skrzynia biegów do warszawy

Zapytania i porady techniczne
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Pierwsze Warszawy miały biegi w podłodze...
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

syreniarz1992 pisze:Pierwsze Warszawy miały biegi w podłodze

o_O :F :zdziwko

:smiech poczytaj troche potem sie wypowiadaj....
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

Zależy co uznać za pierwszą wawe, bo Pobiedy owszem miały skrzynie w podłodze :devil3
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

mowimy o warszawie
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

Gawędzenia babuni donoszą, że pierwsze kilkadziesiąt sztuk warszaw miało biegi w podłodze, ale " to nie moje są słowa to legenda ludowa"
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

babunia 100 sztuk na cześciach ruskich!!! ja mowie ciagle o polskich calkowicie warszawach.!
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

całkowicie polskie to będzie jakiś 1953 rok, jeżeli dobrze pamiętam to pierwszy polski silnik dolnozaworowy złożyliśmy dopiero we wrześniu 1953 roku...
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Maks - zluzuj trochę z tym wyśmiewaniem :piwo:
Tak, jak pisze Kazio - zależy, czy formalnie pierwsze "Warszawy" - a fizycznie zmontowane w Polsce z dostarczonych z ZSRR podzespołów "Pobiedy" - uznamy za "Warszawy" :D Tabliczki znamionowe miały z FSO... Te pierwsze egzemplarze (trudno tylko ustalić, czy było to kilkadziesiąt, czy ponad sto) miały biegi w podłodze. Co prawda biegi w kierownicy opracowano dla Pobiedy w którymś momencie 1950 roku, ale w gospodarce planowej najpierw tzreba było wypełnić poprzedni plan produkcji. Poza tym prawdopodobnie produkowano dalej skrzynie z wajchą w podłodze jako części zamienne. To są przypuszczenia, ale to, z epierwsze zmontowane w Polsce jako "Warszawy" Pobiedy miały własnie takie skrzynie, to fakt. Właśnie zmianę sposobu sterowania biegami "Motor" opisał jako pierwszą innowację w "Warszawie". Prawda, ż eprzy cąłkowitej ilości wyprodukowanych samochodów to tyle, co nic, ale takowa "seria" była. Uprzedzając ewentualne uwagi, że w ksiązkach i instrukcjach pisano już o biegach w kierownicy - częsta praktyka było wtedy, że literatura była o krok do przodu niż taśma montażowa.

Tak się tylko zastanawiam, na co komu te deliberacje :grinser :badok :piwo3

Żeby "wyczerpać" temat - biegi w podłodze miała też wersja TAXI - która pozostała prototypem.
Seryjne "Warszawy" do końca produkcji miały dźwignię zmiany biegów przy kierownicy.

To, co makscom napisał o skrzynkach biegów się zgadza - i fajnie, ze napisałeś, bo takie info jest przydatne.
Tak samo, jak skrzynie biegów, oznaczane były mosty: B02 - "wolne" (5,125) do silnika M20 i WSZYSTKIE pick-upy, bez względu na silnik (oraz Nysy i Żuki benzynowe).
20 - "szybkie" (4,555) - "Warszawy" z silnikiem S21.

@arturomarr - po założeniu 16' możesz mieć trochę zaniżone wskazanie prędkościomierza - i tyle ;)

Aha - wszystkie zmiany w "Warszawie" do wprowadzenia modelu 57 są "kalkami" zmian wprowadzanych w "Pobiedzie", ponadto kierownica z ringiem w m57 to też część "Pobiedowska" (nawet sprowadzana z ZSRR, do czasu aż udało się opanować naszym zakładom produkcję dwuramiennej kierownicy, nota bene opracowanej w Polsce już w 1955 roku).

A jak ktoś lubi sam "pokopać" po materiałach, to polecam:
http://www.gaz20.ru/content/view/14/31/
http://gaz20.spb.ru/tech_evolution.htm
Pozdrawiam! :D
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

jeśli chodzi o nazewnictwo co Warszawą jest , a co nie jest, a datę wiążącą należy uznać datę zjechania pierwszego egzemplarza z taśmy. Zgadzam się z tym iż były to zmontowane Pobiedy, jednak dywagownie i rozprawki który moment przeważył iż jest to już Warszawa nie mają sensu. Auto które jako pierwsze opuściło bramy żerania było to M-20 Warszawa. a puki co korzystając z ostatnich promieni słońca pomknę swoją Fso Warszawa 223 które jest Warszawą 223 w stronę stadniny koni w Walewicach :D
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Zielinski w swojej ksiazce pisal, ze WARSZAWA M20 miala biegi w podlodze. I nie bylo mowy, czy byla to Warszawa na czesciach ruskich czy nie...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

KIEROWCA pisze:Zielinski w swojej ksiazce pisal, ze WARSZAWA M20 miala biegi w podlodze. I nie bylo mowy, czy byla to Warszawa na czesciach ruskich czy nie...
Według tej teorii moja wawa mająca biegi przy kierownicy, ma biegi w podłodze. Zresztą nie ma takiego miasta, jak londyn :fire
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

W mojej Wa-wie tez jesty chyba jakis przeszczep bo mam silnik dolniak i biegi w podłodze.
Niestety nie wiem w jakim stanie jest skrzynia bo auto przyjechalo na lawecie.
Po tym wadku pomyslalem ze moze tez mam 4 biegowa od zuka musze sprawdzic.
bodek
Posty: 11
Rejestracja: 2005-04-10, 23:48
Lokalizacja: garwolin

Post autor: bodek »

Panowie skrzynie żuk nysa warszawa to zawsze to samo.Jedyna różnica to boczny dekiel biegów.na drążek do góry lub z dwoma cięgłami do biegów pod kierownicą.wszystkie koła i przesówki identyczne.jedyna różnica to napęd prędkości
ponieważ wawa miała tylny most z atakiem 9 zębów.
Jak założysz koła 16 do wawy na liczniku zbraknie ci 10 km na 100 przejechanyh.
bodek

[ Dodano: 2007-10-30, 19:48 ]
to co pisałem dotyczyło skrzyni trójki
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Prawie :grinser
Pokkrywa boczna skrzyni biegów do Wawki, a ta sama pokrywa do Żuka, z biegami w podłodze ale sterowniem na wodizki (nie bezpośrednio) ma inne końcówki na które przychodza wodziki.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

tak jest, a po czym poznać? a po tym że od żuka wodziki stoją do góry, a w warszawie wodziki stoją na dół 8) ....a co do rozpoznania czy tam jest trójka czy czwórka...to brak mi słów....acha Warszawa 224 nigdy fabrycznie nie miała biegów w podłodze! powszechny zabieg udoskanalający, a swoją drogą przejść z biegów w kierownicy do podłogi, to jest godzina roboty dla nie wprawionego, ale odwrotnie szczególnie jak się pogubiło trochę pociągadełek to dłużej o_O
ODPOWIEDZ