Kilka pytan

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Cypek

Kilka pytan

Post autor: Cypek »

1) Pierwsze pytanie dotyczy cen oleju co jakis czas kupowalem olej miksol S orlenu za 10 zl (sklep) 12zl (stacja) (1l) Okazalo sie ze syto przeplacalem otoz pieknego deszczowego dnia znalazlem w Kielcach hurtownie oleji i 1l miksolu kosztuje 7,40 a zqa 5l zaplacilem 32zl za 5l luxa 29zl Jakie ceny sa u was??
2) Czy da sie dopasowac pierwszy tlumik (wlasciwie komora rozprezna) z innego pojazdu czy raczej trzeba szukac orginalu bo u mnie juz sie przepalil
3) Chodzi o sygnaly dzwiekowe gdyz w mojej syrenie od czasu kupienia nie dzilaja tzn mam jedynie klakson przy kierownicy i 1 sygnal po lewej stronie do ktorego wpiete sa na stale dwa przewody ( jeden masowy z klaksona (zolty) i drugi minusowy (czerwony) wychodzacy ze skrzynki bezpieczniokow) Czy tyle wystarczy do uruchomienia sygnalu dzwiekowego ?? Bo wedlug schematu elektrycznego (z ksiazki Glinki) wszystkie syreny (od 104) mialy dwa sygnaly + jeden przekaznik czego u mnie nie ma a na jednym zdjeciu z internetu widzialem tylko 1 sygnal tak jak u mnie wiec jak to jest i czy sygnaly dzwiekowe sa takie jak w zuku (bo posiadam jeszcze ten jeden okragly z dwoma wejsciami na koncowki konektorowe a z tego co gdzies widzialem to wejsc powinno byc jedno bo mase lapie na mocowaniu )
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Ad.2 - szukaj oryginału, komora rozprężna jest przeliczona dla konkretnego silnika.

Ad.3 - nie dam sobie niczego uciąć, ale dla jednego sygnału może być bez przekaźnika, dla dwóch przekaźnik powinien już być. Kwestia prądu, jaki płynie przez obwód - jeśli wiesz ile mocy pobiera sygnał, możesz sobie wyliczyć prąd. Co do samych schematów nie wypowiadam się, bo ich nie widziałem.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
taeda

Post autor: taeda »

Błądzisz "młodzieńcze" :-))))))
Ilosć tych "trąbek" sygnałowych zależy od modelu !!!!!!
Popatrz na Glinkę !!!!!!!!!!!!!!!!
Dwa sygnały były w starych 105- tkach (+ przekaźnik) a jeden był w 105Lux.
Jeśli masz 105 L to ma być jeden.
Jesli nie trąbi (stara [bip] !) to styki konektorków oraz wsuwki oczyścić naftą lub WD 40.
Także przesledzić przepływ prądu ---bo ze ślimacznicy kierownicy tam na dole wychodzi ten drut i ma konektor zasyfiały zwykle po latach wielu. Oczysć i jego.
Dopiero na końcu rozbieraj przycisk na kierownicy---ostrożnie.
A takze---oczyść gniazdo bezpiecznika 16 A---to ten z brzega.
Trąbienie w Skarpecie notorycznie nawala nieststy.
Przedni tłumik---SODOMA.
Są ludzie którzy go wywalają i wtykają prostą rurę idącą do 2-giego tłumika.
Silnikowi to nie szkodzi podobno.
Ja uwazam, że trzeba dorobić gitarę z blachy 2 mm i pospawać (z takich trapezów i będzie kanciasta niestety,,,,,,,rury do niej --obydwie zostawić stare). Przy dorabianiu tolerancja błedu jest 1 cm ....bo gdy zrobi się za duzą to opiera się o belkę podłogową.
Uwaga----fabryczne gitary były nieco większe niż prywaciarskie.
Gość

Post autor: Gość »

taeda pisze:Błądzisz "młodzieńcze" :-))))))
Ilosć tych "trąbek" sygnałowych zależy od modelu !!!!!!

Nie wątpię, że ilość "trąbek" zależy od modelu, ale od ilości klaksonów zależy, czy jest przekaźnik czy go nie ma. A o to mi się rozchodziło. :lol: Dlatego pisałem o wyliczeniu natężenia - wzór jest prosty - P=IxU.


To byłem ja - Cinek....
Cypek

Post autor: Cypek »

Tzn w modelu 105l rowniez byly dwa tylko juz takie jak w bandziorze (125p)plaskie z trabka starsze syreny bez luksusowego wyposazenia :) (takje jak moja ) mialy tez dwa tylko duze okragle wszystkie z przekaznikami Jednakze przypadkowo zerknalem do instalacji R20 i tam byly wlasnie taki jak ja posiadam czyli jeden bez przekaznika :) ale i tak nie dziala napiecie dochodzi bo sprawdzalem wiec moze sie poprostu zastal bo sam sygnal rowniez napiecie przewodzi tylko nie wydaje dzwieku

A co do przedniego tlumika z odpowiedzi taedy to wywnioskowalem ze jest on calkowicie pusty i niczego w srodku nie ma Wyczytalem ze starego katalogu polskich produktow dla motoryzacji ze obydwa 1 i 2 sa rezonansowe Drugiego (z powodu przepalenia) po wymianie na nowy (przelotowy tylko do okola owiniety jakas welna mineralna) rozcilem i okazalo sie ze w srodku jest pierscien w ktory wcisnieta jest rura sama rura jest w polowie zgnieciona tak aby po obu stronach pierscienia zgniecenie bylo na przeciwleglej polowie
Co do wymiarow samego tlumika mam ksero z tego katalogu wiec problemow nie powinno byc Jak ktos chce moge zeskanowac i przeslac
Cypek

Post autor: Cypek »

Klakson juz dziala Rozkrecilem go przeczyscilem oraz odizolowalem membrane od kadluba pierdzi ale slychac :)
taeda

Post autor: taeda »

Masz tam śrubkę regulacyjną po to ,żeby nie pierdziało....chyba wiesz o tym.
ODPOWIEDZ