POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: sir
2011-02-14, 15:30
Alternator ładuje 100V ??? O co tu chodzi???
Autor Wiadomość
jasio 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 740
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2009-10-10, 19:29   Alternator ładuje 100V ??? O co tu chodzi???

Witajcie
Potrzebuje rady i podpowiedzi jak to ugryźć. Ale od początku.
Syrena ma zamontowany świeżo alternator, zapalam silnik i z ciekawości sprawdzam czy alternator ładuje i tu niespodzianka, multimetr pokazuje w porywach 100 voltów o_O , słownie sto voltów o_O Lecę do stacyjki i gaszę szybko silnik co by nie uszkodzić aku. i reszty elektryki. Pierwsza myśl alternator coś nie tak, ale 100 voltów? No cóż demontuje alternator, mocuje go w imadle, podłączam aku do zacisku ładowania i kontrolkę do wzbudzenia i napędzam go wiertarką. Multimetr pokazuje 14,20 V o_O
Dla pewności pakuje go do dupowoza i jadę do zaprzyjaźnionego zakładu regenerującego alternatory itp. , tam sprawdzają go pod obciążeniem itd. okazuje się że wszystko ok. Koleś mówi że pewnie mam multimetr do d... myśle pewnie tak jest i montuje alternator ponownie. zapalam silnik i znowu to samo czyli około 100V Ale tu niespodzianka tak sie spieszyłem że nie zamontowałem paska :faja więc jakim cudem takie napiecie?
Nie mam jak zmierzyć natężenia prądu więc włączam światełka i świecą normalną intensywnościa. Domyślam się, że te napięcie które pokazuje miernik to muszą być jakieś głupoty coś "sieje" zakłócenia tylko skąd? Cewki przebicia maja? czy kondensator padł? czy co?
Muszę pożyczyć jakiś porządny multimetr z amperomierzem lub cęgi do pomiaru na kabel.
Ale póki co proszę o jakieś sugestie. Z góry dzięki.
Pozdrawiam
_________________
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2009-10-10, 21:25   

Gdzie mierzysz napięcie? Akumulator nie pozwoli na wzrost do takich wartości.
Mierz na klemach akumulatora, po odpaleniu, porównuj napięcie na założonych i zdjętych klemach (na zdjętych może być kilka voltów więcej).Jeśli nie gaśnie na zdjętych klemach powinno być wszystko OK. Miernik cyfrowy ustawiony na DC. Do takich pomiarów najpewniejszy jest analogowy miernik.
Widać jaka jest przewaga Syren 100...103 z wskaźnikiem prądu ładowania 8)

PS. a jak z biegunowością...? minus na masę...????
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-11, 11:42   

a może REGULATOR prądnicy ( tu--alternatora) produkuje głipoty---bo jeśli jest on elektroniczny i dostaje z akumulatora 12 v na początku, to BYC MOŻE przetwarza je jakoś nieprawidłowo i przyrząd pomiarowy wariuje (np.----robi się z tego 300 volt prądu o częstotliwości 150 Hz..... ).
 
Mateusz 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 2371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-11, 12:54   

Dokładnie, mi padł regler w alternatorze to miałem 18v ładowania.
_________________
Syrena to nie samochód.
 
kombi 
CIAPEK 330


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1239
Skąd: Szczecin Dabie :]
Wysłany: 2009-10-11, 17:29   

kup w castoramie najtaniszy miernik i sprawdz [ten miernik nie raz ci sie przyda ]
a tak pozatym jak by waliło w aku 100v to bys go nie zdążył w locie złapać
_________________
kombi
 
jasio 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 740
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2009-10-18, 08:19   

Cytat:
Gdzie mierzysz napięcie? Akumulator nie pozwoli na wzrost do takich wartości.

Napięcie mierzyłem i na klemach aku. i na zacisku alternatora było jednakowo zwariowane i pokazywał to i mój "tani" miernik jak i profesjonalny który pożyczyłem. Ale nawet nie podłączony miernik leżący na akumulatorze tez wyświetlał głupoty.
Cytat:
a może REGULATOR prądnicy ( tu--alternatora)

Jak już wczesniej napisałem alternator był sprawdzony poza autem przeze mnie jak i przez kolegę elektryka na sprzęcie do sprawdzania alternatorów i było wszystko ok.
kombi napisał/a:
kup w castoramie najtaniszy miernik i sprawdz [ten miernik nie raz ci sie przyda ]
a tak pozatym jak by waliło w aku 100v to bys go nie zdążył w locie złapać

Taki miernik mam juz od dawna ale na wszelki przypadek kupiłem sobie drugi i pożyczyłem jeszcze profesjonalny. Co do takiego ładowanie rzędu 100V tez mi sie nie chciało wierzyć że jest.
A teraz rozwiązanie. :grinser winne były kable WN bez oporników i z współczesnymi fajami też bez oporu. Założenie oryginałów z opornikami i nowymi fajkami itd ładowanie zmieniło się na książkowe 14,3-14,5
Dzięki za wszystkie rady jak zwykle można na was liczyć :piwo:
_________________
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2009-10-18, 08:33   

Czyli niezawodny byłby jak napisałem analogowy wskazówkowy miernik (taki z PRL :lol: ), miernik cyfrowy ma bardzo dużą rezystancję na wejściu i niewielkie zakłócenie/ wysokie napięcie może go pobudzić, kable miernika działały jak anteny...
 
jasio 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 740
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2009-10-18, 08:37   

Zgadza się że byłby lepszy ale gdzie kupić za takie pieniążki jak za miernik z "biedronki" :grinser miernik analogowy?
_________________
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2009-10-18, 08:49   

Jasio :) w Auchan takie powinny być po ~10zł (wiadomo chińszczyzna)
 
Magister 
marcin459



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 4491
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2009-10-18, 21:57   

Cytat:
A teraz rozwiązanie. :grinser winne były kable WN bez oporników i z współczesnymi fajami też bez oporu. Założenie oryginałów z opornikami i nowymi fajkami itd ładowanie zmieniło się na książkowe 14,3-14,5


Nie wiedziałem że te oporniki są aż takie ważne :zdziwko
_________________
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla....ighlight=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla....ighlight=#68812
http://syrena.gminanekla....opic.php?t=8762
 
 
kordek4 

Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 10
Skąd: Łódż
Wysłany: 2009-10-25, 22:32   

A co do zdejmowania klemy z aku przy pracującym alternatorze, to raczej ostrożnie.
Bo wtedy napięcie może rzeczywiście skoczyć uszkadzając elektronikę (prostownik w alternatorze, ew. jego elektroniczny regulator napięcia)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY