Syrena 100?

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
audiodekan

Syrena 100?

Post autor: audiodekan »

Jestem początkującym syrenologiem. Zastanawia mnie, że często na tym Forum mówi się o Syrenie 100. Jednak, gdyby trzymać się wiernie fabrycznego nazewnictwa to taki model nie istniał. Wg mojej wiedzy pierwsza seryjna była po prostu Syrena (bez numeru modelu) a dopiero druga, ta z 1960 roku została nazwana Syreną 101. Jeśli się mylę to bardzo proszę o wyjaśnienie. Przy okazji ponawiam prośbę, wyartykułowaną kilka miesięcy temu na tym Forum, o pomoc w poszukiwaniu rysunków technicznych ramy podwozia i karoserii pierwszej seryjnej Syreny z 1957 roku (Syreny100 :?: :wink:
Pozdrawiam serdecznie, audiodekan.
taeda

Post autor: taeda »

Coś pamietam, ale to tak na 50%, że te pierwsze to nie miały wogóle numerowania.....pamiętam taką pierwszą, nówkę, kupioną przez znajomego....wydawało sie, że to lux maszyna....:-)))))
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

to prawda co piszesz. Syrena 100 była bez oznaczeń, nazywała się po prostu Syrena. Oznaczenia 100 zaczęto używać po wprowadzeniu modelu 101 i takjuż się utarło, że egzemplaże z 1 serii nazywane były potocznie syreną 100 (to te z 16 calowymi kołami i tym wielkim trójramiennym kołem kierownicy :lol: )
Z tego co pamiętam, to rama jest identyczna jak w nowszych modelach (do 104 włącznie). A nadwozie chyba też (do 103 ze zbiornikiem z przodu), chyba że chodzi ci jeszcze o model z dermatoidowym dachem, to są
"pewne" różnice :lol:
Jacek B.

Post autor: Jacek B. »