Syrenka 103 1965r.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Najprościej mówiąc wałek ze skrzyni w momencie wkładania biegu musi stać a jest na nim tarczka sprzęgła ...jeśli dobrze nie rozłączysz sprzęgła to tarcza i wałek będzie się obracał i stąd te zgrzyty
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Tego się domyślałem, że skrzynia się musi zatrzymać, ale nie brałem pod uwagę nie wyważonego sprzęgła przez tą łapę.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

To nie tylko wyważenie ale również i przede wszystkim nie jest w 1/3 odpychany docisk od tarczy , czyli dalej te elementy są ze sobą połączone choć tylko częściowo.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Pytanie tylko czemu problem jest z włożeniem pierwszego i wstecznego biegu. Przecież sprzęgło tak samo wysprzęgla też inne biegi.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Jak jestem w ruchu i dopasuje obroty i prędkość do biegu to nawet w nowym aucie można zmieniać je bez sprzęgła. Jak stoję w miejscu to skrzynia też musi stać aby bieg wszedł gładko i bez zgrzytów.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Tak jest , Dymek dobrze pisze...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

I to potrafią tylko wprawni i doświadczeni kierowcy !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Witajcie po przerwie. U mnie mało czasu nawet na jeżdżenie Syrenką, ale znalazła się chwila i już drugi raz w tym tygodniu sobie pomykam (co prawda jeszcze dziś na chwilę do pracy ale zawsze;) Mam pytanie do Was odnośnie obrotów silnika: jak jest zimna to są niziutkie, tak że prawie gaśnie, ale jak się rozgrzeje to trzyma je prawie na maksa... Z tatą wywnioskowaliśmy, że to może być nieszczelny gaźnik. Co o tym myślicie? Pozdrawiam
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Jeśli obroty są stabilne, nie falują, to odważyłbym się powiedzieć, że wszystko jest w porządku. Każda instrukcja regulacji gaźnika mówi, że gaźnik reguluje się na w pełni rozgrzanym silniku. Jeśli silnik zimny, to nie ma warunków by benzyna odparowała tak jak na silniku ciepłym, więc skład mieszanki jest inny. Dla tego na zimnym silniku używamy "ssania".
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Falować nie falują, ewentualnie powolutku rosną lub spadają. Może faktycznie tak ma być... Poćwiczę jeszcze z tą regulacją na gorącym silniku.

[ Dodano: 2021-06-11, 06:33 ]
Ok, faktycznie jak tylko obniżyłem obroty, to już nie gazowała tak. Nie zdążyłem jeszcze tylko sprawdzić czy ssanie da radę na zimnym silniku, ale to już z innego powodu... Cały czas mam pęknięta jedna łapę docisku sprzęgła i biegi wchodzą strasznie po chwili od wszelkich regulacji taty. Moje pytanie brzmi: czy wszystkie syrenki miały te same dociski? Czy te co są dostępne na allegro będą mi pasować?

[ Dodano: 2021-06-28, 13:30 ]
Halko koledzy chyba nikt nie doczytał mojego pytanka także ponawiam: czy docisk sprzęgła dostępny na allegro pasuje do mojej syrenki także? Dwu i trzy cylindrowe silniki mają ten sam docisk czy nie? Dzięki i pozdrawiam.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

koło zamachowe jest inne ale docisk chyba ten sam
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Docisk pasuje, jest wymienny
Jedynie że później docisk wzmocniono, wprowadzając przetłoczenia, w nowszych są głębsze, poprawiając sztywność jak i łapki są mocniejsze
Ale pasują
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Wydaje mi się że tak, ale głowy sobie uciąć nie dam. Podbijamy temat koledze.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

:ok3
ODPOWIEDZ