Syrena Sport replika

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Zablokowany
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Kapelusz z głowy :ok3 :ok3 :ok3
motomania na luzie
mirek.mazur
Posty: 12
Rejestracja: 2011-01-02, 16:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mirek.mazur »

Dziękuję wszystkim za okazane wsparcie
chciałem się pochwalić, iż od piątku posiadam silnik do mojej SS, jest to 2 cylindrowy boxer bardzo zbliżony do oryginału ( panhard-dyna).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

Artur & Marcin,

Wreszcie po powrocie do kraju miałem okazję przeczytać Wasz artykuł i jestem pod przeogromnym wrażeniem. Genialna robota, pisze to nie z kurtuazji, tylko z najgłębszego przekonania. Ostatni raz takie wrażenia podczas oglądania czegokolwiek miałem w czasie ostatnich 6 minut meczu Lecha z Manchesterem;)

Wrzucę na raz duży zbiór różnych kwestii.

Zacznę od mojej ulubionej sprawy: ZNACZEK.
Zdaję sobie sprawę, że właściwie nawet na najwyraźniejszym zdjęciu można zobaczyć wiele różnych rzeczy. Jednak na moje oko, litera wygląda tak jak w załączniku.
Dostrzegłem, czy zacząłem to dostrzegać dopiero na zdjęciu z waszej strony – co prawda miałem to samo wcześniej, ale w za słabej rozdzielczości. Co ciekawe, od tego momentu zaczałem "widzieć" tę literę na innym zdjęciu, nieco mniej wyraźnym, które miałem już od dawna.

W każdym razie, jestem niemal pewny tych zaokrąglonych bocznych słupków litery. Oraz że poprzeczka litery jest od nich grubsza.
Po za tym, dałbym sobie palec uciąć, że tarcza "herbowa" na dole nie jest wyostrzona, tylko zaokrąglona. A może nawet ścięta na płasko. Widać to na zdjęciu, szczególnie w powiększeniu.

KORBKI: Na wizualizacjach zrobiliście je tak jak w klasycznej Syrenie. Myślę że to bardzo logiczny wniosek, i całkowicie mnie przekonuje. Na zdjęciach nie ma ich w ogóle - u mnie są tylko dwa na których mogłoby je być widać. Natomiast planach Grochowskiego są zupełnie gdzie indziej, dużo bardziej z przodu i niżej, w miejscu mało przekonującym. Ciekawe skąd Grochowski wziął takie ich położenie. Pytanie - czy np. ktoś z twórców auta potwierdził waszą wersję ich umieszczenia?

WYMIARY: Dla mnie sprawa najciekawsza. Już dawno temu przyglądając się temu zdjęciu poniżej, pomyślałem że wygląda to tak, jakby rozstaw kół Syreny Sport był jednak większy niż w 101.
Fakt że Sport na zdjęciu jest bliżej, i że jest przesunięcie perspektywy, ale mimo wszystko. A więc: jaki był faktyczny rozstaw kół?? (rozumiem że rozstaw osi jest taki jak przyjęto, czyli 2300 mm). To bardzo istotna informacja.

Jeszcze z poprzedniej listy pytań, te przełączniki. Który do czego. Lewy to zdaje się migacze, prawy światła, a ten na puszce ze stacyjką? Wycieraczki?

Poprzednio także pytałem o ten dach, bo jego powierzchnia mocowania do karoserii po bokach jest bardzo wąska - nie wiem jak by to mogło cokolwiek wzmacniać, a dalej z tyłu już jest szyba z pleksi która żadnych obciążeń przecież nie mogła przenosić. Ale jak się bliżej przyjrzałem, to myślę że rolę wzmocnienia konstrukcyjnego miały te solidne metalowe listwy na obrzeżu dachu, do których jednocześnie zamocowane są uszczelki drzwi. Na zdjęciu z montażu w Motorze widać że są tak solidne, że pewnie nie miały tylko trzymać uszczelek.

