Pytanie o błotniki

(karoseria, blachy, lakierowanie)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BORG
Posty: 2
Rejestracja: 2009-05-23, 11:52
Lokalizacja: Mońki

Pytanie o błotniki

Post autor: BORG »

Kupiłem Syrenę 105L i po przewiezieniu jej do siebie zauważyłem ze bok od strony kierowcy jest bardziej wypukły niż ten od strony pasażera. Chodzi dokładnie o przednie i tylne błotniki. Dodatkowo płaszczyzna drzwi po stronie pasażera nie schodzi się z płaszczyzną błotników. Wygląda to tak jakby drzwi były nie domknięte. Chciałbym dowiedzieć się które błotniki są oryginalne.
Jako że nie udało mi się tego uchwycić na zdjęciach, przedstawiam rysunek poglądowy:
Obrazek
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

stary witaj w syreniarskim świecie. Tak naprawdę nie wyklinisz które są dobre a które złe. Mogli to tak złożyć w fabryce - i samochód poszedł taniej ze względu na usterkę lub jak naprawiał go właściciel. Części dostępne wtedy to były albo odrzuty z fabryki albo robione przez prywaciarza. Żadko zdarzało się trafić akurat. Pamiętam jak mój ojciec kupił laminaty do naszej 105L - jeden o 20 cm za długi a drugi o 20 cm za krótki. Ja skłaniam się że te mniej wypukłe to te dobre. Te bardziej wypukłe to moim zdaniem były za długie i ktoś je dociągnął. Z rysunku mało zwarzysz. Jest mnóstwo fotek na stronie. Porównaj albo dogadaj się z kimś z klubu żeby oglądnąć jego auto to porównasz. Ja osobiście lewy tylni mam bardziej wypukły i wiem na 100% że był ściągnięty śrubami
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
BORG
Posty: 2
Rejestracja: 2009-05-23, 11:52
Lokalizacja: Mońki

Post autor: BORG »

Moja blondyna jest z '80r. Z tego co się doczytałem na forum, faktycznie montowano to co było :/ . Nie czepiałbym się tych błotników gdyby schodziły się z drzwiami. Zawiasy i zamek są w niezłym stanie ale drzwi wyraźnie odstają. Da się to jakoś dopasować czy trzeba by poszukać nowych błotników ? A może drzwi też bywały bardziej lub mniej wypukłe ?
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

żaden element nie był bardziej wypukły. Były tylko dłuższe i krótsze. Przy dokręcaniu na chama - jak był za długi -wybrzuszał się - bo błotniki to jednak cienki materiał. Drzwi zostaw w spokoju, chyba że na zawiasach i zamku możesz je jeszcze poregulować - wyciągnąc lub wciągnąć. Skup się na błotnikach - z tych jak są powybrzuszane to już nic nie ulepisz. Kup jakieś i zacznij od pasowania całej strony - rozbierz i zacznij skręcać. Jak się okaże za długi to nie dokręcaj na chama bo wybrzuszysz tylko (i tu musisz mieć migomat i trochę pojęcia o spawaniu) wytnij pasek blachy o szerowości różnicy w długości i zespawaj ponownie. Patrz przy tym żeby otwór na koło dobrze pasował. Najlepiej wycina się błotnik tuż przy rancie. Moim zdaniem to najlepsza metoda - uzgadniana z blacharzem;-) Moja syra to rocznik 81 i mam te same problemy co ty.
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
barmiz1
Posty: 2
Rejestracja: 2017-05-15, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barmiz1 »

Ostatnio znalazłem ogłoszenie na internecie i szukałem właśnie jakiś gratów, trafiłem na Skup samochodów Oświęcim, tam stoją 2 takie i można parę części wyrwać.
Ostatnio zmieniony 2017-05-17, 08:31 przez barmiz1, łącznie zmieniany 1 raz.
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

i co będziesz starymi gównianymi błotnikami remontował jakby nie było nowych.Sam mam kilka kompletów jak będziesz szukał to się zgłoś
barmiz1
Posty: 2
Rejestracja: 2017-05-15, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barmiz1 »

Chciałem tylko pomóc :)
Także bez żadnego problemu. Czasem kupisz na skupie w idealnym stanie.
Ostatnio zmieniony 2017-05-17, 08:30 przez barmiz1, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