Klin ozdobny ;/

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karally
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 36
Rejestracja: 2007-02-08, 22:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Klin ozdobny ;/

Post autor: karally »

Czy ma ktoś patent jak załozyć ozdobny klin aluminiowy do przedniej szyby? Ew. foto jakiegoś oryginalnego narzędzia?
Pozdrawiam
KA
Warszawka 203 '64 2.0 v6, Syrenka 105L '80 0.8 1/2 z V6 ;) + 105L '83 + Poldek 1.5 '87
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Mam w domu rysunek takiego do Wartburga - ale chyba idea ta sama. Zrobię skana i wrzucę.
MSiemieniacki
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-31, 14:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MSiemieniacki »

Zdjęcie takiego przyrządu, a raczej jego szkic znajdziesz w np. dużym Glince, było to coś w rodzaju klucza oczkowego; wkładało się końcówkę listwy w oczko i wciskało do szczeliny w uszczelce, nastepnie sprawny ruch dookoła szyby i listwa na miejscu. :D
Dwa takty, trzy cylindry, czterdzieści koni... NIKT SYRENY NIE DOGONI!!!
Awatar użytkownika
PrzemekP
-#Junior
-#Junior
Posty: 125
Rejestracja: 2008-03-24, 10:22
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: PrzemekP »

Zależy jaki klin. Metalowy się nabija. Gumowy - przyrząd:
Obrazek
albo rozwiercona oczkowa 8.
Pozdrawiam
www
Awatar użytkownika
Bryan
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-09-22, 10:16
Lokalizacja: Wrocław - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Bryan »

Witam

przede wszystkim klin wsadza się przed montażem szyby. jak wsadzisz szybę to możesz się pociąć a klin nie wejdzie. do wsadzania służy taki klucz z oczkiem na końcu który rozszerza uszczelkę i umożliwia wsadzenie klinu. Ja natomiast używam do tego zwykłego śrubokręta.

Pozdr Bryan
W moich snach wciąż Warszawa.../
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

przede wszystkim klin wsadza się przed montażem szyby
Równie dobrze można osadzić klin przed zbudowaniem samochodu. Efekt będzie ten sam.

Po pierwsze proste narzędzie z oczkiem z twardego drutu, po drugie jakiś "smar". Jako ów smar najlepiej użyć silikonu (aerozol do kupienia w sklepach motoryzacyjnych).
śrubokrętem lub innym ostrym narzędziem można dość łatwo uszkodzić i klin, i uszczelkę.
Awatar użytkownika
Bryan
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-09-22, 10:16
Lokalizacja: Wrocław - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Bryan »

Wkładałeś wogóle klin w uszczelkę kiedykolwiek??? Wiadomo jak się brutalnie podchodzi do tematu to i szmatka zniszczysz klin i uszczelkę.../
Ps. zajrzyj do książki napraw, nawet tam piszą co by wkładać klin przed zamontowaniem szyby..../
W moich snach wciąż Warszawa.../
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Każde słowo pisane przyjmujesz bezkrytycznie?
Zaglądając do książęk trzeba wyciągać z nich co logiczne i sensowne. Zapisane wymysły człowieka, który, być może, nigdy szyby nie wkładał trzeba pominąć. Gdyby autor wiedział po co jest uszczelka a przede wszystkim rozpierający ją klin i na jakiej zasadzie to działa nie pisałby takich bredni. Ale tak postępując nie miałby naśladowców.
Awatar użytkownika
Bryan
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 77
Rejestracja: 2005-09-22, 10:16
Lokalizacja: Wrocław - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Bryan »

No właśnie, to mnie już chyba naprawdę umacnia w przekonaniu,że nie bawiłeś się tym i nie wiesz o czym piszesz. Tak więc nie wypisuj byle czego co by tylko napisać bo to sensu niema i wprowadza zamęt. Kolega się pyta jak wsadzić klin, to mu napisałem jak się wkłada , a parę szyb już wstawiłem więc chyba wiem co mówię. Natomiast Tobie trzeba wytłumaczyć jak małemu dziecku chyba. Uszczelka osadzona w nadwoziu jest z dwóch stron zblokowana, z jednej przez nadwozie a z drugiej przez szybę, jej rozpychanie w celu wsadzenia klina jest możliwe ale trudne zwłaszcza,ze klin niema 5 cm długości i dlatego wyskakuje. Umieszczenie go w uszczelce przed zamontowaniem szyby pozwala na odginanie rantu uszczelki i wsadzeniu swobodnie klina nawet bez użycia narzędzi a dodatkowo po wsadzeniu uszczelka z szybą jest dodatkowo usztywniona przez co montaż w aucie jest szybki i prosty. Tak więc tyle na ten temat.
Pozdrawiam Bryan
W moich snach wciąż Warszawa.../
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ja montowałem kliny (zarówno wewn i zewn) po osadzeniu szyby. Wewnętrzny wcisnął się palcami, a do zewnętrznego użyłem rozwireconego klucza oczkowego 9 mm. Prze montażem klin i uszczelkę wysmarowałem obficie płynem do mycia naczyń.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

tylko ze to jest warszawa a nie syrena i klin nie jest z gumy bakelitu czy czego tam tylko metalowy... zaufajcie koledze Bryan, bo wydaje mi sie ze wie o czym mowi :-)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

zalezy jak lezy koledzy:) inaczej zaklada sie uszczelki w pf,, inaczej w syrenie i pewnie inaczej w warszawie (tu akurat nie zakladalem) w pf zakladam na sznurek z klinem zamontowanym przed zalozeniem szyby,, w syrenie tez tak mozna ale uszczelka niewdzieczna i latwo ja sznurkiem uszkodzic i przeciac (bo kablem elektrycznym jak w pf sie nie da bo za gruby) ,, uszczelka w syrenie jest niewdzieczna ja zakladalem najpierw sama uszczelke na szybe ,potem zakladealem szybe a na koncu klin zewnetrzny tym przyrzadem oczkowym tak mi pokazal koles od szyb i rzeczywisce dobry sposob
ODPOWIEDZ