Jestem początkującym syrenologiem. Zastanawia mnie, że często na tym Forum mówi się o Syrenie 100. Jednak, gdyby trzymać się wiernie fabrycznego nazewnictwa to taki model nie istniał. Wg mojej wiedzy pierwsza seryjna była po prostu Syrena (bez numeru modelu) a dopiero druga, ta z 1960 roku została nazwana Syreną 101. Jeśli się mylę to bardzo proszę o wyjaśnienie. Przy okazji ponawiam prośbę, wyartykułowaną kilka miesięcy temu na tym Forum, o pomoc w poszukiwaniu rysunków technicznych ramy podwozia i karoserii pierwszej seryjnej Syreny z 1957 roku (Syreny100
Pozdrawiam serdecznie, audiodekan.
Syrena 100?
Moderator: adameo2
to prawda co piszesz. Syrena 100 była bez oznaczeń, nazywała się po prostu Syrena. Oznaczenia 100 zaczęto używać po wprowadzeniu modelu 101 i takjuż się utarło, że egzemplaże z 1 serii nazywane były potocznie syreną 100 (to te z 16 calowymi kołami i tym wielkim trójramiennym kołem kierownicy )
Z tego co pamiętam, to rama jest identyczna jak w nowszych modelach (do 104 włącznie). A nadwozie chyba też (do 103 ze zbiornikiem z przodu), chyba że chodzi ci jeszcze o model z dermatoidowym dachem, to są
"pewne" różnice
Z tego co pamiętam, to rama jest identyczna jak w nowszych modelach (do 104 włącznie). A nadwozie chyba też (do 103 ze zbiornikiem z przodu), chyba że chodzi ci jeszcze o model z dermatoidowym dachem, to są
"pewne" różnice
Rama pierwszych Syren nie miała mocowań amortyzatorów z przodu bo były one zabudowane w wachaczach. Ramy do silników 2 cyl. miały jeden otwór na poduszkę silnika w przenim pasie. Były też różnice ze względu na hamulec ręczny (mocowanie linki, mechanizmu, itp.). Wszystko można znaleźć w książce Glinki w której są modele 101-104 (100 chyba nie ma).
Buda (sama goła) do 103 ze zbiornikiem z przodu była raczej identyczna (później przy przeniesieniu zbiornika do tyłu pojawił się otwór z tyłu, pewnie mocowania zbiornika i zniknęło przetłoczenie na kranik w przegrodzie przedniej). Z blach wszystkie 103 miały przód podobny do 104-105 z tym że pierwsze modele miały zamek w przenim pasie ze starszych. Tylne błotniki 100 i 101 miały przetłocznia na tylne lampy, 101 i 102 miały tylny pas z przetłoczniem (lekkie zagłębienie) na ówczesną tablicę rej., od 103 (nie wiem czy wszystkie) przetłoczenie było głębokie u góry. Jest jeszcze parę szczegółów mniej i bardziej widocznych.
Co do rysunków technicznych to jak ktoś nie wyniósł z fabryki, a kto inny nie wyrzucił to pewna szansa istnieje ale o coś lepszego niż w książce Glinki raczej będzie bardzo bardzo ciężko.
Buda (sama goła) do 103 ze zbiornikiem z przodu była raczej identyczna (później przy przeniesieniu zbiornika do tyłu pojawił się otwór z tyłu, pewnie mocowania zbiornika i zniknęło przetłoczenie na kranik w przegrodzie przedniej). Z blach wszystkie 103 miały przód podobny do 104-105 z tym że pierwsze modele miały zamek w przenim pasie ze starszych. Tylne błotniki 100 i 101 miały przetłocznia na tylne lampy, 101 i 102 miały tylny pas z przetłoczniem (lekkie zagłębienie) na ówczesną tablicę rej., od 103 (nie wiem czy wszystkie) przetłoczenie było głębokie u góry. Jest jeszcze parę szczegółów mniej i bardziej widocznych.
Co do rysunków technicznych to jak ktoś nie wyniósł z fabryki, a kto inny nie wyrzucił to pewna szansa istnieje ale o coś lepszego niż w książce Glinki raczej będzie bardzo bardzo ciężko.