Syrena 101 z silnikiem VW z tyłu

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
syrena-101
-#Junior
-#Junior
Posty: 116
Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
Lokalizacja: Będzin

Syrena 101 z silnikiem VW z tyłu

Post autor: syrena-101 »

Przeglądając gazety Motor w numerze 50 z grudnia 1963 znalazłem artykuł opisujący giełdę, jednym z aut była Syrena 101 z silnikiem VW z TYŁU. Z przodu był bagażnik.
Ciekawe co się z nią stało.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Niezły czad.
To już wtedy kapitaliste z komunistką ożenili. :)
Musiała mieć niezły bagażniczek, ciekawe gdzie koło zapasowe umieścili.
Ortodoxy psy wieszaja na każdej przeróbce a w tamtych czasach takie przeróbki robiono.
Ciekawe czy zawieszenie (przynajmniej tylne) miala też od VW.
105
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2007-09-19, 12:38
Lokalizacja: wrocław

Post autor: 105 »

Czy coś jeszcze wiadomo o tym patencie, kiedy,jak co tam wsadzono?
Morze z garbatego.
105 zawsze do przodu bez oglądania się za siebie (i tak nic niewidać -siwo-niebieski dym)
Awatar użytkownika
batagur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1230
Rejestracja: 2005-11-08, 19:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: batagur »

kurcze nie wiem, ale chyba mi się wydaje ze ona ma jakieś proporcje dziwne. Nie jest jakaś dłuższa.

A na tylnim błotniku tj kratka wlotu powitrza czy obite?
Awatar użytkownika
syrena-101
-#Junior
-#Junior
Posty: 116
Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
Lokalizacja: Będzin

Post autor: syrena-101 »

Nic nie piszą o tej przeróbce, a z tyłu na błotnikach to są wloty powietrza. Możliwe była szybsza od 103S.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

o ile widac na kiespkim zdjeciu to ma kola w negatywie czyli niezalezne zawieszenie pewnie takie bylo w garbie ze zwgledu na RWD. ciekawe czy miala jakies wyloty powietrza z tyłu na klapie. a osiagi? garbusy w tych latach raczej nie mialy absurdalnych pojemnosci. wiec napewno lepiej niz s 15 (noi silnik chlodozny powietrzem 4 suw wiec jednak zdecydowanie trwalszy.) ale 103s (w 63 juz były?)
mysle ze wolniejsza nie byla.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
syrena-101
-#Junior
-#Junior
Posty: 116
Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
Lokalizacja: Będzin

Post autor: syrena-101 »

Prawda w 1963 mogły być już raczej 102S,
a oto zdjęcie tyłu tej syreny:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Plewka
Posty: 28
Rejestracja: 2007-09-17, 16:59
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Plewka »

to się wypowiem jako znawca VW Garbusa :) nie sądzę aby to było możliwe, gdyż samochód musiałby mieć zawieszoną także skrzynię od Garbusa która do małych nie należy. W Garbusie bardzo daleko od tyłu auta kończy się tunel a zaczynają widełki na których wisi skrzynia, skrzynia ma mocowanie 3 punktowe: jedno na poduszce głównej oraz dwa na belce przy łączeniu z silnikiem więc widełki to konieczność.

Druga sprawa zawieszenie:
W Garbusie zawieszenie jest z tyłu na drążkach skrętnych, co więcej są one na tyle szerokie że jeśli się zdejmie błotnik to wystają poza obrys, na nich za to pracuje wahacz który potrzebuje niezłego wycięcia w karoserii...

Kolejna sprawa gabarytów silnika:
silnik mimo że nie grzeszy długością to po zamontowaniu wydechu już jest kawałek motorka a z racji że znajduje się normalnie w całości za tylną osią to nie ma mowy o tym żeby się zmieścił na długość w standardowej komorze tak aby nie trzeba było wydłużać komory.

Następna sprawa:
Silnik Garbusa potrzebuje niebywałej szcelności komory, nie może być owiewany z wielu stron gdyż wbrew pozorom nie służy to jego chłodzeniu ale nawet może powodować przegrzewanie. Właśnie z tego powodu komora silnika w Garbusie jest dodatkowo uszczelniana od spodu...

A na koniec:
Nie mówię że to jest niemożliwe, ale jest na pewno w wysokim stopniu nieopłacalne...

