POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
jaki inny silnik do warszawy
Autor Wiadomość
syreniarz1992 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2590
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-06-03, 21:33   

dobrze mówi, polać mu.
 
 
Lechue34 
Made in PRL


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Nowy Kościół
Wysłany: 2009-06-03, 22:03   

Pewnie widzieliście, ale wstawię: http://www.youtube.com/watch?v=V-Z2RYEt7uU :devil3 Karkołomne, ale i taki silnik się nada :faja
 
zakafior 
105LUX

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-06-06, 20:28   

co do swapu na 2.3 v6,ludzie robia takie rzeczy z powodzeniem i smigaja.kiedys byla taka wawka na allegro.a z automatem to juz w ogole...hmmm...bajeczka:) gdzies na necie byla nawet recepta na taka przerobke i wcale nie bylo to klopotliwe dzieki rozmiarom wawy.innymi slowy jest tam do czego takie cos zamocowac.
 
Nowy 

Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-23, 19:12   

Wracając do tematu, mam podobny pomysł co założyciel tematu, tylko chodzi mi wyłącznie o ekonomię silnika. Co myślicie o wstawieniu tam współczesnego w porównaniu z Warszawą silnika o podobnej mocy ewentualnie niewiele większej np. 70-80KM zestawionego ze skrzynią biegów tak, aby z oryginalnego układu napędowego zostawić wał i połączyć go z nową skrzynią. Mam na myśli silnik ok 1,3-1,4l i spalaniu 8-9l/100km. Czy takie łączenie było by bardzo skomplikowane? Jak takie coś powinno się wykonać?
_________________
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-01-23, 19:46   

:D od razu kontra 1,3 lub 1,4 będa mialy za mało mocy i momentu obr. zeby Warszawę uciagnać . Mam na mysli normalna eksploatację a nie wleczenie się i zawadzanie innym na skrzyzowaniach. Warszawa ma swoja wagę.
Sugerowal bym jezeli juz musicie oszczędzać ins. LPG
Silnik S21 bedzie spokojnie pracowal na gazie i nie będzie problemów z jakas elektroniką jak we współczesnych samochodach. Mimo że jestem przeciwnikiem LPG to wg. mnie jest to jedyna droga wyjscia. Tak robia chłopaki w Uazach nawet z silnikami V8 z Gaza 66.
Ciut by mi bylo szkoda wsadzać bądz co bądz do naszego zabytka inny silnik.
Ale z doswiadczenia wiem ze bez problemów montowano tam całe zespoły napędowe czy to diesle czy benzyniaki np. MB 123(beczka) , Volvo 240, i inne. Ale zawsze z samochodów tylno napędowych i minimum 2,0 .
_________________
motomania na luzie
 
 
Nowy 

Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-23, 20:06   

Instalacja LPG miała być oprócz tego. Nie chcę żeby Warszawa odlatywała ze świateł z piskiem opon tylko, aby była normalnym samochodem, dochodzącym do 100 max 120km/h, ale i tak normalnie nie przekraczałbym raczej 80km/h. A co do mocy to jaka powinna być i mniej więcej ile litrów, kolega podaje 2 może ktoś ma inny pomysł. Czy wie ktoś jak należałoby łączyć ten nowy napęd z resztą auta. Nie chcę nic zmieniać w wyglądzie zewnętrznym, ani wewnętrznym, jedynie pod maską, ale tylko kierując się ekonomią.
_________________
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-01-23, 21:15   

Wkładając silnik 2,0 z Volva 240 do Tarpana musialem tylko ciut przerobić wsporniki miedzy silnikiem a poduszkami . Tyl wspieral się na bardzo podobnej belce jak w Tarpanie , tylko ciut w innym miejscu . Wystarczy zrobić inna belkę podpoierajaca skrzynię. i w końcu przejściowka na wał. Z jednej strony musi pasować do wału napędowego a z drugiej do zabieraka skrzyni biegów. Z ins. elektryczna nie miałem problemu. Trzeba było tylko logicznie sie podpiac do rozrusznika ,alternatora i ukł zapł. Czujniki cisnienia i temperatury tez da się zaadaptować. Acha ja wkladałem cały zesp. nap. tzm. silnik i skrzynię biegów.
_________________
motomania na luzie
 
 
Nowy 

Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-23, 22:33   

Tylko z tego co poszukałem to ten silnik pali mniej więcej tyle co Warszawa to nie widzę sensu takiej przeróbki.
_________________
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
 
Jack 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Lip 2005
Posty: 871
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-23, 23:17   

sranie przerabianie ,,,silnik gorniak z gazem to jest recepta na niezawodnosc i minimum roboty, dolozysz modul zaplonowy do tego jeszcze i bedzie spokoj z zaplonem
 
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-01-24, 09:00   

Nowy napisał/a:
Tylko z tego co poszukałem to ten silnik pali mniej więcej tyle co Warszawa to nie widzę sensu takiej przeróbki.

