mieszanka cieknie z korpusa

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
John Lok
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-12-20, 16:23
Lokalizacja: Komorów/ k. Warszawy

mieszanka cieknie z korpusa

Post autor: John Lok »

Witam!

Objaw: Mieszanka cieknie od strony kolektorów wydechowych po ściance korpusa 2 i 3 cylindera. Przy większych obrotach nawet prądnica jest delikatnie zachlapana.

Silnik słabo pracuje na niskich obrotach. Trochę się zamula przy przejściu z niskich na wyższe obroty. Na wysokich wszystko jest OK.

Gaźnik jest sprawdzony (zmniejszyłem poziom paliwa), układ zapłonowy perfekcyjnie ustawiony z dobrą iskrą.

Wszystko to pojawiło się w momencie zmiany pompy paliwa.

Pompa została zregenerowana z nową membraną i zaworkami.

Wg. mojej oceny może jakiś feler jest w pompie. Za duża dawka mieszanki nie zostaje spalona i wycieka z kolektora wydechowego pod uszczelką.

Co myślicie o tym?

John Lok
stawiar
-#Junior
-#Junior
Posty: 124
Rejestracja: 2006-04-29, 15:12
Lokalizacja: SŁUPNO k. PŁOCKA

Post autor: stawiar »

a może zaworek iglicowy w gaźniku nie trzyma i cały czas jest na maxa napełniany. :confused2
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Może zwyczajnie uszczelka puściła, sprawdź czy czuć na ręku jakieś przedmuchy.
Spaliny w 2T zawsze są wilgotne bo nie zawsze dochodzi do detonacji, ale nie powinny się wydostawać przez uszczelnienia. One dopalają się częściowo w wydechu ale itak nie do końca.
stawiar
-#Junior
-#Junior
Posty: 124
Rejestracja: 2006-04-29, 15:12
Lokalizacja: SŁUPNO k. PŁOCKA

Post autor: stawiar »

też tak może być, ostatnio jak odpalaliśmy syrene, to po małej przejażdżce odkęcił się nam wydach zaraz za kolektorem i zalało całą prądnice i prawą strone komory silnika
(patrząc od przodu) a nie było mowy o nie przepalaniu, paliła zaje....e na wszystkich garkach, tak więc zgadzam sie z przedmówcą :helm
Awatar użytkownika
John Lok
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-12-20, 16:23
Lokalizacja: Komorów/ k. Warszawy

Post autor: John Lok »

Hej
arturromarr pisze:Może zwyczajnie uszczelka puściła
...w Syrenie jest wszystko możliwe, ale powiedzcie mi koledzy dlaczego na innej pompie nic nigdy nie leciało z tej oklicy wydechu.

Wymieniłem pompe ponieważ miałem nowszego typu a chciałem założyć szklankową.
Nie zauważyłem żadnych przedmuchów. Zaworek iglicowy jest poprawnie działający.

Dziś zrobie eksperyment i powróce do poprzedniej pompy paliwa.

J.
wkliw
Posty: 19
Rejestracja: 2007-03-30, 12:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

a może twe nowa ( starszego typu) pompka daje ciut większe ciśnienie którego zaworek iglicowy nie wytrzymał ??
macius104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2008-03-08, 15:53
Lokalizacja: TOMICE

Post autor: macius104 »

Być może że Twoja "nowa" pompka ma starą membrane i tamtędy dostaje się paliwo do silnika. Jeżeli wyciek jest z pierwszego cylindra to na 100% tak będzie. Pozdrowienia. :piwo:
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

kolega "maciuś" dobrze mówi---tak może być. !!
I jeszcze jest możliwa inna sytuacja------w szklanej pompie jest zablokowany trzeci zaworek "nadcisnieniowy" (kulkowy==wykręcany na gwincie), i jeśli tak jest to za dużo tłoczy do gaźnika.
tomekb
-#Junior
-#Junior
Posty: 137
Rejestracja: 2008-03-01, 09:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: tomekb »

oczywiście że to zaworek nadmiarowy, jesli wogóle założyli do niego spreżynę
wciąż zaskakuje mnie spontaniczna wszechobecna i bezinteresowna chęć partaczenia wszystkiego
Awatar użytkownika
John Lok
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-12-20, 16:23
Lokalizacja: Komorów/ k. Warszawy

Post autor: John Lok »

Cześć
tomekb pisze:oczywiście że to zaworek nadmiarowy
...oczywiście, że to nie zaworek...

widze, że temat powrócił do łask po 3 miesiącach a ja już dawno sobie poradziłem.

W pierwszym poście wyraźnie napisałem że pompa jest zregenerowana.

Sprawa była o wiele prostrza. Poprostu w kol. wydechowym miałem poluzowane 3 śruby. Jedyne pytanie jest takie dlaczego na starej pompie nie ciekło z pod kolektora. Może dlatego, że miała słabszą wydajność, mniejsze ciśnienie.

Dziękuję za próby pomocy. Jedynie z przyczyną trafił kolega arturromarr - dzięki.

John Lok
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

John Lok pisze:Jedyne pytanie jest takie dlaczego na starej pompie nie ciekło z pod kolektora. Może dlatego, że miała słabszą wydajność, mniejsze ciśnienie.
mialem podobnie - zregenerowalem szklankową - byl przepal (wymiana mebrany i wszystkich zaworków na nowe).po wstawieni fiatowskiej gdzie tylko byla nowa membrana wstawiana (bez naprezania wstepnefo przy skrecaniu korpusu) i spalanie w normie. i obowiązkowo wyciek z kolektora na laczeniu. Mozna tam stawic denko z puszki po piwie - jako uszczelka sprawdza sie znakomicie.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
tomekb
-#Junior
-#Junior
Posty: 137
Rejestracja: 2008-03-01, 09:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: tomekb »

zregenerowana ? to chyba za duże słowo
wciąż zaskakuje mnie spontaniczna wszechobecna i bezinteresowna chęć partaczenia wszystkiego
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

tomekb pisze:zregenerowana ? to chyba za duże słowo
a co - moze obudowe tez mialem wymienic???
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
tomekb
-#Junior
-#Junior
Posty: 137
Rejestracja: 2008-03-01, 09:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: tomekb »

Nie - ale powinni np sprawdzić ciśnienie i wydatek pompy po naprawie, regeneracja to wymiana wszystkiego co się zuzywa
wciąż zaskakuje mnie spontaniczna wszechobecna i bezinteresowna chęć partaczenia wszystkiego
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

tomekb pisze:regeneracja to wymiana wszystkiego co się zuzywa
i wszystko zostalo wymienione! Wydatek pompy sprawdzic? ciekawe co na to teada :helm

a pompa podawala az za dobrze. nadmiarowy pracował az za dobrze? nie chcialo mi sie rozbierac tego i podmieniac na probe. oryginalna fiatowska po wymianie samej membrany chodzi dobrze. a szklanke kiedys zrobie.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