Czy można podłączyć akumulator odwrotnie?

schematy
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

janas03 pisze:To ja mam odwrotny problem. Czytając forum natknąłem się na wzmiankę o tym, że to plus powinien być na masie. Szybko pobiegłem do swojej sarny (bo coś mi nie pasowało) patrzę a tu mam minus na masie :/ . Coś w tym musi być bo wiatraczek rzeczywiście bardzo mizernie dmucha na obydwu prędkościach obrotowych. Czy wystarczy zamiana klem na akumulatorze czy trzeba będzie zrobić to w inny sposób??
Sposób na szybkie sprawdzenie nawiewu :
- wyjmij akumulator, udaj się z nim do środka auta, odłącz przewód zasilający od silniczka nawiewu, podłącz w jego miejsce jakiś kawałek przewodu, drugi jego koniec podłącz do jednego z biegunów akumulatora, drugim przewodem połącz drugi biegun akumulatora z karoserią auta. Sprawdź jak działa dmuchawa. Zmień podłączenie przewodów na akumulatorze. Jeszcze raz sprawdź działanie dmuchawy. Będziesz wiedział w jakiej polaryzacji lepiej działa.

Jeśli działa lepiej z plusem na karoserii, masz prądnicę i nie masz nic elektronicznego, co mogłoby się uszkodzić (elektroniki wymagającej "minusa na masie) - można z powrotem przemagnesować prądnicę na "plus na masie" jak w oryginale. Rozwiązanie uniwersalne - modyfikacja silniczka nawiewu tak jak pisałem parę postów wyżej.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

Jeżeli ktoś chce mieć dalej plus na karoserii a ma radio z minusem na jego obudowie może próbować odizolować bardzo dobrze obudowę od karoserii samochodu :)

Jeżeli chodzi o przerabiania silnika wycieraczek, nic nie rozbierać w silniku tylko przestawić na klinie przekładnie i będzie ok :)
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
ODPOWIEDZ