Jeszcze kwestia szczegółowa - a zastanawiałem się nad tym już kiedy uzupełniałem Wikipedię. Jaka jest właściwa pisownia nazwiska inżyniera Dębińskiego? Już któryś raz z kolei widzę rozbieżne wersje. Nawet w waszym artykule jest "Dębiński" pod zdjęciem, i "Dembiński" w podziękowaniach.

Jeszcze coś - może wydacie np. kalendarz z grafikami Syreny? Biorę pierwszy egzemplarz:)

pozdrowienia

A.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mam zapytanie do twórców strony - czy te 16 zdjęć co macie w galerii-archiwum to są wszystkie autentyczne zdjęcia co się zachowały z tamtych czasów? Więcej nie ma?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Zdjęcia w archiwum strony są autentyczne.
Czy jest więcej, pewnie tak, będziemy wdzięczni jak ktoś znajdzie coś nowego.

[ Dodano: 2011-05-24, 00:24 ]
aelfric pisze:Artur & Marcin,

Wreszcie po powrocie do kraju miałem okazję przeczytać Wasz artykuł i jestem pod przeogromnym wrażeniem. Genialna robota, pisze to nie z kurtuazji, tylko z najgłębszego przekonania. Ostatni raz takie wrażenia podczas oglądania czegokolwiek miałem w czasie ostatnich 6 minut meczu Lecha z Manchesterem;)
Miło coś takiego przeczytać, dzięki.
Wiemy że nasza praca idzie wolno ze wzglęcu na dopracowywanie modelu komputerowego, ale uznaliśmy, że to najlepsza droga do maksymalnego zbliżenia się do oryginału.
Mamy nadziję, że jest słuszna i nasza Syrena będzie taka jak tamta.
Awatar użytkownika
marcinm
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 99
Rejestracja: 2011-04-18, 01:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: marcinm »

aelfric pisze:Artur & Marcin,

Wreszcie po powrocie do kraju miałem okazję przeczytać Wasz artykuł i jestem pod przeogromnym wrażeniem. Genialna robota, pisze to nie z kurtuazji, tylko z najgłębszego przekonania. Ostatni raz takie wrażenia podczas oglądania czegokolwiek miałem w czasie ostatnich 6 minut meczu Lecha z Manchesterem;)

Wrzucę na raz duży zbiór różnych kwestii.

Zacznę od mojej ulubionej sprawy: ZNACZEK.
Zdaję sobie sprawę, że właściwie nawet na najwyraźniejszym zdjęciu można zobaczyć wiele różnych rzeczy. Jednak na moje oko, litera wygląda tak jak w załączniku.
Dostrzegłem, czy zacząłem to dostrzegać dopiero na zdjęciu z waszej strony – co prawda miałem to samo wcześniej, ale w za słabej rozdzielczości. Co ciekawe, od tego momentu zaczałem "widzieć" tę literę na innym zdjęciu, nieco mniej wyraźnym, które miałem już od dawna.

W każdym razie, jestem niemal pewny tych zaokrąglonych bocznych słupków litery. Oraz że poprzeczka litery jest od nich grubsza.
Po za tym, dałbym sobie palec uciąć, że tarcza "herbowa" na dole nie jest wyostrzona, tylko zaokrąglona. A może nawet ścięta na płasko. Widać to na zdjęciu, szczególnie w powiększeniu.

KORBKI: Na wizualizacjach zrobiliście je tak jak w klasycznej Syrenie. Myślę że to bardzo logiczny wniosek, i całkowicie mnie przekonuje. Na zdjęciach nie ma ich w ogóle - u mnie są tylko dwa na których mogłoby je być widać. Natomiast planach Grochowskiego są zupełnie gdzie indziej, dużo bardziej z przodu i niżej, w miejscu mało przekonującym. Ciekawe skąd Grochowski wziął takie ich położenie. Pytanie - czy np. ktoś z twórców auta potwierdził waszą wersję ich umieszczenia?

WYMIARY: Dla mnie sprawa najciekawsza. Już dawno temu przyglądając się temu zdjęciu poniżej, pomyślałem że wygląda to tak, jakby rozstaw kół Syreny Sport był jednak większy niż w 101.
Fakt że Sport na zdjęciu jest bliżej, i że jest przesunięcie perspektywy, ale mimo wszystko. A więc: jaki był faktyczny rozstaw kół?? (rozumiem że rozstaw osi jest taki jak przyjęto, czyli 2300 mm). To bardzo istotna informacja.

