Całkiem ciekawy temat do rozważenia... z tym że mam pewne zastrzeżenia, mianowicie...
1. Jak to zapotrzebowanie na moc elektryczną? Masz na myśli średni pobór mocy przez odbiorniki elektryczne? Jeśli tak to w skali roku? miesiąca? dnia?
2. Masz na myśli zapotrzebowanie na moc elektryczną urządzeń czy zużycie energii w kWh lub Wh zależy w jakiej skali.
3. Teraz jeśli przedział czasu to rok, to należałoby najpierw przyjąć jakąś średnią ilość dni deszczowych, dni zimnych aby rozważyć ile tak naprawdę zużywa dmuchawa, wycieraczki itp.
4. Co do kierunkowskazów, to wydaje mi się że sprawę można uśrednić, oczywiście przyjmując założenia, że czas świecenia jest równy czasowi wygaszenia żarówek czyli 1/2 to można przyjąć że kierunki średnio te 21W zużywają, a pominąć że są to impulsy po 42W przez powiedzmy 1/2s. Raczej kluczowe znaczenie może tutaj mieć moim zdaniem czy zakładamy jazdę po mieście czy raczej w trasie.
5. Chyba najważniejsze jeśli debatować o zużyciu energii... mianowicie ile km czy godzin jazdy dziennie przyjmujemy za średnią no i oczywiście w zależności jaka to jest jazda, czy krótkie odciniki czyli częste używanie rozrusznika czy też jazda bardziej w trasie...
Dla uproszczenia sprawy proponowałbym przyjąć za przykład Syreny w "postaci" pojazdu typowo zabytkowego, czyli rocznie robi kilka przebiegów po kilkaset km na zloty i jazda jest głównie w trasie, nie licząc parad itp. ale tutaj można pominąć rzeczy typu używanie świateł lub przynajmniej ograniczyć do tych kilku W dla pozycyjnych.
Zadanie ciekawe, tylko wymaga odpowiedniego podejścia tj. określenia co dokładnie ma być wynikiem tych całych obliczeń, w jakiej skali to mają być wyniki jeśli uśrednione (tak zakładam) no i dla jakich warunków pogodowych, użytkowych itp. mają one być wyliczane...
Ogólnie powodzenia życzę, pewnie jeszcze do tego tematu wrócę
