Syrena Sport replika

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Zablokowany
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Syrena Sport replika

Post autor: Tenogr »

Witam.
Przymierzam się do wykonania repliki Syreny Sport i w związku z tym poszukuję wszelkich możliwych informacji na jej temat.
Chciałbym dowiedzieć się również od szanownych forumowiczów jakie potencjalnie było by zainteresowanie taką repliką oraz jak wykonaną. Czy replika z silnikiem jak najbardziej zbliżonym do oryginału (np. dwucylindrowy boxer z 2CV, 25 KM) czy może jednak z trochę mocniejszym silnikiem (dwucylindrowy boxer z BMW 70 - 100 KM) a może jakieś inne pomysły?
Wszelkie sugestie i informacje mile widziane.
Pozdrawiam
Tenogr
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Ustaw się w kolejce tych co "robią". Taaa...jasne. I nawet informacji sam nie poszukasz tylko gotowca chcesz? może na zachętę, wklej to co masz, foty warsztatu, tego co dotychczas robiłeś? Najlepiej użyj opcji szukaj - miliard było takich.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

hmm..
Ktoś tylko grzecznie pyta, ktoś inny nieładnie odpowiada, czy to przypadkiem nie niegrzeczne?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Owszem- niegrzeczne. Kulturalnie przeproszę, jak mi udowodni, że to nie rzucanie słów na wiatr.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Może i było miliard, i ja nie obiecuje że stworzę tą replikę jeżeli nie będzie nią zainteresowania. Na razie zbudowałem i produkuję replikę Porsche 356 Speedster (a na zamówienia składam również inne repliki oraz restauruje zabytkowe samochody, zapraszam na moje www). Sprzedaje je głównie w Europie zachodniej, bo w Polsce jest na nią niewielki popyt. I dlatego szukam samochodu którego repliką byli by zainteresowani Polacy.
Jeżeli ty PONY007 nie jesteś zainteresowany repliką Syreny Sport to proszę żebyś „nabijał” sobie ilość napisanych postów w innym temacie.
Pozdrawiam
Tenogr
AMPIR
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 399
Rejestracja: 2006-10-31, 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Syrena sport replika

Post autor: AMPIR »

Witam,
...głoszących chęci zbudowania repliki tego autka było już wielu przez lat jeszcze więcej...
Może więc zamiast deklaracji - miałbym ogromną prośbę o zwyczajne, proste namiary na Firmę w mieście Łodzi (stronkę, adres, telefon, kilku zadowolonych Klientów oraz trochę fotek...) i sprawa wiarygodności deklaracji jak i samego pomysłodawcy będzie prosta do zweryfikowania.
Pozdrawiam
AMPiR
PS. I obejdzie bez osobistych wycieczek, powątpiewania itd...
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Na dole każdego mojego postu są 4 ikonki, ostatnia z nich otwiera moją firmową stronę WWW. Na stronie tej znajdują się dane teleadresowe oraz zdjęcia wykonanych replik Porsche 356 Speedster, zestawów Kit car i innych.
Zadowolonych klientów niestety (jak już pisałem) mam głównie w zachodniej Europie. Chociaż i w Polsce trafił się klient na gotową replikę, jest w galerii, to ta kremowa z polskimi tablicami.
Pozdrawiam
AMPIR
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 399
Rejestracja: 2006-10-31, 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Syrena sport replika

Post autor: AMPIR »

Witam,
i już dla wszystkich sprawa jest jasna - KLIENT WYKONUJE TAKIE AUTKA Z LAMINATÓW.
Teoretycznie nie ma więc żadnych przeszkód aby powstała taka replika syreny sport.
Nie będzie miała ona wprawdzie silnika w układzie boxer - jak oryginał, ale problem jest nieco inny:
KOGO Z SYRENIARZY, LUB PASJONATÓW SKARPET W NAJJAŚNIEJSZEJ IV RP BĘDZIE STAĆ NA TAKIE AUTKO?
I OBYM SIĘ MYLIŁ, ALBOWIEM JAK ZOBACZĘ SYRENĘ SPORT "NA ŻYWO" BĘDĘ SPEŁNIONYM I SZCZĘŚLIWYM CZŁOWIEKIEM!!!
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
AMPiR

PS. A tak zupełnie poważnie raz jeszcze, to sądzę iż mimo kryzysu paru młodych, gniewnych a przy tym "przy kasie" byłoby stać bez problemu...
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Ależ będzie miała silnik dwucylindrowy w układzie boxer (tak zakładam) natomiast napewno nie będzie to blok silnika Panhard Dyna z cylindrami od Junaka.
Właśnie dyskusję i pomysły dotyczące takich detali chciałem sprowokować zakładając ten temat.
Jaki silnik, jaka skrzynia biegów, jaki dyferencjał (podobno napęd był na tylną oś).
Zawieszenie przednie było "syrenoskie", tylne prawdopodobnie zmodyfikowane na drążkach skrętnych lub belka skrętna. Zresztą takich "podobno", "chyba" i "prawdopodobnie" napotykam dużo szukając informacji o Syrenie Sport.
I dlatego między innymi na tym forum szukam informacji i pomysłów na sposób wykonania repliki.
Pozdrawiam

ps. Cena nadwozia z laminatu do Porsche 356 Speedster to 11 tys. PLN. Oceniam że nadwozie Syreny Sport z racji prostszej konstrukcji będzie kosztowało około 8 tys. PLN. Wykonując replikę samodzielnie (bazując na nadal dosyć tanich i dostępnych podzespołach syreny i warszawy) będzie można zamknąć się w około 13-15 tys. PLN. A jeżeli ktoś już posiada Syrenę którą poświęci na dawcę części, będzie jeszcze taniej. W dodatku wydatki można rozłożyć na dłuższy okres czasu.
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Kusząca propozycja :) Zaczynam zbierać drobniaki :)

Cena nadwozia nie jest relatywnie duża dla osoby chcącej mieć takie auto. Odbudowa zwykłej Syreny też parę złotych kosztuje. Myślę, że dzięki takiej replice spełniłoby sie marzenie wielu osób.
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
hebel
Moderator
Moderator
Posty: 219
Rejestracja: 2008-08-30, 23:52
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hebel »

Brzmi interesująco...
jeśli było by to tak jak autor pisze ok 8 klocków za nadwozie to pewnie znalazło by się paru śmiałków do zbudowania takiej maszyny
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Ok- warunki są- udowodniłeś swoje racje, a tylko o to mi chodziło. Zastanawia mnie tylko...bo zrobienie speedstera, to raczej wylepianie samochodu w gotowej formy. Czy jesteście w stanie coś takiego wykonać? "Kopyta" poczatkowo chyba trzeba wykonać z alu lub chociażby z gliny i modelu. Żeby nie wyszło coś brzydkiego trzeba by było pokusić się o paru- początkowo speców od grafiki( w necie krążą takie rysunki naprawdę wyśmienicie wykonane), poźniej wykonać model, w skali, później 1:1. TAK SIE DOMYSLAM- prosze mnie oświecić i wybaczyć to, że "jeszcze nie wierze"- ale trzymam kciuki. No i oczywiście liczę na to że replika będzie na podzespołach syreny, że początkowo będzie jechać 60km/h ( przez to że pedał nie dochodził do końca w oryginale:) ). Napęd miała oczywiście na przód...Trzeba zadbać o detale takie jak lampy, szyby- sporo małych rzeczy na temat których mogli by się wypowiedzieć żyjący, naoczni świadkowie, a w temat myślę ze warto się zagłębić bo z pewnością w paru szufladach dałoby by się znaleźć parę archiwalnych zdjęć. Nie będzie to takie hop siup (ale umiejętność dobrego wyklejania mat już coś daje)... (przecież tak powstawała Syrena- na bieżąco!)Mimo, że można to odwalić...(rama jest, wiec z karoseria możne robić co się tylko chce) Ale krok po kroku, powstaną ulepszenia, a może coś z tego wyjdzie. Nie nabijam sobie postów (bo przynajmniej dla mnie licznik o niczym nie świadczy), tylko sporo o tym już czytałem, wychodziło na to że jakiś panicz chciał robić replikę chyba w pokoju obok komputera przy kawie... Powodzenia i pozdrawiam.

P.S. a może moja prowokacja spowoduje, że "udowodni" Pan nam wszystkim że można! i tylko o to chodzi.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Michael
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 366
Rejestracja: 2006-05-29, 12:43
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Michael »

15 tysięcy za gotowy samochód? Moim zdaniem to dobra cena za takie auto.

Za taką cenę znajdzie się chętny i to nie jeden! Ja osobiście byłbym chętny, ale tylko po obejrzeniu takiego auta, czyli nie chciał bym być pierwszy :faja :> Oczywiście sama buda to przecież nie wszystko, gdyby wnętrze i reszta wyglądała jak na archiwalnych zdjęciach... Czemu nie!

Co do silnika rzecz jasna tylko bokser... moim skromnym zdaniem powinien być mocniejszy niż te śmieszne 25 koni... to w końcu ma być sport! Jako wielbiciel samochodów sportowych zarówno klasycznych jak i nowoczesnych, dla lekkiej konstrukcji syreny Sport 90 koni to minimum! Ten 100 konny był by spoko 8)
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Z laminatami i robieniem „kopyt” czyli modeli do zdjęcia formy mam spore doświadczenie zdobyte wcześniej przy budowie jachtów i obecnie na elementach nadwozi i replice Porsche (replika nie powstała przez kopiowanie oryginału, oryginalny Speedster nawet w stanie agonalnym kosztuje w złotówkach ponad 250 tys).
Na temat budowy Syreny Sport mam sporo sprzecznych informacji, a ponieważ i tak nie będzie to 100% wierna kopia (chociażby inny silnik) proszę „syreniarzy” o rady dotyczące rozwiązań technicznych które warto by wykorzystać. Wielu z was przerabiało i poprawiało swoje syreny, które z tych ulepszeń warto stosować?
Wprawdzie w mojej rodzinie były 3 Syreny: 102 (która dorobiła się między innymi: 3cylindrowego silnika, drzwi otwieranych do tyłu i licznika od 125p :) ) i dwie 105 ale moje doświadczenie z tymi samochodami opiera się raczej na lekturze książki napraw. Dlatego proszę o informacje co warto, w trakcie dostosowywania podwozia na potrzeby repliki, poprawić, ulepszyć, zmienić i na co zwrócić szczególną uwagę.
Pozdrawiam
Tenogr
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

W Syrenie nic poprawiać nie trzeba:).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Zablokowany