Ciekawe tyle co S21 D:D::D:D:D
S21 palił 10-18 litrówna sto
A Silnik Volvo 2,0 u mnie w Tarpanie miescił się w 10 litrach:D
A Warszawa jest o wiele lżejsza.
Jeszcze raz powtarzam sugerował bym LPG i z głowy. Nie ma zadnych przeróbek i szybko mozesz zdemontować w razie takiej potrzeby.
_________________
motomania na luzie
 
 
Żuczek 
Morüs



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 1411
Skąd: KRK/DUB/WWA/MUN
Wysłany: 2010-01-24, 11:58   

CZESIO1958 napisał/a:
:D od razu kontra 1,3 lub 1,4 będa mialy za mało mocy i momentu obr. zeby Warszawę uciagnać . .


a ile mocy i momentu ma silnik warszwowy..?

nowe silnik o pojemnosci 1.4 litra ( i to nawet nie taki enowiutkie) maja leprze parametry niz warszwowe. silnik rovera z poczciwego poloneza o pojemnosci 1.4 - 103 konie i 130Nm. niewiem ile ma z warszawy al edomyślam sie ze niewiecej. moim zdaniem spokojnie by wystarczył. bo polonez owszem lżejszy ale ztym silnikiem juz niezle lata. wiec w warszawie moim zdaniem napewno niebylo by gorzej niz na oryginale.

ewentualnie z prostych silnikow mozna bawic sie w dohce fiatowe.

albo jak juz kilka warszaw powstalo 2.9 forda sa wersjie 150km i wersie coswort 207.

a pozatym tojakby ktos chcial moge sprzedac warszawe kombi z gazem. silnik po remoncie tylko blacha padaka.
_________________
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4179
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-01-24, 13:13   

:D :D
Szkoda naszego wysiłku . Jak kotoś chce nie zabuduje silnik 1,3 lub 1,4 do Warszawy to się sam przekona. Moc mocą , silnik zblokujesz ze skrzynią do jakiegoś tylno napędowca ok.
A co z tylnym mostem , będziesz zmieniał kolo talerzowe i atak zeby pasowało ??
Panowie to nie jest tak chop siup.
_________________
motomania na luzie
 
 
Żuczek 
Morüs



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 1411
Skąd: KRK/DUB/WWA/MUN
Wysłany: 2010-01-24, 13:38   

dlaczego atak i koło talezowe.? przeciez jest wał ktory najłatwiej dopasować. tym bym sie akurat niemartwil. jednak osobiscie bym nierobl takiej przekladki.. jak cos to juz na cos wiekrzego niz seria. choc uwazam ze we warszawie taki silnik jakma stanowczo wystarcza. kiedys tez byłem młody .. i głupi i upchalem do poloneza silnik 2.0 Turbo. coby szybciej jezdzil. sprawa ma sie tak ze odkąd mam ten silnik jezdze delikatniej i spokojniej niz na oryginalnym. hehe. pozatym to bylo prawie 10 lat temu. jak mialem mniej rozumku..;)

generalnie da si ew wawce zalozyc silnik chocby wspomniany 1.4 z poloneza(rovera) wraz ze skrzynią ale w tedy to niebedzie ani monster potwor , ani orygiinał. takie nic bedzie. jezdzic pewno bedzie nawet całkiem ok. ale. zakladaj gaz do oryginalu i ciesz si ejazdą. te silniki wcale si eniepsuja tak jakby si emoglo wydawac. czeba tylko o nie dbac. warszawą bym sie niebał jechac nad morze. syrena tak.;)
_________________
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
 
Nowy 

Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-24, 15:19   

A czego będzie brakowało do oryginału moc i moment będzie podobny, obroty troszkę wyższe? Jakie parametry powinien mieć najlepiej pasujący tam silnik?
_________________
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
 
Żuczek 
Morüs



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 1411
Skąd: KRK/DUB/WWA/MUN
Wysłany: 2010-01-24, 15:20   

do oryginalu bedzi ebrakowalo oryginalnego silnika..;) i skrzyni.
_________________
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY