POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie ma ładowania
Autor Wiadomość
arturos 
Król szos :)


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-22, 22:59   Nie ma ładowania

Ostatnio zaczęła świecić mi się lampka że nie ma ładowania. Ignorowałem to ( wiem mój błąd), jednak teraz syrena nie chce odpalić. Akumulator naładowany, kable z prądnicy nie pourywane a lampka nadal się świeci. Słyszałem że mogą to być szczotki w prądnicy. Szukałem na forum o nich ale niestety nie znalazłem ( naprawdę ! ). Jakie są zamienniki lub jakie i jak szczotki można przerobić. Książkę Glinki niestety zostawiłem w innym mieście i przez tydzień na pewno nie będę mógł do niej zajrzeć. A wiadomo zależy mi na czasie.

Jestem w kropce i liczę na pomoc.

P.S. Mam też problem z zamkami ale do tego stworzę nowy temat

-------------------------------------------
Źle napisałem, syrena odpala ale nie ma nadal ładowania. Tzn świeci się lampka :)
Ostatnio zmieniony przez arturos 2009-01-22, 23:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sir 
Arturro vel Zapłon



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 836
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-01-22, 23:49   

Jeśli chodzi o brak ładowania to nie ma on żadnego wpływu na to czy uruchomisz silnik - także szukaj przyczyny w czymś innym (dla pewności sprawdź czy masz zasilanie na cewkach).

Lajkonik napisał/a:
Szczotki prądnicy - Ursus C-330
temat : http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=230
post : http://syrena.nekla.pl/fo...p?p=17439#17439

Ale zanim zaczniesz się bawić szczotkami prądnicy sprawdź regulator - bardzo prawdopodobne, że to właśnie on jest przyczyną Twojego problemu - np. zanieczyszczone styki. Styk przekaźnika wzbudzenia - to właśnie bym obstawiał i sprawdził w pierwszej kolejności :ok3
_________________
km nawinięte na licznik | 2021: 7750km (stan na 10.09.2021) | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
 
arturromarr 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 1633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-23, 09:17   

Jak akumulator naładowany i kręci to musi zapalić nawet z uszkodzonym ładowaniem.
Chyba, żeby zwarcie gdzieś było ale to by bezpieczniki wyleciały, dlatego najpierw je sprawdź.
Możesz też na krótko podłączyć cewki (ten wspólny biegun do minusa akumulatora, pomijając całą instalację i próbować odpalić. Jeśli dalej nic to coś musi być z układem zapłonowym a o tym to już było na forum.
Jak już będzie zapalać to dopiero weź się za ładowanie bo albo to przypadek, albo spalił się od niego bezpiecznik lub fragment instalacji.
 
sir 
Arturro vel Zapłon



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 836
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-01-23, 09:27   

Kolega się już poprawił (edit), że jednak silnik odpala...
arturos tak jak napisałem wcześniej - sprawdź regulator.
_________________
km nawinięte na licznik | 2021: 7750km (stan na 10.09.2021) | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
 
anabol 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3144
Skąd: Białobrzegi n Pilicą
Wysłany: 2009-01-23, 13:36   

ewentualnie sprawdz czy masa jest dobrze podłączona... przy prądnicy...
_________________
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-23, 19:55   

Nie mieszajcie mu w głowie-----najprawdopodobniej są to po prostu szczotki, zwłaszcza ta dolna. Obie wymieniamy, ale najpierw oczyścić trzeba komutator papierem sciernym i przemyć czystą benzyną.
Wymiarty szczotki oryginalnej::::::wysokość 25 mm,,,,,,szerokość 22,5 mm,,,,,,grubość szczotki= 6,3 mm,,,,,,,,,,,drucik z uchem(z oczkiem) ma 5 cm długości.
Warto całą pądnicę rozebrać i oczyścić pędzelkiem a potem przemyć papierem toaletowym maczanym w benzynie ekstrakcyjnej.
Inne powody świecenia lampki--owszem bywają, ale kurde-----jeśli sie nie wymieni szczotek to te inne należy na razie zostawić !!!!!!! Nie rozbieraj pojazdu bez sensu !!!! Nie psuj !!!!! Nie grzeb się w duperelach !!!! Zmień szczotki !!!!!
 
