Co to za przeguby?
Co to za przeguby?
Słuchajcie - odkryłem, że w mojej syrenie są takie oto przeguby http://syrena.nekla.pl/forum/download.php?id=7044 - czy ktoś się z czymś takim spotkał? Podobno pochodzą od jakiejś maszyny rolniczej, ale kto to wie?? Dodam, że idealnie mieszczą się w oryginalne osłony gumowe przegubów, a samochód sprawuje się wyśmienicie na nich... może to jakiś pomysł na to jakie przeguby założyć u siebie?
tak jak piszesz od maszyny , maszyn rolniczych takie przegóby łaczyły naped rozrzutnika z ciagnikiem kopaczki do ziemniakow tez miały zastosowane takie przegóby [ z tego co pamietam te rolnicze przegóby były wytrzymalsze od orginalnych syrenowskich [ciezsze warunki pracy] wiec siłą rzeczy musialy byc solidne .Poszukaj lub wypytaj sie w twojej okolicy gdzie były P.OM-Y [ PAŃSTWOWE ośrodki maszynowe] z lat komuny i popytaj o mechaników którzy tam pracowali [ duzo sie od nich dowiesz w temacie ]
kombi
ogólnie mówią na to przekaźnik, można to kupić w składnicach maszyn tam gdzie mają części do maszyn rolniczych
[ Dodano: 2008-11-12, 22:26 ]
troche słabo to widać ale ogólnie tak to mniej więcej wygląda
[ Dodano: 2008-11-12, 22:26 ]
troche słabo to widać ale ogólnie tak to mniej więcej wygląda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Przeguby powinny wytrzymać na zawsze ale układ kierowniczy i skrzynia powinny polecieć bardzo szybko.Karol pisze:powinny długo wytrzymać?
Tu się coś nie zgadza Czy testowałeś skręcanie na asfalcie? Przyjemnie może być tylko przy jeździe na wprost po błocie lub śniegu.Karol pisze:jeździ się na nich bardzo przyjmnie
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
Gieroy, i tu sie myslisz przejechalem ta syrena 150 kilosow zeby ja dostarczyc do wolomina- i o dziwo na tych krzyzakach jezdzi sie super!! nie tak jak pisali ze rzuca przy skrecaniu- normalna plynna jazda, tylko promien skretu ma duzo gorszy, dziadek zrobil ta syrena kupe kilometrow i tylko raz wymienial skrzynie..takze to po czesci mit z tymi przegubami
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Teoria i praktyka krzyżaka jest taka że nie przenosi on równo napędu i jest to zależne od kąta skretu - tzn. czym wiekszy kąt tym nierówniej chodzi. Równobieżny (z angielska czy francuska homokinetyczny) naped można uzyskac odpowiednio montując na ośce dwa krzyżaki. Ale to też bedzie działac tylko wtedy jak spełnione bedą pewne dodatkowe warunki i w samochodzie z przednim napedem te warunki nigdy nie bedą spełnione. Działa to tylko dobrze w wałach lecących od silnika do tylnego mostu np. w cieżarówkach.sereniarz(atom1) pisze:takze to po czesci mit z tymi przegubami
Jedyne wytłumaczenie tego że w tej syrenie jest plynnie jest takie że koła skrecane są bardzo mało. Wtedy przy małych kątach to szarpanie jest małe ok. 2-3% i pewnie praktycznie nie wyczuwa sie go - ale ono jest! Sam napisałeś że promien skretu ma dużo gorszy, fabryczna syrena prawie nie skreca a tu ma jeszcze gorszy! I tu nie ma lepszych albo gorszych krzyżaków - wszystkie działają tak samo.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no niech tak bedzie jak mowisz- w kazdym razie nie czuc jak sie skreca daje gazu przy ruszaniu troche gorzej..ale jak to syrena telepie
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Nie ma na to rady - takie już jest życie z krzyżakami
Dlatego ludzie wymyślili przeguby homokinetyczne (zawiasowe, kulowe i jeszcze jakies). Są one sporo droższe od krzyżaków ale nikt nie próbuje tu oszczedzac - wszyscy je stosują.
Dlatego ludzie wymyślili przeguby homokinetyczne (zawiasowe, kulowe i jeszcze jakies). Są one sporo droższe od krzyżaków ale nikt nie próbuje tu oszczedzac - wszyscy je stosują.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Panowie czy to sens zmieniać ? Jęsli się jeździ rozsądnie z głową to przeguby worginalne w Syrence wytrzymają wiecznie jeśli się skręca na maxa i daje gaz do oporu to normalne ze długo nie wytrzymają. Jeśli chodzi o krzyżaki może są wytrzymalsze ale jeśli chodzi o skręt to o wiele gorsze, przy mocniejszym skręcie będą telepotać i też może strzelić. Ja zostaje przy orginale.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
No widzisz, a wartburg ma właśnie podwójnego Kardana przy kole. Nic nie rzuca i są nie do zarżnięcia.Gieroy pisze:Dlatego ludzie wymyślili przeguby homokinetyczne (zawiasowe, kulowe i jeszcze jakies). Są one sporo droższe od krzyżaków ale nikt nie próbuje tu oszczedzac - wszyscy je stosują.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
I promień skrętu rewelacyjnySikor pisze:No widzisz, a wartburg ma właśnie podwójnego Kardana przy kole. Nic nie rzuca i są nie do zarżnięcia.Gieroy pisze:Dlatego ludzie wymyślili przeguby homokinetyczne (zawiasowe, kulowe i jeszcze jakies). Są one sporo droższe od krzyżaków ale nikt nie próbuje tu oszczedzac - wszyscy je stosują.
Nie wiem jak to działa w wartburgu ale przyznasz sam że to chyba jedyny pojazd na świecie z takim rozwiązaniem. Nikt inny tego nie używa. Zresztą chyba sam wartburg to zmienił na homokinetyk pod koniec produkcji (nie jestem pewien) wiec coś musiało byc nie najlepiej.Sikor pisze:a wartburg ma właśnie podwójnego Kardana
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka