warszawa vs pobeda
warszawa vs pobeda
Czy mozcie mi powiedziec czym sie rozni warszawa od pobiedy ? wygladaja podobnie tylko napisy inne.Wszyscy chcieliby miec warszawe garbuski a czemu nie pabiedy przeciez sa tansze. co o tym sadzicie ????
- syrena-101
- -#Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
- Lokalizacja: Będzin
Witam.
Taki krótki rys historyczny:
Całkowite opanowanie licencji nastąpiło w roku 1956, a z 12000 samochodów zaplanowanych na rok 1955, udało się wyprodukować zaledwie 4000. Sukcesywnie zaczęto również przekonstruowywanie niektórych elementów, w skutek czego Warszawa "straciła na wadze" ok. 200 kg. Dalsza modernizacja całej konstrukcji spowodowała spadek jednostkowego nakładu pracy z 240 do 219 godzin na jeden samochód, co umożliwiło osiągniecie w latach 60-tych wydajności rzędu 18000 sztuk rocznie.
W roku 1960 pojawiła się pierwsza całkowicie polska Warszawa 201. Pomimo ze zewnętrznie nie odróżniała się zbytnio od radzieckiego pierwowzoru, to zawierała ponad 200 modyfikacji rożnych podzespołów.
W kolejnym modelu, oznaczonym 202 z 1962 roku, zastąpiono przestarzały dolnozaworowy silnik nową, górnozaworową jednostką o większej mocy, gwarantującą lepsze osiągi.
Do chwili zakończenia produkcji w 1973 roku (wraz z sedanem) wprowadzono przeszło 4000 zmian.
[ Dodano: 2010-10-24, 20:11 ]
Rodzynkiem jest Pobieda z silnikiem 6-cio cylindrowym. Tych wyprodukowano tylko kilkaset sztuk.
Taki krótki rys historyczny:
Całkowite opanowanie licencji nastąpiło w roku 1956, a z 12000 samochodów zaplanowanych na rok 1955, udało się wyprodukować zaledwie 4000. Sukcesywnie zaczęto również przekonstruowywanie niektórych elementów, w skutek czego Warszawa "straciła na wadze" ok. 200 kg. Dalsza modernizacja całej konstrukcji spowodowała spadek jednostkowego nakładu pracy z 240 do 219 godzin na jeden samochód, co umożliwiło osiągniecie w latach 60-tych wydajności rzędu 18000 sztuk rocznie.
W roku 1960 pojawiła się pierwsza całkowicie polska Warszawa 201. Pomimo ze zewnętrznie nie odróżniała się zbytnio od radzieckiego pierwowzoru, to zawierała ponad 200 modyfikacji rożnych podzespołów.
W kolejnym modelu, oznaczonym 202 z 1962 roku, zastąpiono przestarzały dolnozaworowy silnik nową, górnozaworową jednostką o większej mocy, gwarantującą lepsze osiągi.
Do chwili zakończenia produkcji w 1973 roku (wraz z sedanem) wprowadzono przeszło 4000 zmian.
[ Dodano: 2010-10-24, 20:11 ]
syrena-101 pisze:Wszystko rozchodzi się o unikalność.
Warszaw pierwszej serii (51-56) wyprodukowano razem we wszystkich latach tyle, co ruscy Pobiedy w rok (a może oni nawet więcej). Tak więc Pobied jest od groma, a Warszawy są unikatem.
Rodzynkiem jest Pobieda z silnikiem 6-cio cylindrowym. Tych wyprodukowano tylko kilkaset sztuk.
rafi fsm to ty poczytaj trochę:
Pobieda: http://pl.wikipedia.org/wiki/GAZ-M20_Pobieda - 235 997 egzemplarzy w ciągu 12,5 roku produkcji
a 235 999 wg najbardzie miarodajnego źródła tworzonego przez społeczność właścicieli Pobied http://gaz20.spb.ru/history_1955-1958.htm
Warszawa: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa - Łącznie wyprodukowano 254 471 Warszaw w wersji osobowej.
