coś takiego przechodzi bez problemu - to nie znaczy że będzie tak zawsze - owszem, mieszkamy na "dzikim wschodzie" - co jeszcze nie znaczy że można lać na regulacje prawne - a skoro uważasz inaczej - to nie miej pretensji jak kiedyś może ći coś zginie (czego absolutnie nie życzę) - bo to będzie właśnie efekt zbyt małego piętnowania wykroczeń przeciwko prawom zwyczajowym...

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2005-06-05, 12:21 przez J, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszedl szarlatan szuja...
ODPOWIEDZ