Sposób na szybkie sprawdzenie nawiewu :janas03 pisze:To ja mam odwrotny problem. Czytając forum natknąłem się na wzmiankę o tym, że to plus powinien być na masie. Szybko pobiegłem do swojej sarny (bo coś mi nie pasowało) patrzę a tu mam minus na masie . Coś w tym musi być bo wiatraczek rzeczywiście bardzo mizernie dmucha na obydwu prędkościach obrotowych. Czy wystarczy zamiana klem na akumulatorze czy trzeba będzie zrobić to w inny sposób??
- wyjmij akumulator, udaj się z nim do środka auta, odłącz przewód zasilający od silniczka nawiewu, podłącz w jego miejsce jakiś kawałek przewodu, drugi jego koniec podłącz do jednego z biegunów akumulatora, drugim przewodem połącz drugi biegun akumulatora z karoserią auta. Sprawdź jak działa dmuchawa. Zmień podłączenie przewodów na akumulatorze. Jeszcze raz sprawdź działanie dmuchawy. Będziesz wiedział w jakiej polaryzacji lepiej działa.
Jeśli działa lepiej z plusem na karoserii, masz prądnicę i nie masz nic elektronicznego, co mogłoby się uszkodzić (elektroniki wymagającej "minusa na masie) - można z powrotem przemagnesować prądnicę na "plus na masie" jak w oryginale. Rozwiązanie uniwersalne - modyfikacja silniczka nawiewu tak jak pisałem parę postów wyżej.