Jeszcze z poprzedniej listy pytań, te przełączniki. Który do czego. Lewy to zdaje się migacze, prawy światła, a ten na puszce ze stacyjką? Wycieraczki?

Poprzednio także pytałem o ten dach, bo jego powierzchnia mocowania do karoserii po bokach jest bardzo wąska - nie wiem jak by to mogło cokolwiek wzmacniać, a dalej z tyłu już jest szyba z pleksi która żadnych obciążeń przecież nie mogła przenosić. Ale jak się bliżej przyjrzałem, to myślę że rolę wzmocnienia konstrukcyjnego miały te solidne metalowe listwy na obrzeżu dachu, do których jednocześnie zamocowane są uszczelki drzwi. Na zdjęciu z montażu w Motorze widać że są tak solidne, że pewnie nie miały tylko trzymać uszczelek.

Jeszcze kwestia szczegółowa - a zastanawiałem się nad tym już kiedy uzupełniałem Wikipedię. Jaka jest właściwa pisownia nazwiska inżyniera Dębińskiego? Już któryś raz z kolei widzę rozbieżne wersje. Nawet w waszym artykule jest "Dębiński" pod zdjęciem, i "Dembiński" w podziękowaniach.

Jeszcze coś - może wydacie np. kalendarz z grafikami Syreny? Biorę pierwszy egzemplarz:)

pozdrowienia

A.
aelfric - Wielkie dzięki. Fajnie, że ktoś to docenia, a nie wszyscy tylko krytykują.

Twoja wersja znaczka jest dość ok. Moim zdaniem jest on odrobinę zniekształcony na zdjęciu i powinien być bardziej regularny, ale kierunek jest dobry. Postaram się jutro wrzucić moją wersję znaczka zrobiona w trakcie przygotowania artykułu do gazety. Ostatecznie zdecydowałem o umieszczeniu tej mało podobnej i bardzo wymyślonej wersji, która pokazała się w artykule. To ze względu na to, że nie chciałem pokazywać czegoś czego nie byłem pewien. Wolałem puścić wersję zupełnie oderwaną.

Korbki: - hm... lokalizacja jest... no idealna nie jest. Dopiero teraz zauważyłem. Korbka powinna być jakieś 10-12cm w kierunku tyłu samochodu. Na prawych drzwiach jest dobrze... Mały błąd w kompie. Wszystkie obiekty były orientowane według wspólnego punktu w przestrzeni. Ta lewa korbka się przesunęła. Jutro zrobię poprawny render i go tu wkleję, jednocześnie zamienię w galerii.

Położenie korbek nie jest idealne i takie nie będzie w 100%. Lokalizacja została potwierdzona przez różne osoby, nie pamiętam czy wszystkich, ale chyba tylko jedna osoba mówiła, że nie pamięta... gdzie one były. Tyle, że na obrazku jest przesunięcie. Niestety nie jest to lokalizacja z dokładnością co do 1 cm (chociaż).

Rozstaw osi to 2300 mm z dokładnością taką jak wtedy produkowano samochody czyli powiedzmy 230cm. Te jednostki są tu znacznie lepsze...Rozstaw kół był większy, ale po pierwsze nie aż tak dużo... po drugie rozstaw tylnych kół musimy przyjąć za taki sam jak w Syrenie. wg projektów było to 124cm (1240mm) przód nie jest do końca jasny. Dla syreny podaje się rozstaw kół 1200mm przód i 1240 tył, czyli odległość pomiędzy środkiem powierzchni opony stykającej się z podłożem. I tu pojawia się problem. Wymiar ten jest wartością projektowaną z założonym ugięciem resoru. W rzeczywistości przednie koła syren były w pozytywie w stanie projektowanym, a pod obciążeniem "prostowały" się do pochylania negatywnego na większych nierównościach. Myślę, że nawet w stanie spoczynku w rzeczywistości wymiar ten był nieco większy. Ale to nie ważne. Zawieszenie SS było nieco inne. Musiało być ze względu na silnik. Rozstaw kół z przodu przez to był większy. Rozstaw kół z tyłu przyjmujemy na 124cm i to się w zasadzie zgadza.

