Pytanie o różnice blacharskie modelu 104 i 105

(karoseria, blachy, lakierowanie)
ODPOWIEDZ
sztyrlitz1
Posty: 19
Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Pytanie o różnice blacharskie modelu 104 i 105

Post autor: sztyrlitz1 »

Witam,jestem od niedeawna zarejestrowany na forum, syrene/y mam od kilku lat, ale jak do tej pory wszystko stało w suchej stodole i cxekało na swoją kolej. Oprócz syreny mam również warszawę 223 i kilka motorów -wszystko z epoki i wyłącznie rodzimej produkcji. (dodam, że wszystko jeździ i w większości ma papiery)To tyle tytułem wstępu. Niedawno temu zakupiłem model 104 71r. w pełni sprawną, z dokumentami, bardzo mało korozji, przebieg ok 35 tyś i jeśliby oceniać go po zużyciu wnętrza to wydaje się, że jest on orginalny. Jedynym problemem w tym aucie jest :majk radosny wyczyn poprzedniego właściciela, który przerobił ją na R20...
tzn. uciął nadwozie dokładnie w połowie, w poprzeczny przekrój bryły auta wspawał blachę i dorobił pakę-swoją drogą jak oceniał to blCHARZ PRZERÓBKĘ WYKONANO ZGODNIE ZE SZTUKĄ(???). Tak więc nadwozie od przedniego zderzaka do środkowego słupka na którym wiszą kurołapiące drzwi-jest jak najbardziej oryginala, kompletna działająca i niezniszczona. NAtomiast od słupkka do miejsca gdzie powiniem być tylny zderzak-jest paka konstrukcji stalwej, przymocowana do orginalnej sedanowskiej nieciętej ramy, amortyzowana dodatkowo na trzech sprężynach z malucha...I tu pojawia się moje pytanie...Posiadam nadwozie syreny 105 po remoncie blacharskim, czy dałoby się przykręcić je do ramy opisanej syreny i przeszczepić kurołapiące drzwi? z tego co zayważyłem to fakt, że przedni błotnik od 105 jest inny niż ten w 104, że jest inny otwór bocznych szyb tylnych, słyszałem jeszcze że ranty na błotnikach są większe i że tylnu błotnik jest dłuższy. Jeżeli mógłbym prosić -kończąc swój wywód- o wskazanie wiadomych Wam różnic w konstrukcji nadwozia obu modeli, wyjaśnień tego co pomieszałem, a przedewszystkim sensowności takiego przedsięwzięcia, bardzo proszę o zabranie głosu. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

wydaje sie ze sensowniej by bylo dorwac bude ze 104 lub sam tyl byle dach byl caly...
a moze zostawisz ja tak jak jest - jesli to ta z allegro to byla dosc ciekawa...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
sztyrlitz1
Posty: 19
Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Post autor: sztyrlitz1 »

tak tak, to ta co była na allegro...nie "przygotowywałem" jej na sprzedaż bo nie jestem handlarzem, mam za to porblem żeby wszystko stało pod dachem a nie pod chmurką...zamierzam ją umyć i posprzątać...wtedy też wrzucę zdjęcxia na forum...
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

zwlaszcza te sprezyny mi sie podobaly pod paka :D zeby prosiaki mialy komfort czy jak ? :)
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Zastanawiałem się nad kupnem tej 104/R-20. Osobiście zostawiłbym ją w tej wersji jako unikatowy egzemplarz, jedyny i niepowtarzalny.
Z tego co pamiętam w papierach miała wpisane "ciężarowy" więc przy założeniu normalnej kasty trzeba by zmienić wpis na "osobowy".

Temat przeróbki drzwi ze 105 na 104 był niedawno na forum.
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
sztyrlitz1
Posty: 19
Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Post autor: sztyrlitz1 »

może była jeszcze inna 104/R20 na rynku, tego nie wiem, w każdym razie moja ma w dowodzie osobowy, więc żeby ją zachować w obecnym stanie musiałbym zmienić wpis na ciężarowy... z tą niepowtarzxalnością to zależy...jak dla mnie, to nie jest oryginał, więc nie mam żadnego sentymentu..

[ Dodano: 2009-04-23, 18:05 ]
właśnie znalazłem wątek o przeróbce rdzwi ze 105 na 104...widze, że to jednak głupi pomysł...odpuszcze sobie, natomiast,jeżeli ma ktoś do sprzedania nadwozie 104 to chętnie nabędę...chciałym jszcze poznać różnice blacharskie między 105 a 104... może to też było w jakimś termacie omówione...jeżeli nie to jest właśnie czas i miejsce, żeby to zrobić... :helm
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

znajdź wrak 102-104, utnij tył, podłoge dasz rade wyspawać i heja!

ja bym zostawił jak jest.
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

Jak ja będziesz chciał sprzedać za normalne pieniądze daj znać,
albo podmiana na 105L ale o tym na priv.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
ODPOWIEDZ