POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Temperatura silnika- zubozenie mieszanki?
Autor Wiadomość
Sikor 
Eisenacher



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 1583
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-06-16, 22:50   

No jak chcesz zrobić tak jak na rysunki to się będzie grzać na pewno, bo omijasz w ogóle pompę wody :D z dołu chłodnicy do pompy i z pompy na dół bloku.
_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
 
 
Magister 
marcin459



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 4491
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2009-06-16, 23:09   

Chłodzenie 01 odpada dlatego że kierunek przepływu wody w silniku powinien iść z dołu do góry a nie odwrotnie :D Chłodzenie 02jest prawidłowe z kierunkiem a ta wolna końcówka z termostatu idzie na nagrzewnice
_________________
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla....ighlight=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla....ighlight=#68812
http://syrena.gminanekla....opic.php?t=8762
 
 
italianboy 
Italia 34-38-82-06



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 146
Skąd: Łódź/Rzym
Wysłany: 2009-06-17, 11:16   

Dziekuje za podpowiedzi postaram sie cos skleic z tego :) ....omijam bo nie mam ksiezki bo pozyczyłem i nie wiedzialem gdzie to ma isc dlatego ominolem :D

czyli zimne swiece+ dodatkowy wiatraczek dmuchajacy(plus ten z pompy wody)+ wiatrak wiekszy z tyłu chłodnicy wyciagajacy i bedzie chyba ok, i nie bede musial chlodniczki wody dostawiac :) z reszta okaze sie w praniu jak bedzie z "grzaniem sie" :)
pozdrawiam Marco
_________________
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
 
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2009-06-17, 14:23   

heh przefajne kombinacje. Gruba chlodnica ze starszej syreny (ta z nawisem na obudowe chlodnicy jak w 2 cyl) i bedzie dobrze. plus ew. dodatkowy wentylator z poloneza i bedzie ok. I nic nie projektuj bo zapominasz o pompie wody :smiech
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
italianboy 
Italia 34-38-82-06



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 146
Skąd: Łódź/Rzym
Wysłany: 2009-06-17, 15:56   

Nie zapomnialem...na rys 2 sa w pompie wody te 2 rurki wychodzace ale jak pisalem pozyczylem ksiazke i niestety nie mialem schematu :( to sprawa zalatwiona bedzie chlodnica od starszej syreny ale prosze WAS o jakis namiar na takową
_________________
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
 
 
szczurpreriowy 
OSIEDLOWY KASANOWA



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 1292
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-06-18, 00:44   

italianboy napisał/a:
chlodnica od starszej syreny ale prosze WAS o jakis namiar na takową[/b]


tu jest grubaska:
www.allegro.pl/item661928...syrena_104.html
tylko nie pisz,że to majątek :faja
_________________
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
 
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2009-06-18, 08:08   

zamienilem chlodnice w swoje 105 na 104kową i mimo silnika na dotarciu nie przegrzewal sie.
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
italianboy 
Italia 34-38-82-06



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 146
Skąd: Łódź/Rzym
Wysłany: 2009-06-23, 13:20   

A ja mam znów pytanie, bo blok wartek-glowica syrena -przegrzewa sie dlatego ze inne sprezanie w komorach spalania jest i jest wiekrza detonacja... dlatego trzeba dac swiece zimne.....(m60 sie topia elektrody) i moje pytanie: czy zubozając mieszanke mozna by zostac przy swiecach m60 wtedy detonacja przy ubogiej mieszance bedzie mniejsza-bedzie mniej palił- nie wiem czy ide w dobrym kierunku HLP :D co do chłodzenia bedzie jeden wiatraczek tych samych wymiarow co w pompie wody i 1 wyciagajacy oba odpalane z kabiny :)
_________________
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
 
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2009-06-23, 13:46   

przy spalaniu ubogiej mieszanki wzrasta temperatura....

problemy z przegrzewaniem (ponoc-zaslyszane-moge sie mylic) wynikaja z roznic w kanalach wodnych warb - syrena...
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Joseph 
joseph



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 327
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2009-06-23, 16:08   

Marco po raz kolejny piszę nie kombinuj. Zobacz jak wyjdzie a tak rozregulujesz gaźnik i będziesz się bawił nie wiadomo ile. :klnie
_________________
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
 
 
italianboy 
Italia 34-38-82-06



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 146
Skąd: Łódź/Rzym
Wysłany: 2009-06-23, 17:02   

ok ok juz koniec kombinowania :)
_________________
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
 
 
emski 
prezes



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 420
Skąd: Budzów/Wrocław
Wysłany: 2009-06-23, 18:52   

Witam.

Marco wydaje mi się, że na prawdę nie potrzebnie się martwisz i zajmujesz sobie głowę głupotami. Z mieszanką nie wiele wykombinujesz, ustawiaj gaźnik według książki tak jak ma być i będzie ok. Co do świec to spokojnie wkręcaj to co masz. Nie wydaje mi się, żeby się stopiła elektroda na świecy :ok3 Szybciej Ci klęknie coś innego niż potopią się elektrody. Zimne świece stosuje się po to, żeby w wysilonych silnikach, przy wysokich temperaturach uniknąć samozapłonu, a nie po to żeby się nie potopiły.
Odpalałeś już w ogóle silnik w tej ramie? Bo ja bym chyba nie wytrzymaj i już go odpalił posłuchać jak pyrka :D Na chwilowe odpalenie spokojnie wystarczy ta woda, którą zalejesz do bloku, tak więc nie musisz podłączać chłodnicy.

Pozdrawiam i powodzenia.
 
anabol 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3140
Skąd: Białobrzegi n Pilicą
Wysłany: 2009-06-23, 20:05   

ja to bym najpierw zrobił całą syrene a odpalanie na koniec....
_________________
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
 
italianboy 
Italia 34-38-82-06



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 146
Skąd: Łódź/Rzym
Wysłany: 2009-06-23, 21:41   

Odpalenie w niedziele :) zobaczymy co i jak :D ale tłumikow nie mam wiec bedzie głosno :D
pozdrawiam
_________________
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
 
 
marcys 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 1540
Skąd: Bielsko-Biała/Żywiec
Wysłany: 2009-06-24, 07:51   

eee weteran pali silniki zanim wsadzi je do samochodu :D
_________________
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY