Syrena Sport replika
prywatnie to się z Tobą zgadzam, nie umieją (mam jednego w domu)
nie zmienia to faktu, że ludzie te samochody kupowali, zachwycali się, jeździli, nadal kupują, nadal się zachwycają, nadal jeżdżą; i zawieszenie sprzed 50 lat im w tym wcale nie przeszkadza
a malkontenci nadal sobie narzekają pierdząc w stołek...
nie zmienia to faktu, że ludzie te samochody kupowali, zachwycali się, jeździli, nadal kupują, nadal się zachwycają, nadal jeżdżą; i zawieszenie sprzed 50 lat im w tym wcale nie przeszkadza
a malkontenci nadal sobie narzekają pierdząc w stołek...
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
dokladnie. A co do amerykanskich samochodów... moze i nie skrecają ale na tym swiat sie nie konczy jak widze europejskie i japonskie auta z ostanich 15 lat to wole nie skrecac.JjF pisze:a malkontenci nadal sobie narzekają pierdząc w stołek...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
W numerze 8 Motoru z 1962 roku opisywana była "kopia Syreny Sport", samochód ten jest w internecie:
http://www.classic-kitcars.com/classic- ... ils.php?15
http://www.1950sspecials.com/falcon1.htm
http://www.classic-kitcars.com/classic- ... ils.php?15
http://www.1950sspecials.com/falcon1.htm
--o00o----'(_)'----o00o--
w końcu to auto zostało okrzyknięte przez zagraniczną prasę najpiękniejszym autem bloku wschodniego
nic więc dziwnego, że parę firm z zachodu rzuciło się na naśladownictwo (SS chyba niebyła chroniona wtedy żadnymi prawami autorskimi); podobnie jak po wygaśnięciu praw patentowych Beskida, w przeciągu niespełna pół roku Renault wypuściło Twingo
nic więc dziwnego, że parę firm z zachodu rzuciło się na naśladownictwo (SS chyba niebyła chroniona wtedy żadnymi prawami autorskimi); podobnie jak po wygaśnięciu praw patentowych Beskida, w przeciągu niespełna pół roku Renault wypuściło Twingo
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
marcys, jak to widzisz?? znaczy ze sa zle?? gorsze od amerykanskich ? nie wiem czy zatrzymaliscie sie na epoce komuny czy na syrenie...ale syrena to grat i trzeba sobie to uzmyslowic:-) ze jak taki ma byc projekt..to lepiej se odpuscic albo zrobic sam laminat do wlasnej zabudowy
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
a co moze lepsze? twarde jak taborety jajcognioty i urodzie zelazka lub zadnej urodzie (golf - zgroza) i taczkowatym napedzie dla dziewczynek. tyle w temacie z mojej strony.sereniarz(atom1) pisze:marcys, jak to widzisz?? znaczy ze sa zle?? gorsze od amerykanskich
jak Syrena sport ma byc syrena tylko z nazwy plyta podlogową od robala z silnikiem z tylu to co to jest za syrena>? tylko z nazwy? przy odrobinie checi i drobnych modyfikacji a zwlaszcza obnizenie srodka ciezkosci (laminat!) nawet na ramie od sarny bedzie toto jezdzilo fajnie. Sam fakt bezproblemowej rejestracji jest nie do przecenienia.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Może nie nie znam i nie doceniam układów w naszych urzędach i u rzeczoznawców, ale trochę nie chce mi się wierzyć, że można zarejestrować replikę sport jako zwykłą Syrenkę np. 105 tylko dlatego, że będzie miała od niej jedynie ramę. Byłby to wygodny sposób na robienie wszelkich replik, a ceny ram od Syren czy wartburgów szły by mocno w górę.
Zakładam że rejestracja jako Syrena będzie możliwa. Speedstera składam na ramie od VW garbusa i problemów nie ma. Rzeczoznawca samochód mierzy, fotografuje i wystawia opinię w której wymienia dokonane zmiany (nadwozie otwarte, liczba miejsc 2 itd) z tą opinią zawozimy samochód na przegląd techniczny i z przeglądem udajemy się do wydziału rejestracji pojazdów gdzie wklepują zmiany do dowodu i dalej jeździ się np. VW 1300. W Niemczech jest jeszcze łatwiej, na każdej stacji kontroli jest uprawniony diagnosta który samochód bada i wydaje dokument stwierdzający że pojazd ten jest to „Replika Porsche 356 Speedster” i z tym papierkiem rejestruje się pojazd.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Szacunmarcys pisze:a co moze lepsze? twarde jak taborety jajcognioty i urodzie zelazka lub zadnej urodzie (golf - zgroza) i taczkowatym napedzie dla dziewczynek. tyle w temacie z mojej strony.sereniarz(atom1) pisze:marcys, jak to widzisz?? znaczy ze sa zle?? gorsze od amerykanskich
Tenogr, ja w temacie Twojej SS powiedziałem wszystko.
Natomiast zainteresowało mnie to co piszesz i przede wszystkim robisz na bazie Garbusa. Nie wiem, czy braci Syrenowej to coś powie, pewnie nic po tym co czytam tu, ale.
Skracane podłogi do spidstera skąd pozyskujesz? Bo piszesz, że są odremontowane. Za trochę ponad tysiąc Euro można kupić oryginalną, nową z Meksyku. Skrócić i wsadzić wszystkie klamoty, można za mniej niż 2 tysiące Eurasów. Nie chodzi mi o to, że zarabiasz na tym, za darmo to słonko świeci, tylko, że piszesz o mega niskich kosztach, nawet, jeżeli ktoś zbuduje samemu SS, no nie widzę tych kosztów cały czas... Pomijając to, że do syreny nie ma abcgarbus czy thesamby...
Dalej, nie lubię takich pytań, ale to da jakiś pogląd. Ile kosztowało by u Ciebie wykonanie takiego wozu:
http://www.corsay.com/zd/zl16.html
na silniku 1.6 z podwójnym dolotem i na podwójnych gaźnikach, np 36stkach? Zawieszenie do jazdy, czyli auto stricte do jeżdżenia, nie do stania i ładnie wyglądania, choć to też:) wydaje mi się, że wiesz o co mi chodzi. W tych przypadkach nie ma za bardzo złych i tanich części, raczej na lepszych podzespołach warto składać. Ciekawe co by wyszło, a na pewno jakiś pogląd cenowy, który mimo wszystko nadal do SS na Syrenie 105 ma się nijak.
Naturalnie nie jestem zainteresowany, bo radośniej samemu składać:)
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
W takim razie jak zwykle, czyli u nas jest sytuacja chora (trzeba naciągać prawo, że replika to inne auto) natomiast na zachodzie jest normalnie (czyli prosta procedura rejestracji repliki).Tenogr pisze:Zakładam że rejestracja jako Syrena będzie możliwa. Speedstera składam na ramie od VW garbusa i problemów nie ma. Rzeczoznawca samochód mierzy, fotografuje i wystawia opinię w której wymienia dokonane zmiany (nadwozie otwarte, liczba miejsc 2 itd) z tą opinią zawozimy samochód na przegląd techniczny i z przeglądem udajemy się do wydziału rejestracji pojazdów gdzie wklepują zmiany do dowodu i dalej jeździ się np. VW 1300. W Niemczech jest jeszcze łatwiej, na każdej stacji kontroli jest uprawniony diagnosta który samochód bada i wydaje dokument stwierdzający że pojazd ten jest to „Replika Porsche 356 Speedster” i z tym papierkiem rejestruje się pojazd.
Pozdrawiam
Może trzeba się cieszyć w tej sytuacji , że w ogóle jest furtka w naszym prawie, ale to, że Twoje repliki muszą mieć garbusa w dowodach jest dla mnie groteskowe.
Czy z tego co piszesz wynika, że taka replika Sport wystarczy, że będzie miała ramę od Syreny, czy musiałby mieć też silnik. Przy mojej całej sympatii do 2T to takie serce w Sport byłoby nieporozumieniem.
Następny przekrój, Warszawa Pick Up
Witam . Na prośbę JjF zamieszczam skan Wawki z paką ładunkową. Kolegi który ma arkusz z przekroiami Syreny Sport nie mogę zastać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dzięki, jak pojawią się następne to wklej
a jeśli masz tego trochę więcej (i nie tylko Ty) to może warto to wrzucić gdzieś do "download"?
a jeśli masz tego trochę więcej (i nie tylko Ty) to może warto to wrzucić gdzieś do "download"?
[ JjF ] : [FSO Polonez 1500 '81] | [SHL M06T 150 '58] : Projekt Szczecin-Dakar FSOtrip
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
[Syrena, Warszawa, 126p, 125p, ... zdjęcia artykuły części literatura]
Może dało by rade zorganizować więkrze te spodkanie? Chętnie poznał bym takich historycznych ludzi tymbardziej tych którzy przyczynili się do Syreny sport. Inni też pewnie byli by zaiteresowani.Tenogr pisze:Prawdopodobnie w połowie Marca będę miał możliwość spotkać się w Warszawie z osobą która jeździła Syreną sport i z konstruktorem silnika. Mam nadzieje że uda mi się zdobyć sporo cennych informacji.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762