Uszczelka pod głowicą

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą

Post autor: enigmatus »

Jaka jest kolejność dociskania śrób głowicy podczas wymiany uszczelki ?
Awatar użytkownika
Jogurt
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 571
Rejestracja: 2005-02-02, 11:12
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Jogurt »

jak nie masz książki inż Glinki to dokręcaj od środka "ślimakiem" albo 3,6,4,5,2,7,1,8. drugi sposób jest lepszy. pisałem z pamięci więc mogłem sie pomylić. jak co to niech ktoś mnie poprawi
no i nie dokręcaj od razu max siłą, leć co 10-15 Nm
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Na nowych uszczelkach nie ma instrukcji? Zwykle dają.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Oto kolejność z książki Glinki, dodam jeszcze, że z własnego doświadczenia, dokręcając, najlepiej wymień śruby/szpilki na nowe, przy czym sprawdź też ich długość. Nie dokręcaj z siłą większą niż podana w książce, czyli 6 kGm lub w przeliczeniu 60 Mn.
Instrukcja z książki:
- dokręcić wstępnie momentem 1 kGm (10 Nm)
- następnie dokręcają po 1/2 obrotu w podanej kolejności, dokręcić momentem 6 kGm
- po około 500 przejechanych km sprawdzić i ew. dokręcić śruby, przy silniku chłodnym (około 20 stopni C)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
taeda

Post autor: taeda »

teoria jest dobra......czasem :-)
Dokręcać na czuja, uszczelka posmarowana smarem grafitowym.
Newralgiczne śruby to te dwie obok wyjścia wody do chłodnicy. Od tych zacząć, potem według Glinki, poczekać dzionek i ponownie dowalić.
Żadnych szpilek nie wymieniać ! Czyś ty chory ?? Natomiast oczyścić szpilki (śruby) szczotką drucianą i posmarować smarem grafitowym.
Jeśli cholera będzie ciekła---odpuścić 4 śruby na rogach i dowalić ponownie te srodkowe, poczym docisnać te na rogach.
Jesli głowica jest zwichrowana, to duże lustro od ciotki z szafy, papier ścierny przykleić równo, i chemrać ją tak ze 2 godziny zmieniając kierunek co chwilę.
PS. Gdy głowica zdjęta.....oczyścić komory spalania nie zadrapując ich niczym twardym.
PS2--uszczelkę nasmarować smarem grafitowym poprzedniego dnia.
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

dzieki za rady :) wiedzialem ze jest to w glince ale niestety zly czlowiek zabral ksiazke z syrenki razem z glosnikami i radiem :)
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
Mariusz

Post autor: Mariusz »

A gdzie kupe nową uszczelkę??
Mariusz

Post autor: Mariusz »

Moja klawiatura się zacieła. Chciałem napisać gdzie KUPIE nową uszczelkę??
Jacek B.

Post autor: Jacek B. »

Na Allegro (ok 9-12zł+przesyłka), u strażaków popytaj albo jak znasz jakiś warsztat remontujący motopompy..., możesz też zapytać w normalnym warsztacie remontującym silniki czy mogą Ci załatwić albo wiedzą skąd.
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Jacek B. pisze:Na Allegro (ok 9-12zł+przesyłka), u strażaków popytaj albo jak znasz jakiś warsztat remontujący motopompy..., możesz też zapytać w normalnym warsztacie remontującym silniki czy mogą Ci załatwić albo wiedzą skąd.
Zawsze wydawało mi się, że strażackie motopompy miały 2 gary...
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

Do syreny 104 - 105 (silnik 3 cylindrowy) uszczelka pasuje od wartburga :) ja kupilem nowa w normalnym sklepie motoryzacyjnym za 8 zeta :) jest identyczna
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
Jacek B.

Post autor: Jacek B. »

Kapitan Zbik pisze:Zawsze wydawało mi się, że strażackie motopompy miały 2 gary...
Widać jeszcze nie trafiłeś na "nowszy" model. Poszukaj sobie na stronach agencji mienia wojskowego, kiedyś gdzieś były fotki.
taeda

Post autor: taeda »

Zarówno w tym wątku, jak i w innych, pojawiają się posty od ludzi "z radami dobrymi", którzy to ludzie sami widzieli Syrenę tylko na obrazku.
Coś gdzieś słyszeli i teraz o tym piszą jakby sami robili remonty.
1----Motopompy bywają 1 lub 2 cylindrowe. Być może gdzieś tam jest 3 cylindrowy model.....nigdy go nie widziałem. Poprzednie dwa typy są na pewno i ja je SAM naprawiałem !!!!
Ta 1 cylindrowa ma silnik od motocykle (WSK chyba) i służy tylko do odpompowywania wody z terenów zalanych.Przy pomocy 2 cylindrowej napełnia sie wóz dostawczy z wodą np. z jeziora.
2---Wyjściem jest uszczelka od Wartburga, ale (relacja od mechanika który robił syreny z 10 lat) są tam 2 miejsca gdzie kanał wodny Syreny staje się ZAKRYTY i należy scyzorykiem zrobić tam dziurę !
Obywatele---po co pieprzycie głupoty udając znawców !
Klasyczny przykład----te przewody hamulcowe z Poloneza , co to miały być identyczne jak w Syrenie.
BŁAD.!
Niech pisze ten, który SAM coś takiego robił, albo proszę zaznaczać "słyszałem, widziałem" itd aby nie wprowadzać ludzi w błąd.
PS. Także-----popisujecie się podawaniem kilogramometrów siły przy dokręcaniu śrub głowicy.
KTO MA TAKI KLUCZ ??? Najwyżej 2 % użytkowników !!!
Natomiast w starych książkach jest informacja,że gdy klucza nie ma (zwykle nie ma) to dowolny pasujący klucz z ramieniem ok 30 cm wystarcza POD WARUNKIEM ŻE DRUGĄ RĘKĄ CZŁOWIEK NIE ZAPIERA SIE O MASKĘ . Siła uzyskana wówczas jest w przyblizeniu prawidłowa.
Awatar użytkownika
enigmatus
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2005-08-05, 12:30
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: enigmatus »

jezeli chodzi o uszczelke to ja nie widzialem zadnej roznicy przykladalem ja ze stara syrenowska i byla ok nic nie przerabialem a co do dokrecania srob to wystarczy krzyzak do kół i wprawne rece :)
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać" :)
Cypek

Post autor: Cypek »

Odnosnie przewodow hamulcowych To od poloneza nowy typ lukas pasuja bo ja wlasnie takie mam tylko zwinalem nadmiar bo byl zadlugie
ODPOWIEDZ