Kompletny remont 105l.
Moderator: adameo2
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-05-24, 16:00
- Lokalizacja: Łowicz
Kompletny remont 105l.
Witam.
Pod koniec wakacji zabieram się za remont mojej królowej. Nie jestem ani mechanikiem ani blacharzem i dlatego będę potrzebował porad bardziej doświadczonych kolegów.
Zdobyłem prawie wszystkie nowe blachy(brakuje podłogi i progów).
Moje zasadnicze pytanie: jak to zacząć???
Czyn należy zdjąć całą budę z ramy?
Pod koniec wakacji zabieram się za remont mojej królowej. Nie jestem ani mechanikiem ani blacharzem i dlatego będę potrzebował porad bardziej doświadczonych kolegów.
Zdobyłem prawie wszystkie nowe blachy(brakuje podłogi i progów).
Moje zasadnicze pytanie: jak to zacząć???
Czyn należy zdjąć całą budę z ramy?
powinieneś zdjąć budę z ramy, ale dopiero po wspawaniu nowych progów i załataniu podłogi
i najlepiej znajdz jakiegoś kolegę który zna się na tym bo samemu będzie trudno
i najlepiej znajdz jakiegoś kolegę który zna się na tym bo samemu będzie trudno
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-05-24, 16:00
- Lokalizacja: Łowicz
a podłoga nad ramą?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Witam nie wiem czy ci to pomorze ale u mnie remont wygladal i wyglada nastepujaco.
-Rozebranie samochodu do najmniejszej srobki. (kieruje sie zasada nie ma ze boli) W tym sciagniecie budy z ramy. Na potwierdzenie tego ze warto to zrobic bylo to ze mialem peknieta rame w tylnej czesci i trzeba bylo ja pospawac.
-Przeprowadzenie dokladnego remontu ramy z czyszczeniem malowaniem konserwacja wlacznie.
- Nastepnie zabralem sie za zawieszenie zarowno przednie jak i tylnie skonczylo sie to na tym ze zrobione zawieszenie zostalo zalozone na rame. W tym miejscu wymienilem rowniez wszystkie lozyska w kolach bo poco puzniej sie brudzic jak teraz wszstko jest na wierzchu.
- Kolejny na tapete poszedl uklad hamulcowy. U mnie nie wazne czy sa dobre czy nie wymianie podlegaly wszystkie przewody. A regeneracji pompa. (wkoncu hamulce to bezpieczenstwo)
- w tym kroku zrobilem uklad kerowniczy czyli drazki kierownicze i przekladnie poza przekladnia wszystko zostalo po zrobieniu zalozone na samochod. Przekladnia kierownicza jestr tylko przeykrecona ale lekko zeby do montarzu skorupy latwo ja byla sciagnac
- kolejna rzecz jaka zrobilem to skrzynia biegow tu za wiele roboty nie bylo poniewarz wiedzialem ze skrzynia jest dzialajaca i zaden z biegow nie wyskakuje wiec tylko ja otwarlem wylalem stary olej wyczyscielem zweryfikowalem zebatki poskladalem i zalalem nowym olejem.
- no i wreszcie pora na silnik w moim przypadku stary zostal tylko blok (ale po szlifie) i glowica oczywiscie splanowana (ale tylko niezbedne minimum)
-po zrobieniu skrzyni i silnika wraz ze sprzeglem zostaly zamontowane na samochod.
- na zamkniecie waznego etapu wszystko zostalo nasmarowane.
TUTAJ KONCZA SIE NARAZIE PRACE JAKIE JUZ PRZEPROWADZILEM.
-dalej w kolejnosci chce sie zajac buda (chwilowo spoczywa na innej niezbyt potrzebenj ramie na niej bedzie spawana transportowana do blacharzy i mozliwe ze lakiernika taz
Co do malowania jescze nie wiem czy przeklada bude w stanie po podkladzie czy po malowaniu. Watpliwosci mam tylko dlatego ze przy przekladaniu napewno cos sie obije.
-jak juz buda bedzie na wlasciwej ramie w planie sa swiatla i wszystko co jest powiazane w jakims stopniu z elektryka (tu chce bez kompromisow elektryke wymienic w calosci na nowa)
- jak instalacja zostanie polozona chce sie zajac tapicerka
- na koniec zostawilem sobie galanternie czyli wszystkie chromy i detale ktore beda potrzebowaly najwiecej czasu zeby wsztsrko podopieszczac
POZDRAWIAM mam nadzieje ze dalo Ci to jakis pogklad i nakierunkowalo na prace remontowe.
-Rozebranie samochodu do najmniejszej srobki. (kieruje sie zasada nie ma ze boli) W tym sciagniecie budy z ramy. Na potwierdzenie tego ze warto to zrobic bylo to ze mialem peknieta rame w tylnej czesci i trzeba bylo ja pospawac.
-Przeprowadzenie dokladnego remontu ramy z czyszczeniem malowaniem konserwacja wlacznie.
- Nastepnie zabralem sie za zawieszenie zarowno przednie jak i tylnie skonczylo sie to na tym ze zrobione zawieszenie zostalo zalozone na rame. W tym miejscu wymienilem rowniez wszystkie lozyska w kolach bo poco puzniej sie brudzic jak teraz wszstko jest na wierzchu.
- Kolejny na tapete poszedl uklad hamulcowy. U mnie nie wazne czy sa dobre czy nie wymianie podlegaly wszystkie przewody. A regeneracji pompa. (wkoncu hamulce to bezpieczenstwo)
- w tym kroku zrobilem uklad kerowniczy czyli drazki kierownicze i przekladnie poza przekladnia wszystko zostalo po zrobieniu zalozone na samochod. Przekladnia kierownicza jestr tylko przeykrecona ale lekko zeby do montarzu skorupy latwo ja byla sciagnac
- kolejna rzecz jaka zrobilem to skrzynia biegow tu za wiele roboty nie bylo poniewarz wiedzialem ze skrzynia jest dzialajaca i zaden z biegow nie wyskakuje wiec tylko ja otwarlem wylalem stary olej wyczyscielem zweryfikowalem zebatki poskladalem i zalalem nowym olejem.
- no i wreszcie pora na silnik w moim przypadku stary zostal tylko blok (ale po szlifie) i glowica oczywiscie splanowana (ale tylko niezbedne minimum)
-po zrobieniu skrzyni i silnika wraz ze sprzeglem zostaly zamontowane na samochod.
- na zamkniecie waznego etapu wszystko zostalo nasmarowane.
TUTAJ KONCZA SIE NARAZIE PRACE JAKIE JUZ PRZEPROWADZILEM.
-dalej w kolejnosci chce sie zajac buda (chwilowo spoczywa na innej niezbyt potrzebenj ramie na niej bedzie spawana transportowana do blacharzy i mozliwe ze lakiernika taz
Co do malowania jescze nie wiem czy przeklada bude w stanie po podkladzie czy po malowaniu. Watpliwosci mam tylko dlatego ze przy przekladaniu napewno cos sie obije.
-jak juz buda bedzie na wlasciwej ramie w planie sa swiatla i wszystko co jest powiazane w jakims stopniu z elektryka (tu chce bez kompromisow elektryke wymienic w calosci na nowa)
- jak instalacja zostanie polozona chce sie zajac tapicerka
- na koniec zostawilem sobie galanternie czyli wszystkie chromy i detale ktore beda potrzebowaly najwiecej czasu zeby wsztsrko podopieszczac
POZDRAWIAM mam nadzieje ze dalo Ci to jakis pogklad i nakierunkowalo na prace remontowe.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-05-24, 16:00
- Lokalizacja: Łowicz
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2008-05-24, 16:00
- Lokalizacja: Łowicz
Witam,
poszukuję DOBREGO warsztatu z Warszawy, Wyszkowa lub okolic, który podejmie się remontu mojej syreny 105 L ( blacharka, hamulce, itd.)
Będę wdzięczny za informacje, pozdrawiam,
Olgierd
olgiwern@wp.pl
poszukuję DOBREGO warsztatu z Warszawy, Wyszkowa lub okolic, który podejmie się remontu mojej syreny 105 L ( blacharka, hamulce, itd.)
Będę wdzięczny za informacje, pozdrawiam,
Olgierd
olgiwern@wp.pl
Olgierd