Kupiłem Syrenkę ... i mam problem

(silnik, skrzynia)
taeda

Post autor: taeda »

I jeszcze jadno !!
PALIWO.
Ma być 98 oktanów (tej tak nie oszukują jak 95) i żadnego wynalazku z buteleczki dolanego dla silników "ołowiowych".
Tylko dodajesz olej do paliwa w ilości ::::::::
"trochę mniej niż 0,20 litra oleju Mixol na 5 litrów benzyny """"""
Poniał ?????? Nu wot ...... !
I tę mieszankę do butelki i robić dalsze doswiadczenia na innych swiecach i bez filtra powietrza.
PS. A może w tłumiku jest szmata wsadzona dla kawału ?
Awatar użytkownika
Lajkonik
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 499
Rejestracja: 2005-07-05, 17:42
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: Lajkonik »

Jeżeli chodzi o ilosc paliwa w komorze to po nacisnięciu pływaka nic się nie zmienia. Poprostu jest troszkę paliwa na dnie. Gaźnik nie był podmieniany, jedynie dekielek z igliczką. Na świece czekam, mają mi przyjśc pocztą - co prawda już długo czekam ale może się doczekam - taki jeden Syreniarz z Łodzi mi wysyła i wysłac nie może ( a ja mu wcześniej sprzedałem 42 sztuki nowych M60 .... ehhh ). No niestety paliwko jest 95 ale z mixolkiem w dobrych proporcjach. Dzwine jest to, że wczoraj po odpaleniu kiedy była jeszcze zimna - jechała. Już byłem szczęśliwy kiedy zdechła. Może rozgrzanie coś jej robi. Niech mi ktoś jeszcze powie że to prosta konstrukcja !
1975-FSM Syrena 105
1976-Polski Fiat 126p
1979-Polski Fiat 126p
1983-FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984-Predom Prespol N-250c
1990-ZSD Nysa M-522
1993-Polski Fiat 126p FL
1997-Fiat 126 elx Maluch
1997-Fiat 126 elx Maluch
1998-Fiat 126 Town
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Nic się kolego nie martw. Ja ostatnio dwa dni się z moją męczyłem :/ pomocą okazało się płukanie baku, jakie to ciekawe rzeczy można znaleźć w baku samochodu, poza rdzawym pyłem ze ścianek baku i związaną przez denat z zimy rdzę, np. mały listek :P Ale bak i tak wypadałoby wymienić, bo jest cały w środku pordzewiały i nie ma wała żeby waha nie spłukiwała tego szlamu jak zatankuję więcej :/ hmm a wiesz co... może niezbyt olśniewająca rada, ale może poszukaj w ksiązce glinki odpowiednika objawów Twojej Syry, w tych tabelach i podpowiedzi na nie, zorientuj się co już sprawdziłeś a czego jeszcze nie...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

po co uypowac oryginalne swiece skoro mozna kupic M 18 o forda sierry 1 po cenie 6 zl i syrena znacznie lepiej pali idz do slkepu i kup po co czekac
taeda

Post autor: taeda »

Nie....no ...ja zaraz dostanę zawału~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
1--wstajesz rano
2--robisz siku
3- idziesz do Syreny i otwierasz maskę
4--odkręcasz dekielek gaźnika w którym jest iglica (2 śruby).
5--naciskasz palcem na pływak aż się oprze o dno
6--patrzysz czy po takim zatopieniu pływaka jest on pokryty paliwem na 2 milimetry conajmniej.
7--jeśli nie jest:::: wyjmujesz języczek wraz z jego ośką (uwaga, ośka natychmiast wylatuje na ziemię) i ten języczek wyprostowujesz w palcach trochę.
8--montujesz z powrotem i zamykasz gaźnik.
9- odpalasz i niech pochodzi z minutkę.
10--gasisz, czekasz chwilę, odkręcasz znowu pokrywę, zatapiasz pływak.
Jeśli nadal paliwo go nie pokrywa--powtarzasz czynnści.
UWAGA::::::: Poprzedni własciciel mógł bardzo wygiąć ten języczek bo mu gaźnik kapał. Optycznie==fabrycznie języczek ma być prosty a nie zgięty wypukło. Zginanie (przyginanie) języczka o np. 3 mm w dół powoduje zupełne "wyschnięcie" komory pływakowej.
Poziom paliwa w komorze jest bardzo wrażliwy na to przyginanie --odginanie, i dlatego powtarzamy to wiele razy aż utrafimy w poziom paliwa jak należy.
Skoro była wymieniana pokrywa z zaworkiem iglicowym i nic to nie dało, to nie ma co dyskutować o samym zaworku (czasem ludzie tu dają pod niego dodatkowe podkładki-to błąd i powoduje takie objawy bo on się robi wyższy przez to. Ale skoro na innej pokrywie było to samo--to olewamy ten temat.)))))
PS. Zaworki te za naprawialne ,,,,wybija się iglicę na gorąco, szlifuje, pogłębia sie otworek wiertłem i montuje ponownie. Czasem jest lepiej a czasem nie.......:-))))
PS2--panowie inni dyskutanci---przecież człowiek pisał ,że z butelki też jest źle, a wiec temat brudnego zbiornika odpada.
Gość

Post autor: Gość »

No i śmiga ja rakieta :D

Wyregulowane hamulce, sprzęgło, wymieniony pękniety resor, wyczyszczony układ paliwowy.

.... a wiecie co to było, że Syrenka mówiła "nie" ? - paliwo i mixol sprzed 30 lat :P (międzyinnymi) i ogólnie pozatykany cały układ.
Awatar użytkownika
Lajkonik
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 499
Rejestracja: 2005-07-05, 17:42
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: Lajkonik »

To wyżej pisałem ja :)

W piątek o 20 w Krakowie pod kinem Kijów będzie stała moja gołąbeczka, a to wszystko z okazji premiery Kronik PRL'u ...
1975-FSM Syrena 105
1976-Polski Fiat 126p
1979-Polski Fiat 126p
1983-FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984-Predom Prespol N-250c
1990-ZSD Nysa M-522
1993-Polski Fiat 126p FL
1997-Fiat 126 elx Maluch
1997-Fiat 126 elx Maluch
1998-Fiat 126 Town
ODPOWIEDZ