sir 
Arturro vel Zapłon



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 836
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-01-23, 20:10   

Wcale nie wykluczam, że to szczotki - być może. Jednak sam miałem kiedyś podobne objawy i winnym zajściu okazał się być zaśniedziały styk regulatora, ale fakt - łatwiej wyciągnąć, rozebrać prądnicę na części, dłubać przy szczotkach - niż zajrzeć wcześniej do łatwo dostępnego regulatora odkręcając 2 małe śrubeczki choćby nawet po to aby wykluczyć jego usterkę... Bez oględzin ciężko stwierdzić co jest przyczyną, ale chyba łatwiej jednak zacząć od czegoś, co można szybko sprawdzić. Ot to tylko moje zdanie, mogę się mylić.
_________________
km nawinięte na licznik | 2021: 7750km (stan na 10.09.2021) | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
 
arturos 
Król szos :)


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-23, 21:43   

Szczotki dzisiaj zakupiłem, pani w sklepie poinformowała mnie że na bank będą pasować od malucha bo jakiś jej szwagier/teściu ( prawie jak w klanie) tego do syreny używał. Patrzę na wymiary oryginalne i jestem załamany... Co prawda 2.50 pln to nie jest wielka strata ale sam fakt że znalazła frajera...

Postawię jednak na ten regulator.

Tak troszkę z innej beczki, ile kosztuje nowa chłodnica do syreny? Są jakieś zamienniki ? Bo moja jest w kiepskim stanie i aż się boję odkamieniać.
_________________
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
 
 
sir 
Arturro vel Zapłon



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 836
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-01-23, 21:56   

Jest jeszcze taka trochę kontrowersyjna metoda (i nie do końca poprawna), ale może trochę rozjaśnić obraz... Poluzuj prądnicę, zdemontuj pasek klinowy, od regulatora odkręć przewody ze skrajnych styków (zaciski 18 i 16) - ale interesują Cię tylko te, które idą do prądnicy. Złącz je razem, następnie dotknij nimi środkowego zacisku regulatora. W takim układzie prądnica będzie działała jak silnik - jeśli się zacznie kręcić - to odpuść sobie szczotki (przynajmniej póki co) i szukaj przyczyny braku ładowania gdzie indziej. Jeśli nie zacznie... no to cóż, może się któraś szczotka zawiesiła (zablokowała), albo są obie do wymiany... Niestety podłączanie prądnicy na pracę silnikową nie jest korzystne bo przez twornik płynie dość duży prąd i występuje iskrzenie, które może dość szybko niszczyć komutator - ale z drugiej strony to tylko na chwilę, dla testu - podobnie wykonuje się procedurę (a raczej jeden ze sposobów) przemagnesowania prądnicy (żeby mieć "- na masie" - pisałem już o tym w innym wątku). Także nic nie powinno się jej stać...
_________________
km nawinięte na licznik | 2021: 7750km (stan na 10.09.2021) | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
 
Mariusz 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 2197
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2009-01-24, 09:09   

szczotki są z Żuka
1,50szt :ok3
_________________
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-24, 11:06   

Bezwzględnie ---i zdecydowanie---------ZACZYNAMY OD SZCZOTEK.
Nie należy wogóle otwierać regulatora gdy się jest początkującym użytkownikiem Syreny, bo grzebanie sie w stykach prowadzi do ich rozregulowania.
Owszem-------bywa że styki, lub zwykle tylko jeden z nich, są zanieczyszczone w regulatorze i należy je przeczyścić benzyną oraz BARDZO DROBNYM papierem sciernym, ale jak sie nie ma wprawy to lepiej to zostawić.
Opisana próba "prądnica jako silnik" jest dobra, ale darujmy sobie ją z wielu powodów.
Po prostu należy zdjąć prądnicę i wymienić szczotki.
ABSOLUTNIE NIE ZACZYNAJ OD REGULATORA BO DOPIERO SOBIE NAROBISZ KŁOPOTÓW.
Co do chłodnicy, to ABSOLUTNIE NIE WYKONUJ ODKAMIENIANIA bo będzie po chłodnicy .!!
TO jest zbędne, Syrena nawet z grubym osadem kamienia wychładza sie dobrze !!!!!

PS. Wyjmowanie pradnicy bywa trudne, bo jest tam dolna tylnia sruba ,która lubi być zardzewiała (mocująca). Oraz-----z tyłu jest śrubka mocujaca jeden z przewodów elektrycznych NA SRUBOKRĘT , która zwykle nie daje się odkrecić. Warto więc używać WD40 albo innej nafty, a nawet próbowac grzania ogniem (nie spal wozu...) żeby jakoś to odkręcić. Uważać też przy odkrecaniu tych małych nakrętek mocujących przewody elektryczne do korpusu prądnicy--klucz 8 chyba----i tutaj koniecznie trzeba przytrzymać te wyjścia drugim kluczem--bo jak nie, to można UKRĘCIĆ to co jest w środku prądnicy i dochodzi do tych wyjść. Potrzebne są dwa klucze płaskie nr 8 jak widać===to jest postępowanie podobne jak przy ""nakretka-przeciwnakrętka"".
 
arturos 
Król szos :)


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-24, 12:23   

A szczotki od malucha na bank nie będą pasować? Prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia gdzie mogę w sobotę we wrocławiu dostać szczotki od żuka.
_________________
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-24, 19:40   

Jeśli nie mają te szczotki takiej szerokości oraz grubości jak podałem---to nie będą pasować!!! (słabo już pamiętam ale od 126p są chyba za małe szczotki poprostu).
Syrena ma typ szczotek ::: Warszawa,żyk, Nysa, Wołga, Gaz (chyba też) --czyli takie szczotki klasyczne, duże, do pradnic (mowa o prądnicy prądu stałego a nie o alternatorze , który też posiada szczotki ale inne).
Ja nie wiem, ale idź do sklepu z suwmiarką i poproś o największe szczotki jakie są do starych prądnic (przykładowo od Moskwicza, Wołgi , itp) albo może od traktora jakiegoś (Ursus) o ile ten traktor miał PRĄDNICE A NIE ALTERNATOR.
I jak dostaniesz większe niż potrzeba to w domu na papierze ściernym docierasz sobie na wymiar---one są bardzo miękkie, idzie pod papierem jak kurz, tylko pył czarny leci !!!!!
Jeśli ci zależy na pospiechu,( bo może to znalezienie szczotek potrwa) to może masz inną prądnicę do Syreny---a w niej JEDNA ZE SZCZOTEK zawsze jest o połowę lepsza od drugiej---i wtedy z 4 sztuk (dwie prądnice) wybierasz dwie najlepsze szczotki. Tu przy zakładaniu uważaj żeby dobrze przylegały do komutatora (widać to--latarka w łapę i świecić patrząc jak przylega). Jeśłi żle przylegają to docieramy papierem sciernym położonym na komutator.
 
suchy 
Student



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1550
Skąd: Kielce

Wysłany: 2016-04-26, 19:13   

Moja prądnica robi 1V, szcotki nowe. Jeżeli jest przebicie z segmentów komutatora na masę prądnicy to opłaca się ją rozbierać i czyścić? Czy uznać, że jest popsuta i szukać nowej?
_________________
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2016-04-26, 23:02   

To ja już bym sobie alternator założył :-)
Wiem, dużo nie wniosłem do tematu :-]
_________________
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s...log105.zip?dl=0

Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s...a_v1.0.PDF?dl=0
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY