Jak zmniejszyc spalanie ??

Zapytania i porady techniczne
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Jak zmniejszyc spalanie ??

Post autor: Danek__105 »

Witam może nie mam warszawy, ale żuka, a żuk ma ten sam silnik jak zmniejszyć spalnie bo pali jak to żuk 15L, chodzi ładnie ma gaźnik dwu gardzielowy z elektrycznym czymś od wolnych obrotów :) czyli już ten na wypasie ;)
Awatar użytkownika
filipszyma
Posty: 20
Rejestracja: 2007-05-13, 14:39
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: filipszyma »

zapomnij :-)

[ Dodano: 2007-06-27, 02:14 ]
testowalem ten gaznik z lodzi do Paryża :-) ma cholernie duża amplitude od 10 litrow na 100Km, przy bucie nawet do 17L na 100 wyszlo takze nie przejmuj sie standard :-)
jak cos mam nowy silnik do żuczka do sprzedania :-)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

W 2001 roku jezdzilem zukiem przez 2 miesiace latem. To byl 1998 rocznik zuka. Zroilem nim 5 tys km i nizej 14 litrow nie szlo nim zejsc. Tylko ja jezdzilem na krotkich odcinkach i po kiepskich drogach. A poza tym kupowalem paliwo na fakture wiec mi nie zalezalo na oszczedzaniu.
Rada jest zmiana dyszy paliwa na mniejsza, ale zmuli sie strasznie. Inna rada to usuniecie w dolocie wszystkich nierownosci - patrz rady Frankiego http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... ght=tuning
Mialem kiedys taka ksiazke "Poprawianie dynamiki i ekonomicznosci samochodow osoowych" Autor o nazwisku Szczecinski i tam yly opisane te wszystkie zaiegi wplywajace na zuzycie paliwa.
Duzo tez zalezy od techniki jazdy
Awatar użytkownika
Ogarzysta
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 434
Rejestracja: 2006-07-29, 13:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Ogarzysta »

Mam podobna ksiazke "Jak zachowac nominalne zuzycie paliwa". Tadeusz Gazewski wyd. WKL W-wa 1990.
Ogarzysta
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Nic nie zrobisz - miałem kilka lat służbowe żuki - do tej pory czasem dewoma z nich jeżdzę. U mnie w obecnej robocie Żuk ma normę 12,8l/100 a żeby się w niej mieścił założyłem niskoprofilowe opony ( bije więcej kilometrów )
Gdzieś kiedys słyszałem o załżeniu gaźnika ze Skody ( nie pamiętam czy 105, czy 120 ) podobni schodzi do 10 - 11 litrów, ale tylko tak słyszałem
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

filipszyma pisze:zapomnij
a własnie ze nie .. wytłumacz mi dlaczego moja pali 6-7 a jak naprawde przydusze to 8,5litra ? ?

chociażby dlatego ze gaznik dałem do gościa ktory zajmuje sie naprawą profesjonalnie gazników.

Gazniki do syreny byłu odlewane i no nawiercane, tam nie ma zadnej przepolerowanej orginalnie powierzchni tak samo jak i nie ma żadnej przeplanowanej powierzchni. Ktoś mi wytłumaczy dlaczego moj gaziol jest suchy ?

Wszystko zostało wymienione, przepolerowane, dokładnie wyregulowane wiec nie ma bata zeby syrena duzo paliła.

Nawet jezeli masz nowka nie zakładany gaznik, nalezałoby go unowocześnić. Nie wspominajac o wymianie dysz itp.
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

makscom pisze:
filipszyma pisze:zapomnij

Nawet jezeli masz nowka nie zakładany gaznik, nalezałoby go unowocześnić. Nie wspominajac o wymianie dysz itp.
Może nie tyle unowocześnić, co poprawić jego niedoskonałości:)
Maks słusznie prawi
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

ostatnio pali 13/14 nie aż tak źle, z czasem i tak go zagazuje, wiadomo że polerka troche da, ale niestety nie mam na to czasu :/ w wolym czasie wole porobić przy syrenie,znajony kiedyś miał nyse i paliła mu 8-9l na trasie nic przy niej nie robi,a silniki są te same i dlatego zadałem to pytanie
Wiecie może czy między blokiem, a skrzynią jest jakiś korek wody ponieważ mam tak już od roku wyciek wody,króry robi się coraz większy, robi sie coraz cieplej i będe musiał to zrobić, a nie wiem czy szukać innego motoru, mi się wydaje że jest tam korek, ale nie jestem pewien :/
tomekb
-#Junior
-#Junior
Posty: 137
Rejestracja: 2008-03-01, 09:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: tomekb »

Nie przekraczaj 70 km/h, gazu dodawaj najwyzej 1 centymetr, Zapłon ustaw na słuch ( maksymalnie wczesny, ale tak żeby nie stukał) możecie wierzyc lub nie ale ja dawno temu spaliłem warszawa na trasie poniżej 8 litrów ( wracałem znad morza i miałem za malo kartek na paliwo)
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

a czy te oszczędności nie wpływają na trwałość silnika. jazda z niskimi prędkościami na poszczególnych biegach wpływa bardzo niekorzystnie na układ korbowy
105B
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Nie tyle jazda, co przyspieszanie i obciążanie silnika (np jazdą pod górę). Na prostej, z ustaloną prędkością i z góry układ korbowo tłokowy nie cierpi...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

no tak, masz rację, ale wiesz czasem i często się jakaś górka się trafi.
105B
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

To wtedy redukujesz bieg :grinser
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

i pod górkę też 8)

[ Dodano: 2008-03-01, 10:16 ]
jeśli przynosi rezultaty to każdy sposób jest ok, ja idę bardziej w dopieszczenie gaźnika kol. dolotowego i wydechowego. mam nadzieję że mi się uda.ale myślę zenie będą to jakieś mega różnicę. litr to byłby już sukces. boston i tak ma żagiel w postaci budy, także jakby zeszło do 10, 9,5 to byłby sukces.tak myślę. ale bez górek! :grinser
105B
tomekb
-#Junior
-#Junior
Posty: 137
Rejestracja: 2008-03-01, 09:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: tomekb »

70 km/h dla warszawy czy syreny to wcale nie jest niska prędkość. Poprawki gaźnika i kolektora moga dać spor oszczędności pod warukiem że ktoś wie jak to robić, bo tu popsuć jest łatiej niż poprawić
ODPOWIEDZ