Co do parametrów silnika Garbusowego:
w 1963 roku szły silniki o pojemności 1192 ccm i mocy 34KM ale za to bardzo dobrze się wkręcały i moc max osiągały przy 3400obrotów
Awatar użytkownika
syrena-101
-#Junior
-#Junior
Posty: 116
Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
Lokalizacja: Będzin

Post autor: syrena-101 »

Nie jest napisane z VW garbusa, więc może z innego, nawet niekoniecznie współczesnie produkowanego, może nawet z czasów wojny (lub od razu po niej)?
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

silniki VW to raczej specjalnie nie ewoluowały, a i modeli do 1963 r to jakoś mało mieli :grinser
Awatar użytkownika
Plewka
Posty: 28
Rejestracja: 2007-09-17, 16:59
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Plewka »

z czasów wojny??? Stary przecież Volkswagen to marka praktycznie powojenna za czasów wojny to było KDF i poza tym były stosowane te same silniki tylko o niższej pojemnośći ale cały czas były to boksery a poza tym nawet do 1963 roku ten silnik poza pojemnością nie zmieniał się, nie było też innych silników produkowanych przez VW do roku chyba 1974 kiedy zaczęli robić model K70L
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Pomysl z zamontowaniem silnika z tylu w Syrenie wydaje mi sie conajmniej dziwny o_O Nie zapominajmy, ze to 63 rok, wiec Syreny byly jeszcze wtedy nowe, najstarsze stojedynki mialy 3 lata...
To tak jakbym w dzisiejszych czasach kupil sobie trzyletnia Pande i tak pocial. Ktos musial miec pomysl, wykonanie ale przede wszystkim ka$e...
Interesuje mnie przede wszystkim wykonanie bagaznika, ze komus oplacalo sie przekladac silnik na tyl przy jednoczesnym robieniu dodatkowej podlogi z przodu- masa roboty a samochod z silnikiem z tylu ma i tak o wiele gorsza trakcje, wie o tym kazdy, kto chociaz raz probowal jezdzic w zimie Skoda.
Pewnie juz do dzisiaj nie istnieje, zreszta skoro posiadala w tych czasach silnik od VW to wybor nie jest duzy. Wszystkie jednostki byly umieszczane z tylu, chlodzone powietrzem:
----Kubelwagen dywizji LSSAH das Goldene Lenkrad;
----Garbus;
----Karmann;
----Bus ogorek;
To chyba wszystko :fire

Odnosnie ortodoksow to mam na ten temat mieszane uczucia. Niby wiekszosc krzyczy za oryginalnoscia, ale ilu z was tylko z reka na sercu Panowie nie zarznelo wczesniej przynajmniej jednej Syreny "do nauki jazdy" w latach 90 albo chociaz nie uzylo jeszcze sprawnego egzemplarza na czesci do swojej pieknej Syreny :o
Podsumowujac to w sumie ciekawy wynalezek ale raczej malo prawdopodobne, zeby jeszcze istnial.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 2012-12-18, 14:49 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Plewka
Posty: 28
Rejestracja: 2007-09-17, 16:59
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Plewka »

KIEROWCA pisze:[VW Shweinwagen- swiniak :devil3 ];
radzę się douczyć bo nie schweinwagen ( bo taka jest pisownia wyrazu świnia połączonego z samochodem) tylko Schwimmwagen czyli zlepek wyrazów schwimmen=pływać i der Wagen=pojazd czyli pływający samochód a to dlatego że auto było uszczelnione i posiadało śrubę do pływania!!!!!!
KIEROWCA pisze:----Garbus;
----Karmann;
----Bus ogorek;
To chyba wszystko :fire
po pierwsze był jeszcze model typ3 tak więc TL, L i Wariant a po drugie ogórek to wymysł roku 1968 a przed nim szedł Bulas a to jest zasadnicza różnica
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Plewka pisze:
KIEROWCA pisze:[VW Shweinwagen- swiniak :devil3 ];
radzę się douczyć bo nie schweinwagen ( bo taka jest pisownia wyrazu świnia połączonego z samochodem) tylko Schwimmwagen czyli zlepek wyrazów schwimmen=pływać i der Wagen=pojazd czyli pływający samochód a to dlatego że auto było uszczelnione i posiadało śrubę do pływania!!!!!!
KIEROWCA pisze:----Garbus;
----Karmann;
----Bus ogorek;
To chyba wszystko :fire
po pierwsze był jeszcze model typ3 tak więc TL, L i Wariant a po drugie ogórek to wymysł roku 1968 a przed nim szedł Bulas a to jest zasadnicza różnica
W sumie to i tak na to samo wychodzi :devil3 Bo Kubelwagen byl nazywany przez zolnierzy czesto prosiakiem albo po prostu kublem a po drugie Bullik i ogorek to wlasciwie to samo.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Plewka
Posty: 28
Rejestracja: 2007-09-17, 16:59
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Plewka »

no nie wiem czy ogórek i bulik to to samo, ja siedzę w VW od 5 lat ale widocznie Ty się lepiej znasz... zaraz z resztą pokażę Ci zdjęcia i jeśli dla Ciebie to jest to samo to wybacz ale chyba na inne zdjęcia patrzymy

tu masz bulika:
Obrazek

a tutaj ogórka:
Obrazek

poza tym nie wiem dlaczego kuebelwagen miałby być nazywany prosiakiem, co do kuebela się zgodzę
ODPOWIEDZ