PODSUMOWUJĄC WSZYSTKICH MODELI POBIED WYPRODUKOWANO MNIEJ NIŻ WSZYSTKICH MODELI WARSZAW... wynika to z prostego faktu... warszawę produkowano 22 lata, Pobiedę niespełna 13...
i co tłumoku "rafi fsm"?
ps.
Jezeli Interenet nie jest miarodajny to co w takim razie jest bardziej miarodajne???
Pobieda: http://pl.wikipedia.org/wiki/GAZ-M20_Pobieda - 235 997 egzemplarzy w ciągu 12,5 roku produkcji
a 235 999 wg najbardzie miarodajnego źródła tworzonego przez społeczność właścicieli Pobied http://gaz20.spb.ru/history_1955-1958.htm
Warszawa: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa - Łącznie wyprodukowano 254 471 Warszaw w wersji osobowej.
PODSUMOWUJĄC WSZYSTKICH MODELI POBIED WYPRODUKOWANO MNIEJ NIŻ WSZYSTKICH MODELI WARSZAW... wynika to z prostego faktu... warszawę produkowano 22 lata, Pobiedę niespełna 13...
i co tłumoku "rafi fsm"?
ps.
Jezeli Interenet nie jest miarodajny to co w takim razie jest bardziej miarodajne???
miałem nie pisac ale q-wica wzieła górę
jest nas tu wielu i jakos sobie nie ubliżamy ,oczywiscie co niektórzy chandryczą się między sobą ,ale nie tak jak kol, JACOSLAV jest z nami mniej niz ferje wakacyjne lAtemw szkole a już wali z grubej RURY oj wstyd mi kolego za CIEBIE
a tak na zakończenie kol JACOSLAVIE przytemperuj swoje zapedy co do wyzwisk
A DO MODERATORA PROŚBA MOŻE TAK ZIELONY LISTEK NA DOBRY POCZĄTEK
POZDRAWIAM
jest nas tu wielu i jakos sobie nie ubliżamy ,oczywiscie co niektórzy chandryczą się między sobą ,ale nie tak jak kol, JACOSLAV jest z nami mniej niz ferje wakacyjne lAtemw szkole a już wali z grubej RURY oj wstyd mi kolego za CIEBIE
a tak na zakończenie kol JACOSLAVIE przytemperuj swoje zapedy co do wyzwisk
A DO MODERATORA PROŚBA MOŻE TAK ZIELONY LISTEK NA DOBRY POCZĄTEK
POZDRAWIAM
kombi
Oryginalna Warszawa M20 z lat 1951-1956 jest na pewno unikatem. Łącznie wyprodukowano ich 15008 sztuk. W późniejszych latach produkcja kolejnych modeli ( model 57-200, 201, 202, 203/223 i 204/224) wahała się w granicach 14-16tyś sztuk rocznie. Autorowi postu pewnie chodziło o ten pierwszy model. Warszawy z pierwszych lat produkcji były składane z podzespołów radzieckich, nawet silniki do roku 1953 roku bazowały na częściach radzieckich.
Także w bardzo prosty sposób można przerobić Pobiede na Warszawe, tak jak wspomniał kolega bardzo wiele jeździ w Polsce Pobied przerobionych na Warszawy. Wystarczy zmienić kilka detali. Większość to zmiana nazwy z GAZ Pobieda na FSO Warszawa> Bumerang, napisy boczne na przedniej masce, klakson przy kierownicy, dekle i oczywiście Atrapa chłodnicy ośmioschodkowa. Jedynym wyznacznikiem może być oryginalny dowód rejestracyjny, w którym będzie napisane, że jest to FSO Warszawa M20 a nie GAZ M20 Zwycięstwo
Także w bardzo prosty sposób można przerobić Pobiede na Warszawe, tak jak wspomniał kolega bardzo wiele jeździ w Polsce Pobied przerobionych na Warszawy. Wystarczy zmienić kilka detali. Większość to zmiana nazwy z GAZ Pobieda na FSO Warszawa> Bumerang, napisy boczne na przedniej masce, klakson przy kierownicy, dekle i oczywiście Atrapa chłodnicy ośmioschodkowa. Jedynym wyznacznikiem może być oryginalny dowód rejestracyjny, w którym będzie napisane, że jest to FSO Warszawa M20 a nie GAZ M20 Zwycięstwo