Akumulator syrena

schematy
Awatar użytkownika
wilku-79
Posty: 13
Rejestracja: 2009-01-13, 15:39
Lokalizacja: Tychy

Akumulator syrena

Post autor: wilku-79 »

Witam

Kupiłem syrenkę ze starym akumulatorem 55 ah który jest już do wyrzucenia
W instrukcji obsługi pisze że do syreny 105 powinien być akumulator 42 ah
Mam pytanie jaki jest odpowiedni akumulator żeby nie był ani za duży ani za mały
Dzięki
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Ja mam 45ke i chodzi jak trzeba
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

ja mam 36Ah i smiga bez zarzutu.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

ogólnie jest tak jeśli masz za duży akumulator to nie zostanie on doładowany i krócej ma swoją żywotność ale plus jest taki że nie masz problemów z niczym szczególnie z odpalaniem. Ja w dupowozie mam 200Ah (golf 2) akumulator już trzyma mi ponad dwa lata a dostałem już używany ale nigdy mnie nie zawiódł zima nie zima pali bez problemów. Ja bym spokojnie wsadził 55Ah
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

200Ah...? Od tira?
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

No od tira to chyba nie :D ale troche przeróbki i wszedł :ok3 Pamiętam jakieś trzy lata temu były mrozy ponad 30 stopni to zapalał bez problemu.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

ale pozyje krocej niz normalny. w golfie masz alternator najwyzej 70 - 80 A i kazdy aku powyzej tej wartosci ale w Ah to znaczy niedoladowanie.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

45 AH idealny
Na alternatorze i H4 można trochę większy, chociaż nie koniecznie.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Na tym co mam jeżdzę już dwa lata i bezawaryjnie a dostałem go już używanego po jakimś roku. Wolę dać 100zł więcej za akumulator i nie mieć problemów z prądem nawet jak krótko pożyje niż kupić normalny taki jak powinien być i ładować go w zimę co dwa dni.
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

ja mam w moim wole roboczym akumulator taki jaki przewidziała fabryka. Nie wiem ile ma lat - ja mam woła od 5 lat i akumulator, który w nim był i jest cały czas działa... ale zawsze jadę na dłuższym odcinku z racji dojazdów do pracy więc po drodze akumulator się doładuje. Zatem polecam akumulator zgodny z fabrycznym lub nieco (10-15%) większy.
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Nieśli nie pokonujemy regularnie dłuższych odcinków, lub co często sie zdarza właścicielom zabytkowych aut mamy dłuższe przestoje to warto wyrobić sobie nawyk doładowywania akumulatora, będzie wtedy długo służył a auto zawsze mamy gotowe do drogi.
Awatar użytkownika
wilku-79
Posty: 13
Rejestracja: 2009-01-13, 15:39
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wilku-79 »

Dzięki bardzo za info myślę że kupię akumulator 45 ah
:ok3
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

byle nie wiekszy.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
dc
Posty: 3
Rejestracja: 2009-04-13, 15:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: dc »

Jak jest alternator - to jak największy aku,
jak prądnica - to jak najmniejszy
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

dc pisze:Jak jest alternator - to jak największy aku,
to zalezy od alternatora!
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