Dach miał wewnątrz metalową konstrukcję. To co widać na zdjęciach to tylko jego powłoka zewnętrzna. Szyby tak jak mówisz nie przenosiły obciążeń i były z pleksi. Dach został nałożony na samochód i przyspawany do słupków przy tylnych drzwiach oraz do przednich. Konstrukcja była nieco inna niż na zdjęciach Pana Mirka. Tyle mogę na razie....

Nazwisko Pana Inż. Dembińskiego - pisze się własnie tak. Błąd popełnił ktoś podpisujący zdjęcia. Powinno być tak jak w podziękowaniach.

Gieroy - tak zdjęcia są autentyczne jak napisał Artur. Nie nie są to wszystkie zdjęcia Syreny Sport. Dużo znajdziecie w różnych publikacjach. Nie pokazujemy wszystkich zdjęć. Niektóre są objęte różnymi prawami autorskimi, lub po prostu zostały nam użyczone i nie możemy ich pokazywać.



Pracujemy teraz nad ważnym dla ukończenia całości elementem samochodu. Niedługo będziecie mogli zobaczyć efekty.
Przepraszam, że tak krótko i lakonicznie, ale roboty w bród... a czasu wciąż brak.

Co do przełączników na tablicy rozdzielczej. Nie ma pewności do czego służyły. Sprawa będzie mam nadzieję niedługo wyjaśniona.

Pozdr. M
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Kopara mi opadła... Dawno tu nie zaglądałem... mirek.mazur, gratulacje :ok3 błotniki przednie będziesz obrabiał jeszcze??? górna krawędź troche w prostej lini... Ale i tak jestem pełen podziwu..

No silnik za....y jeśli będzie tam coś takiego:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bzykoland
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2011-03-15, 21:49
Lokalizacja: Sławkowice Wielicki

Post autor: bzykoland »

Syrena 105 1973
Syrena 104
vw bora
cc 900
fiat 125
shl175
mirek.mazur
Posty: 12
Rejestracja: 2011-01-02, 16:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mirek.mazur »

Do Tomasza:

Masz rację, w tym ujęciu rzeczywiście górna krawędź wygląda dość niefortunnie, ale w rzeczywistości krzywizny są zachowane. Jeżeli chodzi o ustawienia przedniego zawieszenia, jak równiez tylnego będę go regulował dopiero po wstawieniu silnika. Według obliczeń obecnie przód jest za wysoki o ok 8 cm.
To co widać na zdjęciu jest dopiero w trakcie obróbki.

[ Dodano: 2011-05-28, 11:58 ]
foto
lukaszLBN
Posty: 12
Rejestracja: 2011-06-13, 22:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukaszLBN »

Syrena Sport w Telewizji Polsat:

http://youtu.be/5WNCoRCM4gc
Phinek
-#Junior
-#Junior
Posty: 114
Rejestracja: 2011-01-18, 21:03
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Post autor: Phinek »

No... czapki z głów...
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ja jak zobaczyłem kto robi replike to... to sobie mysle...

ZNAJOMA TWARZ.....

wiem ze zolte szalenstwo jest zyje i jezdzi... to i sport bedzie...

a i Panie Mirku kiedys wykorzystam zaproszenie Pańskie ...

pozdrawiem...

Motonita Stalowa Wola....
http://www.retroforum.fora.pl/ogolne,3/ ... 7,291.html
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

To mówisz Motonita że do Lublina jedziemy, daj znać kiedy to się piszę :P
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Grunt panowie że coś się dzieje w tym temacie :helm
pełen szacunek. :ok3
motomania na luzie
m.a.t.i
Posty: 15
Rejestracja: 2011-01-13, 21:30
Lokalizacja: okolice Sandomierza

Post autor: m.a.t.i »

O chyba Pan Mirek zastosuje silnik z panharda http://otomoto.pl/inny-inny-panhard-dyn ... 89984.html
Zablokowany