Elektroniczny zapłon - jazdy próbne
Postanowiłem pójść w ślady kolegi Gieroy i zmodyfikować u siebie zapłon. Dziś odbyłem kolejne jazdy próbne i jestem z tej przeróbki szczerze zadowolony. Auto przyspiesza znacznie lepiej, silnik stał sie bardziej elastyczny i napewno równiej pracuje i na wolnych i na podwyższonych obrotach. Jak jeszcze okaże sie ze spala choc ciut mniej paliwa niż dotychczas, to bedzie super. Zastosowałem cewki zapłonowe z poloneza o opornosci uzwojenia pierwotnego 0,8 ohma i moduły zapłonowe gl 200 A przerwy na swiecach ustawiłem na 1mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Głupie pytanie: jak rozróżnić moduł do zapłonu stykowego od tego do bezstykowego? Da się to w sklepie nowe kupić?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Ja tam fachowcem nie jestem, ale wszystkie modele polonezowskich modułów typu gl 118, h 161 sa do aut z jesli sie nie myle magnetoindukcyjnym czujnikiem zamiast przerywacza a ten GL 120 zakupiłem na allegro. Czy sa dostepne w sklepie nie wiem, ale pare postów wczasniej, kolega Gieroy wkleił link do strony producenta bardziej zaawansowanych elektronicznie modułów zapłonowych. Pozdrawiam
To świetna wiadomość - znaczy się potwierdzają się moje doznania że motor zyskuje ciągu i kultury po podczepieniu elektroniki.
Dobrze że polska motoryzacja nadal rozwija się
jasio - z jakiego bolida masz alternator? Bo ja ciągle jestem na fabrycznej prądnicy.
Dobrze że polska motoryzacja nadal rozwija się
jasio - z jakiego bolida masz alternator? Bo ja ciągle jestem na fabrycznej prądnicy.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
No właśnie doczytałem chyba na elektrodzie, że były dwa typu to zapłonów z i bez przerywacza mechanicznego i że te pierwsze po wrzuceniu do klasycznego zapłonu długo nie wyrabiały....
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
W polonezach z klasycznym ukladem zaplonowym (z przerywaczem) nie bylo fabrycznie stosowanych modułów Moduly pojawily sie wraz z ukladem bezstykowym w ktorym wystepuje generator impulsow Generowany impuls w ukladzie bezstykowym jest nizszy (chyba kilka mV a może V po czym jest wzmocniony w module do 12V?? ) od impulsu wywolanego zwarciem przerywacza (12V) Starsze moduly stosowane w polonezach (MagnetiMarrelli) wytrzymywaly ponieważ albo mialy odpowiednia charakterystyke – tranzystory wytrzymywaly albo mialy lepsze chlodzenie (wiekszy radiator) Ostatnio wyczytalem z ksiazki „FSO Polonez” Kani i Wisniewskiego ze na rynku dostepne były zestawy do przejscia na uklad modulowy W zestawie tym był zastosowany modul TELPOD GL-118 z cewka 4226 niewiem tylko czy aparat zaplonowy również się wymienialo Tak wiec znajac charakterystyke modulu można by dostosowac wartosc impulsu dochodzacego do modulu
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
jezeli chcesz cos polepszyc w zaplonie to polecam ten modul , taki mam w mojej nysie link : http://nysavan.mojeforum.net/viewtopic.php?t=24
nysa ma to cos w sobie;)
Odnoszę wrażenie, że coponiektórym nie chce się czytać całego wątku ( albo go choć pobieżnie przejrzeć) tylko czytają tytuł i ostatni post
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
tak wyglada montaz GL-200 w nysie ( silnik S-21), ogladalem pierwszy post widac jak w syrenie zamontowany powiem tak odkad go mam niema problemu z przepalaniem sie stykow przerywacza to duza zaleta , druga zaleta ze ma zawsze silna iskre pali na dotyk zauwazylem tez rownomierniejsza prace silnika.
nysa ma to cos w sobie;)